۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

«مقامات ایران تنها در برابر قدرت پاسخ می دهند»؟

اعضای ارشد سنای آمریکا در واکنش به آزمایش های موشکی جدید ایران خواستار تشدید فوری تحریم های فلج کننده علیه ایران شده اند.
سناتور دموکرات اون بای، عضو کمیته ی اطلاعات و نیروهای مسلح سنای آمریکا، تنظیم کننده ی لایحه ی تحریم بنزین، می گوید آمریکا و جامعه ی جهانی در آستانه ی مذاکرات اول اکتبر بیش از آنکه نیازمند ارائه ی مشوق به ایران باشند باید مجازات هایی سنگین تعیین کنند. اون بای در گفتگویی با سی ان ان با اشاره به پیشنهاد همکاری پشت پرده ی ایران به آمریکا پس از حمله به عراق و افغانستان تاکید کرد ایران تنها در برابر قدرت به درخواست جامعه ی جهانی پاسخ می دهد.
رزمایش موشکی سپاه پاسداران تنها دو روز پس از اعلام فعالیت مخفی ایران در ساخت دومین مرکز غنی سازی اورانیوم در اعماق کوههای اطراف قم و در آستانه ی مذاکرات هسته ای پنج شنبه در ژنو فضای سیاسی واشنگتن را دگرگون کرده است.
سناتور جمهوریخواه کیت باند، عضو ارشد کمیته ی اطلاعات سنای آمریکا، می گوید آزمایش های موشکی جدید زنگ خطری برای آنهایی است که فکر می کنند تلاش های دیپلماتیک، توافق، و بازرسی به تغییر عملکرد ایران می انجامد.
به باور سناتور دموکرات دایان فاینستاین، رئیس کمیته ی اطلاعات سنا، مذاکرات هسته ای ژنو برای ایران لحظه ی تصمیم گیری است. فاینستاین می گوید ایران می تواند تشخیص دهد با حذف هر گونه پتانسیل نظامی در برنامه ی هسته ای اش چیزهای بسیاری بدست خواهد آورد.
سناتور جمهوریخواه جان کایل، قائم مقام رهبر اقلیت در سنای آمریکا، می گوید اینکه هر بار ما قصد نشستن بر سر میز مذاکره با ایران را داریم شاهد بی صبری تهران برای نمایش پیشرفت های موشکی و هسته ای اش هستیم حاکی از این است که در نقطه ای از این مسیر مذاکره غیرسازنده است و باید متوقف شود چون زمان بسود ما نیست.
سناتور دموکرات جیم وب معتقد است ارزش گشودن باب مذاکرات با ایران این است که طی چند هفته ی آتی نیات ایران برای تولید یا عدم تولید جنگ افزار هسته ای روشن خواهد شد.
سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهم، عضو کمیته ی نیروهای مسلح سنا، معتقد است جامعه ی جهانی هیجده ماه فرصت با قاطعیت در برابر ایران عمل کند و تحریم های شدیدی وضع کند.
وب در باره ی توفیق تحریم های بین المللی می گوید روشن نیست آیا چین که یک سوم بنزین ایران را از طریق شل تامین می کند تمایلی به تحریم داشته باشد. سناتور وب هشدار می دهد فراموش نکنیم که چین پاکستان را در بدل شدن به یک قدرت هسته ای یاری داد.
جان کایل تاکید می کند آنچه که ما سرانجام در پی آن هستیم تغییر رژیم کنونی با گروهی است که نماینده ی مردم ایران باشند، افرادی که بتوان واقعا با آنها به گفتگو پرداخت.
قانونگذاران در عین حال امیدوارند موضع روسیه در پیوستن به تحریم ها فضای جامعه ی جهانی را علیه ایران تغییر دهد.
امروز رئیس کمیته ی امور بین الملل مجلس اعلای روسیه گفت اگر انتخاب میان جنگ و تشدید تحریم است دومی قابل ترجیح است.
سناتور جمهوریخواه باب کورکر، عضو کمیته ی روابط خارجی سنا، با اشاره به موضع جدید روسیه می گوید برای نخستین بار پس از دورانی طولانی ما فرصتی بزرگ در برابر ایران در اختیار داریم اما، تاکید می کند هماهنگ کردن دقیق مسکو و واشنگتن درباره ی نحوه ی واکنش به ایران ممکن است یک تا دو ماه بداراز کشد.
باب کورکر در باره ی آزمایش موشک شهاب سه می گوید این رزمایش پیشتر برنامه ریزی شده بود و به آن به چشم اقدامی تحریک کننده نمی نگرد اما، معتقد است اسرائیل بسیار از این خوشنود است که سرانجام جهان بار دیگر ایران را در کانون توجه قرار داده است.
در کنگره، هاوارد برمن، رئیس دموکرات کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، از به رای گذاشتن لایحه ی تحریم بنزین در ماه اکتبر یعنی احتمالا طی یک تا دو هفته ی آینده خبر می دهد. سناتور اون بای تنظیم کننده ی نسخه ی لایحه در سنا بر یک جدول زمانی دوازده ماهه برای اعمال حداکثر تحریم انرژی و بانکی و مالی بر ایران تاکید دارد.

۱۴ نظر:

ایران ویران گفت...

ظاهرا دفاع از منافع اعراب و فلسطینیها در مهلت پانزده دقیقه ای احمدی نژاد مهتر از مطرح کردن ایرانیان بود , متاسفم که اعراب درمقابل اصرار دارند جزایر سه گانه و نام خلیج فارس را از ما گیرند .

Unknown گفت...

درود سيامك عزيز
متاسفانه اين تغيير ساعت تفسير خبر مانع مي شود بتوانم اين برنامه را ببينم. بالاخره بايد يك جوري دلخوشي مردم ايران را از آن ها گرفت.
چه با ريش و چه بي ريش!
اما باز خوب است به برنامه تو مي رسم .
در باره اين پستت بايد بگويم من هم دارم به پنجول كشيدن هاي دو طرف نگاه مي كنم و به موش و گربه بازي كه به زودي شروع مي شود.
باز هم سركار گذاشتن گروه پنج به اضافه امريكا

مصيبتي است. همه دارند پيشرفت مي كنند و با تمام دنيا دوست هستند ما داريم توي ايران سر اصول اول زندگي مان التماس مي كنيم

شاد باشي و نويسا
سروش

رحیمی دکتر تقلبی گفت...

محمدرضا رحیمی یکی از وفاداران محموداحمدی نژاد، که مدرک دکترای تقلبی و پرونده تخلفات مالی وی درمحافل سیاسی جنجال برانگیز بوده است، از سوی رییس دولت دهم به سمت معاون رییس جمهوری انتخاب شد. رحیمی درحالی سمت مهم معاونت محموداحمدی نژاد را به عهده می گیرد که پیش از این به دو اتهام "تحصیل مال نامشروع" و "تصرف غیرمجاز در اموال دولتی" از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران تحت تعقیب قرار گرفته است. هر چند دفتر رحیمی نیز در توضیحات بعدی این پرونده را مربوط به ۱۸ سال قبل اعلام و آن را خاتمه یافته اعلام کرده، اما ان ادعا تنها توسط این دفتر بیان شده و هیج مرجع دیگری آن را تایید نکرده است.
رحیمی مدعی است که مدرک دکترای حقوق دارد، درحالی که به گفته منتقدانش هیچ یک از دانشگاه های کشور به او چنین مدرکی نداده است. او در بهمن 87 در پاسخ به پرسش هایی که درزمینه مدرک وی درمجلس صورت گرفته بود، سوال نمایندگان را غیرقانونی دانست و گفت: " آیا مشکل ممکلت فقط همین مورد است?!!!

شهادت طلب گفت...

چه اشکالی دارد که جمهوری قدرتمند اسلا می ما افتخار نابودی اسراییل را با اولین بمب اتمی خود داشته و جهان عرب را از شر اسراییل رها کند هر چند زیردریایی های اسراییل در اقیانوس های جهان با پرتاب موشهکای اتمی ایران را نابود کنند چه باک, ما همه ملت ایران به شهدایی ارجمند تبدیل میشویم و کافران اسراییلی به قعر جهنم میروند در ضمن در صورت شهادت هفتاد میلیون ایرانی ظهور امام زمان مهدی موعود تسهیل خواهد شد . وهمانطور که رهبر محبوبمان آقای احمدی نژاد فرمودند ما عاشق شهادتیم..
امیدوارم سانسورم نکنید

میهن پرست ایرانی گفت...

دوست ناشناسی که دیگرانی که خواستار تحریم و یا حمله به جمهوری آخوندی هستند را بباد انتخاب گرفته بود بهتر است درسهای تاریخ را فراموش نکند و هیتلر را بیاد بیاوردکه ملت میهن دوست آلمان سرانجام به ماهیت ویرانگر هیتلر پی بردند و همراه با قوای آزادیبخش بروی ارتش نازی اسلحه کشیدند و حتی یک افسر آلمانی که امروز قهرمان ملت آلمان است به هیتلر در گرماگرم آخرین سال جنگ سوقصد کرد و جان خود را بر سر اینکاربهمراه هم سوگنداش از دست داد .پس همیشه ملاک میهن دوستی جنگیدن با قوای خارجی نیست .
گاهی هم باید با کمک آنها با هیتلر حا کم بر کشورمان بجنگیم.
میهن پرست ایرانی

رستم گفت...

باید بگم کسی از ایران نخواسته صنعت انرژی هسته ای را معوق کند تعلیق غنی سازی معوق کردن صنعت هسته ای و جلوگیری از استفاه از انرژی هسته ای نیست در ضمن اینکه تا بحال نشانی از سلاح هسته ای پیدا نشده یک چیز را شما عمدا یا تصادفا نادیده میگیری و آن اینکه غنی سازی هر لحظه میتواند بسمت درصدهای بالاتر و سلاح هسته ای برود کافیست درصد غنی سازی را بالا ببرید !حالا فهیدید که چرا غنی سازی تا وقتی که دیگران را به محو و نابودی تهدید میکنید معلق شود ?!!..ساده است .
رستم

خیزش سبز گفت...

برخورد اطلاعاتی و امنیتی دولت احمدی نژاد با بهداشت و سلامت مردم ایران
-

در حالی که موسسه استاندارد ایران تحت فشار وزارت اطلاعات آلوده بدن برنج وارداتی هندی را سالم و عاری از آلودگی به آرسنیک و فلزات سنگین اعلام کرد موسسه استاندارد پنجاب در هند این آلودگی را تایید کرد!!
آرسنیک و فلزات سنگین کشنده و سرطانزا هستند .
در حالی که رییس مرکز تحقیقات کشاورزی پنجاب
هند آلودگی برنج وارداتی به ایران به سم آرسنیک و فلزات را تائید کرد


http://www.saharnews.ir/view-7141.html
http://www.khorasannews.com/news.aspx?2_17370_11_1483.XML

خبر اول
مهدی پورهاشم مدیرکل استاندارد استان تهران مصرف ۱۳ نوع برنج خارجی وارداتی غیراستاندارد و غیرقابل مصرف اعلام کرد و گفت: کارشناسان این اداره با جمع‌آوری نمونه‌هایی از چند نوع برنج خارجی وارداتی، اقدام به آزمایش در مورد میزان سم مایکوتوکسین، سرب، آرسنیک و کادمیوم کردند که پس از این آزمایش‌ها مشخص شد، ۱۳نوع از برنج‌های خارجی وارداتی مشکل دارند و مصرف آن‌ها برای مردم زیان‌آور است.
پورهاشم گفت: براساس استانداردهای بین‌المللی (کدکس) و استانداردهای داخلی باید میزان این سموم به علت آنکه به ویژه سرب، آرسنیک و کادمیوم از فلزات سنگین هستند صفر باشد.
خبر دوم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:(1)
هیچ آلودگی در برنج های خارجی مارک دار وجود ندارد
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام برنج های خارجی مارک دار مورد آزمایش وزارت بهداشت قرار گرفته و هیچ آلودگی ای در آن ها وجود ندارد بنابراین منعی در مصرف آن ها نیست.
http://www.iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=325908

ناشناس گفت...

خيلي جالب هست كه اعضاي دموكرات كنگره و سنا دارن سعي ميكنن تمام لايه اي تصويب كنن كه دست اوباما براي هر اقذامي عليه ايران باز باشه در حالي كه در زمان رياست جمهوري پرزيدنت بوش همه كاري كردن تا اختيارات رئيس جمهور رو در اين مورد به حد اقل برسونن بخصوص در زمينه حمله نظامي.من تازگي دوران خدمت سربازيم در سپاه پاسداران تموم شده و بايد بگم هرچي بيشتر جهان در مقابل اين رژيم ضد ايراني معطل ميكنه قدرت اين رژيم براي موندن و تحديد ديگران بيشتر ميشه و نهايته كار به جائي ميرسه كه حتي حمله نظامي هم نميتونه كار ساز باشه.متاسفانه اوباما و سياست هاش بهترين چيزي بود كه ميتونست براس اين رژيم اتفاق بيفته و افتاد.با سياستهايي كه اوباما در پيش گرفته اصلا آينده خوبي نه براي ايراني ها و نه براي دنيا پيش بيني ميكنم.

محمدرضا گفت...

یکی از اوباش احمدی نژاد گفت در برابر حمله آمریکا مشت آهنین بکار خواهد برد !
ولایتمدار وبلاگ برکف:
لابد مشت آهنین نظامت همانیست که بر فرق ملت معترض به دزدی رای خود بدست احمدی نژاد فرود آوردی نه ?
منظور از مشت آهنین یعنی همان تجاوز به دخترا و پسران ایرانی نه ?!!!
واقعا اسلحه مخوفی داری!
ولی این سلاح در برابر سلاحهای جنگی آنهم از نوع مدرنش بی اثر نیست ? مثلا در برابر بمباران موشکها و هواپیماهای مدرن چگونه میتوانی با تجاوز جنسی پاسخ بدهی?!! با این سلاح تجاوز بهتر است به همان سرکوب داخلی و کاربرد آن علیه ملت ایران مشغل باشی هر چند ملت ایران هم دیگر از تجاوز و شکنجه اوباشان احمدی نژاد و ولی فقیه باکی ندارد .

ناشناس گفت...

پیشنهاد احمدی نژاد برای نشستن بر سر یک میز با اوباما!!
بابا عقده مشروعیت ببین با احمدی نژاد چکار کرده !!
میخواد از این راه به دنیا بگه در حد یک رئیس جمهور مشروع مثل اوامست و با رای اکثریت مردمش روی کار آمده!
وای بر اوباما اگر لحظه ای در پاسخ منفی به محمود دیکتاتور تردید کنه دیکتاتوری که یارانش یک گروه گانگستری و جنایتکار از سپاه پاسدارن هستند و فقط رئیس یک باند چند نفره تروریست و سرکوبگر است که مشغول چپاول ملت ایرانند .

نسترن گفت...

آقای جوانمردی:
در برنامه روی خط بسیار عالی و در کمال بیطرفی و با منطق با این تلفن برکفان اسلام برخورد میکنی و نمیگذاری فقط شعار بدن که احمدی نژاد و جمهوری اسلامی درهمه چیز عالی و خوب هستند بهترین کار همین بود که با ذکر منابع مستند و منطقی اونا رو در وضعیی قرار میدی که دروغگوییشون برملا بشه و حداقل بطرف سند و منطق سوق داده بشن و ادعاهاشون رو مجبور بشن با سند و دلیل ارائه بدن و اینجا رو با میتینگ حزبی و جلسه روضه و دعای کمیل اشتباه نگیرن.
آفرین, کسی نگفته طرفداران جیره خور رژیم روی خط نیان همه حق دارن ولی بجای شعار باید دلیل و منطق بیارن اینا اینقدر بی منطق و مدرک هستن که حاضرن حتی با احوالپری طولانی وقت برنامه رو ضایع کنن چون میدونن وقتی پای دلیل و منطق برسه هیچ سندی برای ادعاشون ندارند .. نسترن

زنده با ترور گفت...

ولايتمداری گفت : ما زنده به آنیم که آرام نگیریم .. موجیم که آسودگی ما عدم ماست!
در جواب ولایتمدار
تو زنده به آنی که آرام نگیری ? راست میگی اگر آرام بگیری و در عراق بمب کنار جاده ی و تروریست انتحاری نفرستی و اگه سفارت آمریکا و اسراییل و مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت رو منفجر نکنی زنده نمیمونی !
اگه اسلحه و پول ملت ایران رو به حماس و حزب الله برای بمب گذاری و موشک پانی در مناطق مسکونی اسراییل ندی و آرام بگیری زنده نمیمانی !
راست میگی بقای تو در آرام نگرفتن و دنیا را غرق جنگ و ترور یسم کردن است!
وگرنه تو و جمهوری اسلامی زنده نمیمانید تو فقط با خونریزی و عدم آرامش زند ه هستی!!
کاملا راست میگی!!

roya گفت...

به به حاج منوچ وزیر خارجه محمود دیکتاتور کوتوله به چه دست و پایی افتاده !!
اومده پابوسی شیطان بزرگ و امان خواسته !!
همونطور که گفتی فقط باید با قدرت با اینا حرف زد , ولی مبادا با این متجاوزان بمعنی واقعی کلمه صحبت یا معامله ای بکنند چون با سرنگونی آنها دچار مشکل خواهید شد .

Unknown گفت...

برنامه روی خط و سخنان علی اکبر امید مهر دیپلمات شجاع و افشاگر ایرانی که به غرب پناهنده شده است کوبنده بود.
تو گویی امروز صدای آمریکا و بخش فارسی فقط برای امروز بوجود آمده بود بعبارتی همه سالهای کار آن یکطرف وبرنامه امروز در طرف دیگر و از سنخ دیگری بود , هیچ فیلم و سریال پلیسی بپای برنامه چهارشنبه روی خط نمیرسید ....ممنون