۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

جنبش سبز در کانون توجه کنگره

تفسیر خبر جمعه میزبان سو مایرک، عضو کمیته ی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، بود. سو مایرک بنیانگذارانجمن حزبی ضد تروریسم در کنگره است که صد و بیست نماینده در آن عضویت دارند. مایریک طی قطعنامه ای خواهان تجدید توجه آمریکا به «جنبش سبز» در ایران شده است.

دنیس بلیر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، این هفته در گزارش خود به کمیته ی اطلاعات کنگره گفت: «جمهوری اسلامی به رغم آشوب داخلی سیاست خارجی اش را تغییر نداده است.»
در برنامه در جستجوی پاسخ به این پرسش ها بودیم: «چرا رژیم به رغم بحران داخلی سیاست خارجی اش تغییری نکرده است؟» و «آیا آنطور که ایران ادعا می کند آمریکا در پی ایران هراسی در منطقه است؟»
سو مایرک از جمله امضاء کنندگان بیانیه ی بین المللی محکومیت نقض حقوق بشر در ایران است که تا معرفی عاملان سرکوب معترضین در ایران خواستار لغو عضویت ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل شده است. این بیانیه به دست قانونگزارانی از آمریکا، بریتانیا، اتریش، رومانی، قبرس، و کانادا تهیه و تنظیم شد.
این عضو جمهوریخواه کنگره همچنین از اعضای متنفذ کمیته ی انرژی و بازرگانی در مجلس نمایندگان است.
در ادامه دکتر آرام حسامی، استاد علوم سیاسی کالج مانتگمری، و بابک داد، تحلیلگر و روزنامه نگار، نگاهی به مهمترین تحولات در آستانه ی سی و یکمین سالگرد انقلاب پنجاه و هفت داشتند.
جمعه؛ خطیب نمازجمعه تهران از معترضین خواست در راهپیمایی پنج شنبه شعارهای ناروا سر ندهند. منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در آخرین دقایق به فهرست سخنرانان در کنفرانس سه روزه ی بین المللی امنیتی مونیخ افزوده شد.
کارشناسان معتقدند تهران می کوشد پیش از تصمیم گیری بر سر تشدید تحریم ها پیشنهاد مبادله ی اورانیوم را که پیشتر رد کرده بود احیا کند.
پنج شنبه ی این هفته در سی و یکمین سالگرد انقلاب پنجاه و هفت؛ بنا گزارش ها برای نخستین بار تظاهرکنندگان تحقق آرمانهای انقلاب را به پرسش می گیرند؛ دنیس بلیر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، این هفته گزارشی از ارزیابی شانزده سازمان اطلاعاتی آمریکا به کنگره ارائه داد که در آن توجه خاصی به تحولات سیاسی در ایران شده است. بلیر به اعضای کمیته ی اطلاعات کنگره گفت آیت الله خامنه ای، محمود احمدی نژاد، و متحدان تندروشان در واکنش به اپوزیسیون قویتر از انتظار و با نگاه به پایگاه سیاسی اجتماعی تضعیف شده شان بنظر می رسد مصمم اند با زور ابتکار عمل را در دست بگیرند اما، تا کنون در سرکوب مخالفان موفق نبوده اند.
در آستانه ی سالگرد انقلاب پنجاه و هفت میرحسین موسوی در مصاحبه ای گفت اوضاع داخلی نشان دهنده ی حضور ریشه های استبداد و دیکتاتوری باقیمانده از نظام شاهنشاهی است. ایشان جنبش سبز را بخشی از تلاش یک قرن گذشته برای دموکراسی و علیه دیکتاتوری عنوان می کند. اما، در عین حال تاکید می کند به قانون اساسی قائل و خواهان اصلاحات است. بسیاری معتقدند موسوی رهبر تصادفی جنبش سبز است و بیشتر یک بوریس یلتسین است تا لخ والسا. تندروها در ایران او را به تاثیرگیری از خارجی ها متهم می کنند.


لینک برای دانلود با سرعت کم یا بالا:

۴ نظر:

فرحناز گفت...

جان ما خودتون قضاوت کنید اسراییل رو دولت ما تهدید به محو و نابودی کرده حالا بفکر چاره افتاده اسراییل حتی از سی سال پیش که خمینی این حرفو زد ه ایران حمه نکده ولی الان میبینه شخصی با عقاید امام زمانی داره به سلاحی دست پیدا میکنه که کافیه با یک موشک شهاب برسه به اسراییل هیچ لشکر کشی هم لازم نداره شما بودید به تاسیسات اتمی دشمن برای حفظ جانتون حمله نمیکردید اصلا این اسمش حملست یا دفاع ? واضحه که از نوع حمله صدام برای کشور گشایی نیست و همش تقصیر احمدی نژاد و دهن گشاده که چپ و راست اسراییل رو تهدید کرده کسی دوست نداه به کشورش حمله بشه ولی من اگه اسراییل حمله کنه با این دلایل بهش حق میدم و بهتره از فرصت ضعف رژیم استفاده کنیم و رژیم رو سرنگون کنیم

رکسانا گفت...

دیگر برای دیپلماسی جایی نیست.
احمدی نژاد ثابت کرد که دیوانه ای مانند هیتلر است و همانطور که هیتلر قبل از جنگ در کتاب نبرد من برنامه های شوم خود را اعلام کرده بود ولی کسی او را جدی نگرفت اینبار احمدی نژاد هم وعده محو کردن اسراییل از روی زمین داده و اگر به تاسیات اتمی او حمله نشود با افکندن بمب اتم روی اسراییل نقشه شوم خود را عملی خواهد کرد .

رکسانا گفت...

مسلما دیدگاههای خطرناک احمدی نژاد در ظهور امام زمان در میان آتش و خون لزوم اتحاد جهانی علیه او را میطلبد کسی که در زندان به ملت خود تجاوز میکند از کشتن و محو کشورهای دیگر با بمب اتمی ابایی ندارد . این مقاله رادیو فردا را درباره اعتقادات آخرالزمانی او و برپایی قیامت در اینجا بخوانید خود ایده‌آل پنداری و توهم آخرالزمان در دولت احمدی‌نژاد
http://www.radiofarda.com/content/f35_Ahmadinejad_and_Messianism_Com_MohammadiMajid/1896843.html

گلناز از ساری گفت...

کسانیکه اینجا موافقان گزینه نظامی برای نابودی تاسیسات اتمی را اسراییلی میخوانند خودشان ماموران رژیم جمهوری اسلامی و وظیفه شان ترور شخصیت و دور کردن خطر از سر دولت تقلبی و کودتایی احمدی نژاد است و مانند آخوند جنتی هر مخالفی را اسراییلی میخوانند و هدف آنها ساخت بمب اتم و باتش کشیدن اسراییل و بتبع آن ایران بخاطر اعتقادات امام زمانی احمدی نژاد برای محو اسراییل با بمب اتمی هستند , من موافق گزینه نظامی هستم و هر کس آزاد است با ذکر دلیل مخالف من باشد ولی اگر قرار است اسم من را به لجن بکشند پس آنها هم عامل رژیم و خواهان ایدئولوژی شیطانی حجتیه برای باتش کشیدن جهان با بمب اتم و ظهور امام زمانند دست در دست هم علیه این تروریستهای انتحاری خواهان بمب اتمی بپا خیزیم و نه تنها یهودیان بلکه مردم ایران را از نابودی متقابل رها سازیم .