۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

کلینتون: عملکرد ایران در پرونده ی رکسانا نشانگر دشواری های سر و کار داشتن با ایران است

سناتور دموکرات بایرن دورگن، عضو کمیته از ایالت داکوتای شمالی، محل سکونت خانواده ی صابری، که سخت پیگیر پرونده ی رکسانا صابری، ژورنالیست ایرانی آمریکایی است، در بخشی از نشست کمیته ی تخصیص بودجه ی سنا با وزیر امور خارجه، ضمن ابراز نگرانی نسبت به سلامت رکسانا چالش های پیش روی تلاش ها برای آزادی او را با هیلری کلینتون در میان گذاشت.
وزیر خارجه ی آمریکا با لحنی تاسف بار گفت تلاش های جدی برای آزادی رکسانا ادامه دارد اما، درباره ی سلامتی رکسانا صابری عمیقا ابراز نگرانی کرد. هیلری کلینتون گفت بطور مستقیم و غیرمستقیم درخواست آزادی رکسانا با دولت ایران در میان گذاشته شده است. وزیر خارجه ی آمریکا تاکید کرد رکسانا بشدت از این وضعیت ناراحت است و در اعتراض به ادامه ی بازداشت اش در اعتصاب غذا است.
مقامات قضایی در ایران خبر اعتصاب غذای رکسانا را تکذیب کرده و رضا صابری، پدر، او را که این خبر را منتشر کرده بود برای ادای توضیحات فراخوانده اند.
کلینتون تاکید کرد پیام های متناقضی درباره ی وضعیت صابری از ایران شنیده می شود. او گفت از یک سو تهران می گوید رکسانا دو ماه دیگر آزاد می شود بعد هشت سال حکم زندان صادر می کنند و سپس می گویند دادگاه استیناف برگزار می کنند. به باور وزیر خارجه ی آمریکا این رفتار جمهوری اسلامی نشان می دهد سر و کار داشتن با ایران که به اصول حقوق بشر و معیارهایی مدنی اعتنایی ندارد تا چه حد دشوار است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اعدام دل آرا دارابی نشان داد که جمهوری اسلامی به پیمانهای بین المللی مثل حقوق کودک که خودش پای آنرا امضا کرده وقعی نمیگذارد و بهمین صورت مثل آب خوردن پیمان منع ساخت سلاح هسته ای را هم زیر پا خواهد گذاشت , این رژیم قابل اعتماد نیست جناب پرزینت اوباما !!!