۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

چالش برسمیت شناختن احمدی نژاد

دو سناتور ارشد دموکرات و جمهوریخواه کنگره ی آمریکا لایحه ای را در دست تنظیم دارند که شرکت های فروشنده ی تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در شنود مکالمات و کنترل مکاتبات اینترنتی به حکومت جمهوری اسلامی را مشمول تحریم می کند.
سناتور دموکرات چارلز شومر و سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهم این لایحه را در واکنش به گزارش هایی ارائه می کنند که از دستگیری و بازداشت معترضین به نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری ایران از طریق شنود تماس های تلفنی و ارتباطات اینترنتی آنان حکایت دارد. این دو قانونگذار می کوشند مانع ادامه ی فروش تجهیزات شنود از سوی شرکت های اروپایی به ایران شوند.
سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهم، عضو کمیته ی نیروهای مسلح و امور قضایی سنای آمریکا، در گفتگویی با شبکه ی خبری ام اس ان بی سی گفت پرسشی که اینک آمریکا و جهان با آن روبرو هستند این است که اگر آیت الله خامنه ای بر انتخابات ریاست جمهوری ایران مهر تائید بزند و محمود احمدی نژاد را رئیس جمهور معرفی کند آیا ما او را برسمیت خواهیم شناخت؟
سناتور گراهم باتفاق سناتور دموکرات چارلز شومر، عضو رهبری دموکرات ها در سنای آمریکا، لایحه ای را در دست تهیه دارند که شرکت های خارجی فروشنده ی تجهیزات الکترونیکی شنود و ردیابی دارندگان تلفن های همراه و کنترل مکاتبات اینترنتی به ایران را از امکان عقد قرارداد با دولت آمریکا محروم می کند.
شرکت های آلمانی و فنلاندی زیمنس و نوکیا که این تجهیزات را به ایران فروخته اند در کانون فشارها قرار دارند.
شومر و گراهم در بیانیه ای می نویسند با توجه به سابقه ی جمهوری اسلامی در کنترل تماس های مردم رفتار مستبدانه ی رژیم مایه ی شگفتی نیست آنچه که مایه ی تعجب است کوتاهی اتحادیه ی اروپا در جلوگیری از صادرات فناوری هایی است که به حکومت امکان می دهد هر گونه مکالمات و مکاتبات خصوصی مردم را کنترل کنند.
گراهم در بیانیه ای می نویسد این لایحه قابلیت رژیم ایران را در کنترل اینترنت کاهش می دهد. به گفته ی او اینترنت نشان داده می تواند سلاحی قوی در دست ایرانیان آزادیخواهی ای باشد که قصد دارند سرنوشت نوینی را برای کشورشان رقم بزنند.
دو قانونگذار ارشد کنگره معتقدند شرکت هایی که با فروش این تجهیزات به دستگیری آزادیخواهان کمک می کند باید بهای سنگینی را برای این معاملاتشان بپردازند.
سناتور شومر و سناتور گراهم طی نامه ای به هیلری کلینتون، وزیر امور خارجه ی آمریکا، از او خواسته اند شرکای اروپایی آمریکا را طی نشست گروه هشت در هشتم ژوئیه در ایتالیا برای تغییر سیاست هایشان و توقف فروش این فناوری ها به رژیم سرکوبگر ایران تحت فشار بگذارد.
سناتور گراهم می گوید روشن نیست با توجه به آنچه دولت احمدی نژاد به آن دست زده و با توجه به رفتارش با مردم ایران چطور می شود این رژیم را پذیرفت.
مت رامنی، کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، که در این گفتگو با ام اس ان بی سی باتفاق لیندزی گراهم شرکت کرده بود درباره ی فرارسیدن زمان خروج نیروهای آمریکا از شهرهای عراق گفت مقتضی است همانطور که در دوران ریاست جمهوری پرزیدنت بوش مشخص شد نیروهای ما روند خروج از مراکز جمعیت را آغاز کنند. مت رامنی، فرماندار پیشین ماساچوست، تاکید کرد آنچه که اینک ما واقعا باید توجه خود را به آن معطوف کنیم رخدادها در ایران است.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

Dear president Obama
please save us and finish bosh job in the middle east.

یک ایرانی میهن دوست گفت...

از اینکه اسراییل با توسعه روابط با آذربایجان خشم جمهوری عرب پرست و فلسطینی ولایت فقیه را برانگیخته است خوشحالم .
یک ایرانی میهن دوست

م گفت...

هم اکنون که شورای نگهبان انتخابات را رسما" تائید کردکه البته قبلا" خامنه ای جریان انتخابات را تمام شده می دانست.
حکومتی که در فساد غرق است ، و خون جوانان کشورش از دستانشان می چکد.
تلاش می کنند این فضاحات را به دولتهای غربی و آمریکا نسبت دهند.
این رای گیری پایانی بود بر رای 98 درصدی مردم ایران به جمهوری اسلامی.
چگونه کشورهای دمکراتیک می خواهند این رژیم را به رسمیت بشناسند رژیمی که در دریای فساد در حال غرق شدن است.
اینها مجرمان بین اللملی هستند نه دیپلمات.
فریاد بلند ما ایرانیها را بشنوید جهانیان که بر ما مجرمان حکومت می کنند.
چگونه می شود آنها را به رسمیت شناخت؟؟

یکنفر دل نگران گفت...

آقای اوباما اکثریت مطلق ایرانیان از احمدی نژاد متنفرند , کاری نکنید که بعدا پشیمان شوید و تا سالها روابط خود را با ملت و دولت ایران آزاد تیره و تار ننمایید.

roya گفت...

اعتراضات به جایی نمیرسه مگر اینکه قوای نیروهای ائتلاف و اسراییل به کمک بیان و اونموقع هست که ملت با کمک آنها رژیم را سرنگون خواهند کرد .
همانطور که هیتلر در جنگ جهانی دوم بکمک آمریکا و قوای خارجی سرنگون شد متاسفانه این تنها راه نجات است .

م گفت...

حداقل اگر با این فضاحات به بار آمده باز هم نمی شود جمهوری اسلامی را به رسمیت نشناخت.
نام بسیج و سپاه پاسدران را جز گروهای تروریستی بین المللی قرار دهید.

یک شخصیت برجسته گفت...

جبهه مشارکت در بیانیه خود
با شدیدترین لحن دولت محمود احمدی نژاد را به کودتا متهم می کند: "این اولین بار است که کودتاگران علیه جمهوریت نظام، با بدترین و خشن ترین شیوه ها مهمترین رکن جمهوریت یعنی ریاست جمهوری را هدف قرار می دهند، مقامی که اگر برآمده از آرای واقعی ملت نباشد می تواند سرآغاز استبدادی بزرگ باشد و آنچه در سال های قبل گوشه هایی از آن را نشان داده بودند، ناچیز و بی مقدار جلوه می کند.