۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

«رهبران ایران که در پی عدالت در جهان هستند خود سد راه عدالت برای مردمشان ایستاده اند»

روز قدس برای نخستین بار طی تاریخ انقلاب با تظاهرات اعتراضی گسترده ی مردم و خشونت و شعار «مرگ بر روسیه» برگزار شد. هیلری کلینتون، وزیر خارجه ی آمریکا، دستور کار دولت را در نشست هفته ی آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشریح کرد. کلینتون ضمن پرداختن به تغییرات در طرح دفاع موشکی تاکید کرد هدف این تصمیم گیری روسیه نبود بلکه ایران بود. کلینتون تاکید کرد ایران از عدم همکاری با جامعه ی جهانی لطمه دیده است و با انتخاب میان توسعه و روابط بین المللی و انزوا روبرو است. وزیر خارجه ی آمریکا گفت بزودی خواهیم دید آیا ایران هم چون ما برای مذاکره جدیت دارد. کلینتون با اشاره به تحولات پس از انتخابات، دستگیری و نقض حقوق بشر و دادگاههای نمایشی در ایران گفت رهبران ایران که خود در پی عدالت در جهان اند سد راه عدالت ایستاده اند. کلینتون در عین حال تاکید کرد ما کماکان به تعامل با ایران برای رسیدگی به نگرانی های فزاینده ی ما و جامعه ی جهانی بویژه بر سر مساله ی هسته ای پایبندیم.
پرزیدنت اوباما دیروز در اقدامی خبرساز که واکنش های متفاوتی را بدنبال داشت از تصمیم خود برای دست کشیدن از استقرار سپر دفاع موشکی مورد نظر دولت بوش در جمهوری چک و لهستان خبر داد که برای مقابله با تهدید موشک های قاره پیمای ایران در آینده طراحی شده بود و حساسیت و مخالفت شدید مسکو را به همراه داشت. پرزیدنت اوباما گفت در طرح جدید خطر ناشی از برنامه ی موشک های بالستیک ایران کماکان در کانون توجه قرار دارد و در این مسیر در حالی که با مسکو در میانه ی تلاشی مشترک برای پایان دادن به برنامه ی غیرقانونی هسته ای ایران هستیم؛ از همکاری روسیه در افزودن قابلیت دفاع موشکی اش در پوشش منافع استراتژیک مشترکمان در برابر ایران استقبال می کنیم.
در برنامه ی جمعه شب که سه ساعت زودتر از جمعه ی پیش پخش شد کوشیدیم به سه پرسش پاسخ دهیم: «آیا اعتراضات مردم در راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور و محکوم کردن سیاست های حکومت و شعار مرگ بر روسیه از خارج شدن کنترل کشور از دست رژیم حکایت دارد؟»، «تصمیم آمریکا برای تغییر سیستم دفاع موشکی اش در برابر تهدید ایران و رفع نگرانی روسیه تا چه حد رژیم را در آستانه ی مذاکرات هسته ای نهم مهرماه تحت فشار می گذارد؟»، و «آیا از مذاکرات هسته ای با ایران نتیجه ای حاصل خواهد شد و ممکن است مقامات ایرانی در مذاکرات پشت پرده با آمریکایی ها به توافقی خلاف آنچه در برابر دوربین رسانه ها می گویند برسند؟»
برای یافتن پاسخ این پرسش ها از دکتر زلمی خلیل زاد، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، عراق و افغانستان، و دکتر مایکل مکاوسکی، مدیر سیاست خارجی مرکز سیاست دو حزبی در واشنگتن، دعوت کردم در برنامه حضور داشته باشند. مکاوسکی مدیر پروژه ی «رویارویی با چالش: زمان از دست می رود» است که این هفته منتشر و در نشستی در کنگره جزئیات آن به بحث و گفتگو گذاشته شد. دکتر مکاوسکی طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ مشاور ویژه ی وزیر دفاع آمریکا بود. او پیش از فعالیت در پنتاگون بیش از یک دهه به عنوان تحلیلگر ارشد بازار انرژی با مراکز معتبری همکاری داشت. از جمله آثار معروف مکاوسکی کتاب «سرزمین موعود چرچیل» چاپ سال ۲۰۰۷ است. او دکترای خود را از دانشگاه هاروارد در رشته ی تاریخ دیپلماتیک اخذ کرده است.
نگاهی به گزارش تهیه شده با مدیریت مکاوسکی درباره ی ایران هم انداختیم که استدلال می کند گزینه ی نظامی باید در صورت عدم تمایل ایران به مذاکره بر سر برنامه ی هسته ای اش بطور علنی و قابل باور مطرح و به مذاکرات بازگردد.
در برنامه سعی کردیم به این پرسش هم پاسخ دهیم که «آیا از مذاکرات اول اکتبر ۱+۵ با ایران نتیجه ای حاصل می شود و ممکن است مقامات ایرانی در مذاکرات پشت پرده با آمریکایی ها چیزی خلاف اظهارات شان در برابر دوربین رسانه ها بگویند؟»




لینک برای دانلود با سرعت بالا یا کم:
ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1630vFRI.wmv
ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1630vbFRI.wmv

۴ نظر:

نا امید گفت...

چه فایده سیامک ما که نظر میگذاریم دیر منتشر میکنی , سوالات ما رو هم اغلب از میهمانان بخصوص آمریکاییها نمیپرسی

سنگ پای قزوین گفت...

دفتر ریاست جمهوری ایران آخرین پیامهای تبریک دیگر کشورها را با بوق و کرنا اعلام کرد بخوانید و بخندید : پادشاه زنگبار , رئیس جمهور لسوتو , پادشاه برونئی دارالسلام , ریئس جمهور موریتانی ! حتی اینبار بورکینافاسو هم تبریکی به محمود نگفته است ..... احمدی نژاد سنگ پای قزوین فرمودند امروز تحت رهبری های داهیانه ایشان آمریکا منزوی شده و جهان برای دوستی با جمهوری اسلامی صف کشیده است !!
سنگ پای قزوین

امام زمان گفت...

همانطور که محمود دیکتاتور کوتوله هولوکاست را با اینهمه فیلم و سند زنده و مرده تکذیب میکند چرا ما باید حادثه کربلا را که در بیش از هزار سال پیش ادعا میشود بوقوع پیوسته باور کنیم و یا پدیده ای بنام امام زمان در خالیکه مورخان میگویند امام حسن عسکری عقیم بوده و دلیل غیب قلم داد کردن فرزند ایشان هم همین است و امام زمان ساخته شیخ کلینی است چون میخواستند قضیه سهم امام و درآمد آخوندها قطع نشود . ویدئو دکتر انقطاع را ببینید
http://www.youtube.com/watch?v=GEvUqgJal3k&feature=channel_page

حسین بازجو گفت...

حسین شریعمداری
بازجو و شکنجه گر وزارت اطلاعات
دماغ سوخته خریداریم حسین بازجو و ابولفضل پسر بزن بهادر حسین شریعمداری شعبان بی مخ حزب اللهی
دماغ سوخته خریداریم !!