۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

کنگره معطل بررسی «پیشنهاد کهنه ایران» نمی شود

رهبران دموکرات و جمهوریخواه در کنگره ی آمریکا بدنبال اصرار ایران بر عدم مذاکره بر سر برنامه ی ظن برانگیز هسته ای اش عهد کردند به اقدامات شدیدی در برابر ایران دست بزنند.
با افزایش نگرانی ها نسبت به هر گونه حمله ی نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران قانونگذاران می گویند زیاد معطل بررسی پیشنهاد کهنه ی ایران نخواهند شد.
جمهوریخواهان ادامه ی تعهد دولت اوباما به گفتگوی بدون پیش شرط رو در رو با ایران و ارائه ی مشوق به دولت احمدی نژاد را به باد انتقاد گرفته اند.
«زمان دارد به سر می آید و در واقع دیگر وقتی نمانده است.» هاوارد برمن، رئیس دموکرات کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با هدف کاستن از نگرانی ها نسبت به اینکه دموکرات ها و دولت اوباما به اقدامات کافی برای مهار جاه طلبی های هسته ای ایران دست نمی زنند ضمن بیان این جمله تاکید کرد اگر ایران به قابلیت تولید جنگ افزار هسته ای دست یابد جهان به شکل غیرقابل برگشتی تغییر خواهد کرد حتی اگر رژیم ایران از آن استفاده نکند.
اریک کنتور، قائم مقام رهبری جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، می گوید سخت در انتظار مشاهده ی اقدام هماهنگ دولت اوباما، کنگره، و متحدان آمریکا در برابر ایران است.
ایلیانا راس لتینن، عضو ارشد جمهوریخواه کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، دیروز با انتشار دو بیانیه با انتقاد از ادامه ی تعهد دولت اوباما به گفتگوی بدون پیش شرط با دولت احمدی نژاد ایران را از جمله بدترین ناقضین حقوق بشر در جهان عنوان کرد. راس لتینن می گوید در حالی که هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، با محمود احمدی نژاد دست همکاری در بخش نفت و گاز، هسته ای، و نظامی داده؛ بنا به گزارش ها اورانیوم خام در اختیار ایران قرار می دهد و شعبه ی بانک توسعه ی صادرات ایران برغم تحریم آمریکا در ونزوئلا فعالیت می کند دولت اوباما نسبت به تهدید ایران علیه منافع ملی آمریکا چه فوریتی را احساس می کند؟
استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، جان بینر، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان، و نیتا لووی، رئیس دموکرات کمیته ی تخصیص بودجه ی امور خارجی مجلس نمایندگان، همه بر ضرورت نیاز به یک اقدام هماهنگ تاکید دارند.
هاوارد برمن با اذعان به اینکه روشن نیست روسیه و چین چون اروپا از رویکرد تشدید تحریم واشنگتن تبعیت کنند تصریح می کند ما هیچ قصد نداریم ماهها وقت صرف تجزیه و تحلیل پیشنهاد کهنه ی ایران کنیم که با هدف به تعویق انداختن تحریم ارائه شده است. برمن گفت اگر ایران مسیر خود را تغییر ندهد لایحه ی تحریم بنزین را در اکتبر در کمیته به رای گذاشته و روند تنگتر کردن حلقه را برای ایران آغاز می کنیم.
ایلیانا راس لتینن امروز در بیانیه ای در جملاتی تند می نویسد بنظر می رسد آمریکا و متحدانش در یک توهم و فانتزی بسر می برند. این عضو جمهوریخواه کنگره می گوید آمریکا فرصت طلایی طرح مساله ی ایران در نشست هفته ی آتی سازمان ملل متحد را از دست داد و در عوض به رویکرد مستعمل و شکست خورده ی گفتگو چسبید. راس لتینن می گوید گفتگو دیگر بس است.
سنا امروز صحنه ی بررسی عملکرد دریاسالار مایک مالن، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح سنای آمریکا، با هدف تمدید یا عدم تمدید دوران ماموریت ایشان بود.
دریاسالار مالن در گزارش خود به سنا ایران را کماکان مهمترین عامل بی ثباتی در عراق، افغانستان، لبنان، و منطقه عنوان کرد. مالن می گوید ناآرامی های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ایران به بغرنجتر شدن تلاش ها برای تعامل با ایران منجر شده است و نسبت به نفوذ فزاینده ی سپاه بر سیاست ایران و نظامی شدن سیاست خارجی ایران ابراز نگرانی می کند. رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا بر نفوذ مخرب ایران در آفریقا و آمریکای جنوبی تاکید می کند و تصریح می کند از رویکرد پرزیدنت اوباما شامل تحریم ایران کاملا حمایت می کند.
دوره ی سمت ریاست ستاد مشترک دو ساله است و مایک مالن ژوئیه ی دو هزار و هفت از سنا رای اعتماد بالایی گرفت و به احتمال قوی این بار نیز این امر تکرار خواهد شد. دریاسالار مالن دو میلیون و دویست هزار نیروی زیر پرچم ارتش آمریکا را رهبری می کند.

۳ نظر:

جهان گفت...

دولتی که به ملت خود در زندان تجاوز و شکنجه روا میدارد مسلم است که اینهمه فشار بین المللی را برای اهدا انرژی هسته ای و دلسوزی به حال ملت خود تحمل نمیکند و قصدش ساختن بمب اتمی و نابودی اسراییل و بآتش کشیدن جهان است .

دزد رای ملت گفت...

احمدی نژاد رئیس جمهور تقلبی ما
نه تنها مذاکره میکند بلکه مجبور است در مورد مسئله اتم هم بحث کند علیرغم لاف و دروغهایی که در رسانه ها و جلوی دوربین میزند که در مورد حق مسلم ملت ایران مذاکره نمیکنیم ولی در محل بی سر و صدا وعده و وعید و امتیاز میدهد همانطور که سهم پنجاه درصدی ایران در دریای مازندران را به یازده درصد تبدیل کرد .
و میهن را برای مقام خود به بیگانگان فروخت
دزد رای ملت

ناشناس گفت...

در جواب جیمی کارتر که انتقاد از اوباما را به سیاهپوست بودن او نسبت داده میگویم علاوه بر خطر بمباران اتمی اسراییل از سوی ایران,
حدود هزار سرباز آمريکايی به واسطه مداخله ايران در عراق کشته شده اند
،آمريکا بايد آمادگی انجام عمليات نظامی عليه ايران برای جلوگيری از کشته شدن سربازان آمريکايی در عراق را داشته باشد.
در صورتیکه هنوز اوبامااز مذاکره و انتظار برای تصمیم رژیم سرکوبگر اسلامی حرف میزند.
آقای کارترآیا باز هم میگویید علت انتقاد از اوباما باز هم سیاهپوست بودن اوست ?
ضعیفترین دولت آمریکا از طرف حزب اوباما و شخص جنابعالی باعث وی کار آمدن خمینی و نکبت و بدبختی سی ساله ایران و خاورمیانه شد , و سیاه و سفید بودن پوست شما هم فرقی برای من ندارد .