۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

کنگره تصویب تحریم ایران را به تعویق می اندازد

ساعتی پیش سناتور دموکرات کریستوفر داد، رئیس کمیته ی بانکی سنا، و هاوارد برمن، رئیس کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تنظیم کنندگان لایحه ی تحریم ایران در کنگره، طی بیانیه ی مشترکی اعلام کردند تصویب لایحه ی تحریم را در سایه ی توفیق مذاکرات تحریم در شورای امنیت به تعویق می اندازند.
پیشتر قرار بود در پی تکمیل مذاکرات کمیسیون مشترک تلفیق دو لایحه ی مصوب مجلس نمایندگان و سنا رای گیری نهایی تحریم ایران تا پایان ماه جاری میلادی انجام گیرد.
قانونگذاران می نویسند پیش نویس تحریم جدید در شورای امنیت تحریم های لازم الاجرای مفیدی را در بر دارد و مهمتر از آن زمینه را برای تحریم های شدیدتر یکجانبه ی اتحادیه ی اروپا و دیگر کشورها بر بخش انرژی و اقتصاد ایران فراهم می کند.
بنا بر این بیانیه اعضای کنگره چندان به چشم انداز تصویب تحریمی جدی در شورای امنیت خوش بین نبودند اما، اینک نظر خود را تغییر داده اند.
سناتور داد و هاوارد برمن در پایان می نویسند ما پیش از ارسال مصوبه ی تحریم ایران شامل تحریم بنزین برای امضای پرزیدنت اوباما در انتظار تصویب قطعنامه در شورای امنیت و سپس اقدامات پیامد آن در نشست میانه ی ژوئن اتحادیه ی اروپا می نشینیم.

۱ نظر:

مینا گفت...

ای بابا
این کنگره هم انقدر در مورد ایران تصمیمهای جدی گرفت که مردیم.
قراربود لایحه ای به نام ندا تصویب بشه که فیلترینگ جمهوری اسلامی رو دور بزنه زمان گذشت خبری نشد.
حالا هم مدام دارن فکر میکنن چکار کنن.
فقط این و بدونین با این جور تصمیمهای نچندان قاطع اتفاقی نمی افته.
تصمیم غیر قاطع تو هیج جا اثری نداره چه برسه به ایران.