۱۳۸۷ آبان ۲, پنجشنبه

جمهوری اسلامی ایران ترجیح می دهد اوباما رئیس جمهور آمریکا شود

بسیاری از تحلیگران معتقدند ایران یکی از محوری ترین بحران ها برای رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود. دیروز برای نخستین بار یک مقام ارشد سیاسی ایران درباره ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع گیری سیاسی کرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی سفر دو روزه ی خود به منامه در بحرین در یک کنفرانس خبری گفته است ایران ترجیح می دهد براک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شود.
لاریجانی دلیل این امر را انعطاف پذیری و منطقی بودن او عنوان کرده و در عین حال گفته معتقد است سیاست آمریکا در برابر ایران تغییر چندانی نخواهد کرد.
آقای لاریجانی در این کنفرانس خبری احتمال حمله ی نظامی به ایران را رد کرده و گفت این احتمال پیشتر بسیار ضعیف بود اما، اینک صد در صد از بین رفته است زیرا آمریکا بیش از حد درگیر رسیدگی به بحران اقتصادی جهانی است.
گروهی از تحلیلگران سیاسی معتقدند دولت اوباما یا دولت مک کین پیش از هر گونه درگیری به احتمال زیاد با ایران وارد گفتگو خواهند شد.
یک وب سایت وابسته به القاعده در بیانیه ای اعلام کرده است که ریاست جمهوری مک کین به نفع آنان است و آنان ترجیح می دهند سناتور مک کین رئیس جمهوری آمریکا شود.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ضمن تشكر از پاسخ ات سيامك عزيز...
و اما اگر بنويسم كه مرتب گزارش هاي شما را در بيشتر اوقات دنبال مي كنم باور كن اغراق و غلو به سبك ايراني ها نكرده و نمي كنم .تسلط و وقار فوق العاده ات را واقعن مي پسندم .مخصوصن گزارشي داشتي با يك ايراني كه از فعالان كمپين مك كين بود.كه با صلابت هر چه تمام تر گزارش كردي و باور كن لذت مي برم كه هموطن ام كه بهتر است بنويسم هم زبان ام اينقدر راحت و روان و بي هيچ استرس گفتاري حتا رفتاري به كار ش مسلط و در عين حال با علاقه گزارش هائي در جهت آگاهي هر چه بيشتر ما مي دهد.براي ات موفقيت و شادي آرزو مي كنم ...

سيامک دهقانپور گفت...

از لطف بسیارت سپاسگزارم و خوشحالم که دوستان آگاه و فرهیخته ای چون تو به گزارش ها چنین توجه نشان می دهد. با من در تماس باش.