۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

چرا «رهبری جمهوری اسلامی از مردم ایران می ترسد»؟

در تفسیر خبر جمعه شب دکتر ایلان برمن، نایب رئیس شورای سیاست خارجی آمریکا، میهمان برنامه بود. برمن، استادیار حقوق بین الملل و امنیت جهانی در دانشگاه ملی دفاع آمریکا، نویسنده ی کتاب های متعددی از جمله «گذار فرای رژیم های خودکامه» و «کنترل ایران: استراتژی هایی برای مقابله با جمهوری اسلامی»، است. او از جمله اعضای گروه کاری ایران در بنیاد هریتج است که اخیرا گزارش «خطر ایران هسته ای، روز بعد» را منتشر کرد.
هادی قائمی، مدیر کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران، از آمستردام به ما پیوست. قائمی یکی از امضاء کنندگان نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد است که در آن خواستار محاکمه ی محمود احمدی نژاد به اتهام جنایت علیه بشریت شده اند.
در بخش دوم برنامه، دکتر آرام حسامی، استاد فلسفه و علوم سیاسی کالج مانتگمری، و بابک داد، تحلیلگر و وبلاگ نویس، تحولات هفته ی گذشته را زیر ذره بین قرار دادند.

در برنامه کوشیدیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا به گفته ی وزیر خارجه ی آمریکا «رهبری جمهوری اسلامی از مردم ایران می ترسد»؟ با آغاز دومین دور دادگاه معترضین به انتخابات مشابهت های این دادگاهها را با دادگاههای موسوم به تصفیه ی کبیر دوران استالین بررسی کردیم. همچنین نگاهی داشتیم به مراسم تحلیف احمدی نژاد و ادامه ی تظاهرات مردم و چالش های پیش روی دولت آمریکا در برسمیت شناختن احمدی نژاد.
بابک داد در بخشی از مجموعه ی یادداشت های این هفته اش می نویسد «سوگند دروغ در نظام اسلامی رسمی شد.»

لینک برای دانلود با سرعت کم یا زیاد:

ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vFRI.wmv

ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vbFRI.wmv

۱۵ نظر:

ALLENE VICTORY گفت...

بنظر من بهترین راه برای گذار از بحران پیش روی ایران رو آوردن و کمک خواستن از مردم ایران در داخل و خارج است سیاست تحریم یا تهدید بر ایران کارساز نیست سیاست جاذبه و دافعه بهترین راه است چون ثبات در جاذبه و دافعه است اصلی و جود دارد بنام اصل جذب و همه چیز در کائنات بر اصل جذب استوار است اگر ما انسانها بتوانیم با خداوند و خوبیها با اصل جذب مرتبط شویم همه مشکلاتمان حل می شود .

ALLENE VICTORY گفت...

با سلام
اينجانب يك ايراني ساكن تهران هستم و عميقا نگران ایران و مردم هستم تمام حوادت 2 ماه گذشته و حوادث و چالش های 30 سال گذشته بر من تاثیر گذاشته است می خواهم هر چه توان دارم برای کمک به ایران و مردمش بکار بندم .
نظر من این است که که از مسئولان امریکایی بخواهید که سیاست های غلط گذشته را تکرار نکنند مگر حوادث بعد از 11 سپتامبر نبود که امروز در جایگاهی هستیم که ثبات و امنیت اقتصادی و اجتماعی جهان رو به زوال است . سیاست چماق و هویج و تشویق و تنبیه بر ایران کارساز نیست سیاست جاذبه و دافعه را پیش بگیرید همانطور که کره زمین هم جاذبه دارد و همه چیز سرجای خودش است دافعه نیز دارد و بر اجرام فضایی و ماه تاثیر می گذارد و آنها را سر جای خودش نگاه می دارد . ثبات همه چیز بر اصل جاذبه و دافعه است این خصلتی است که ثبات می آفریند باید به رهبر ایران نامه ای بنویسید و با کمال دوستی و احترام از او بخواهید به مردم ایران و خواست آنان احترام بگذارد و نگذارد بذر کینه و دشمنی در دل ایرانیان بر ضد رژیم کاشته شود . خود رهبر و چند نفر از سران هستند که سرنوشت 70 میلیون را دست گرفته اند و اگر بتوان رهبر را مجاب کرد که استعفا داده و کشور را به مردم بسپارد همه چیز بخوبی حل و فصل می شود .

ناشناس گفت...

هیتلر قبل از جنگ در کتاب نبرد من نقشه جهانگشایی های آینده خود را نوشت ولی کسی او را جدی نگرفت و دیدیم که به حرفش عمل کرد و امروز احمدی نژاد بشارت نابودی اسراییل را میدهد , واضح است در جواب حمله اتمی به اسراییل, ایران نابود خواهد شد پس بهتر است تاسیسات اتمی ایران زودتر از بین برود .

م گفت...

برای جلوگیری از نابودی کلی ایران باید به نابودی جزیی آن رضایت دهیم یعنی نابودی تاسیسات اتمی ایران, وگرنه با انفجار بمب اتمی احمدی نژاد بر سر اسراییل در اقدام تلافی جویانه کل ایران نابود خواهد شد .

ناشناس گفت...

در وصف رهبر معظم گنده ما سید علی خامنه ای :
یک شب تو را زمستی تشبیه به ماه کردیم
لامپ صدم نبودی ما اشتباه کردیم !
آن لاستیک زاپاس بر سر چرا نهادی
عمامه بود آن چیز بازاشتباه کردیم!
دیدم رخت سفید است چون ابرهای گردون
تو ماست خورده بودی ما اشتباه کردیم!
رفتم میان جنگل صدها وحوش دیدم
بیت علی گدا بود باز اشتباه کردم !

م گفت...

برای جلوگیری از نابودی کل ایران و کشته شدن بیشتر جوانان بیگناه این وطن به دست جلادان رژیم باید این جلادان را هر چه زودتر به دست چوبه دار و اعدام سپرد و ایران و جهان را از دست این تروریستها آزاد کرد.
و امنیت را به منطقه و خطر اتمی شدن ایران و محو کشورها از صفحه روزگار را رفع کرد.

Unknown گفت...

سلام
آقای دهقان پور از نظر من دو چیز میتونه این کودتا چیان رو از پا بندازه
1-تحریم بنزین و نخریدن نفت
2- اینترنت و آگاهی رسانی

در مورد دوم ما کماکان منتظر طرح سناتور مک کین هستیم که اینترنت رو قرار شد به مردم ایران از هوا بده که واقعا کولاک هست.خود من به هزار زحمت و با وی پی میام سایت های خبر رو میخونم چون همش فیلتره .

ایران امروز گفت...

پیروزی ارتش شجاع و سرافراز آمریکا در نابودی بیت الله محسوداز گروه ضد تمدن و انسانیت طالبان را تبریک میگوییم.
ملت آمریکا در خط مقدم مبازه با دشمنان تمدن یعنی طالبان متحجر است برایتان آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم .

farid salavati گفت...

فاجعه است که دختری در خانه پدرش حجاب داشته

و وقتی ازدواج کرده در مهمانیهای خانواده شوهرش میرقصد

Baron گفت...

درود بر آقای دهقانپور - و همه آنانکه به ما ایرانیان فکر میکنند .

شما میپرسید چرا خامنه ای از مردم ایران میترسد ؟ بهتر است بپرسید چرا روحانیت ایران از آینده خود میترسد ؟

اصولا روحانیت درطول دوران فئودالیسم که در ایران بین دوران صفاریان تا اوائل پهلوی جریان داشته - عهده دار امور فرهنگی اجتماع (آموزش - قضاوت - اجرای امور شخصیه مومنین نظیر حساب مال و .. ) بوده است - اما روحانیت در اسلام هرگز سازمان واحد و حکومتی نظیر مسیحیت نداشته - و ملاها تحت نظر مراجع به صورت کاسب ونیمه خودمختار در کنار بازاریان و اربابان بوده,و در صورت اقتضا یک ملا به راحتی از یک مرجع بریده و به دیگری میپیوسته است.
انقلاب مشروطیت در عمل پایه های فئودالیسم و نماد روحانی آن را سست کرد - مقاومت روحانیان به ریاست شیخ فضل اله موثر نیفتادو سپس رضاشاه پهلوی با تبعید کردن و سرکوبی فئودالها عملا آنان و نماینده فکری و فرهنگی نظام ارباب و رعیتی را از متن جامعه به کنار راند - واز دست دادن قضاوت و امور آموزش و حتی اوقاف ملاها را به دنبالچه بازاریان تبدیل کرد -اما رضاشاه آنقدر فرصت نیافت که مانند آتاتورک کار خود را کامل کند - تا آنکه بر اثر عوامل اجتماعی در دهه پنجاه و فراموشی فجایع دوره قبلی در «خاطره تاریخی مردم» - از دید روحانیت « بازگشت به گذشته» پیش آمد - اما دیگر اربابان از بین رفته اند و ملاها قادر به برگرداندن جامعه به دوران «ارباب و رعیتی» نیستند و از طرفی قادر به درک «جامعه جدید و ارتباطات و الزامات جهانی » نیستند - باید به این نکته دقت کرد که ملاها در طول 1200 سال ضمن اینکه« حاکم سیاسی » نبوده اند - در کنار حکومت ها به استثمار مردم کمک کرده و از این راه گذران کرده اند - در نتیجه عملا حکومت کردن را بلد نیستند- ضمن اینکه به مزایای مالی آن وابسته اند و ریاست طلبی و طمع قدرت مانع بازگشت آنان به مدارس خودشان و ـ ریاست روحانی بر جامعه » شد .
ملاها در دوران گذشته عملا در خانه های مردم زندگی و کنکاش میکردند - هر کس به فراخور حال سالانه یا ماهانه - و گاه هر هفته ملائی را دعوت و پذیرائی میکرد.و در هر شهر و روستائی در همه خانه ها بروی ملا باز بود ودر هر روستا پس از ارباب قدرت بدست نایب و ملا بود .
در خاطره همه ما پیرها- ملاها به صورت «مهمان عزیز ناخوانده» وجود دارند - در نتیجه یک ملا نیاز مالی یا ملزومات زندگی پیدا نمیکرد - سازمان اجتماعی از طریق اربابان و بازاریان همیشه اندوخته عظیمی در صندوق ملاها و مراجع مینهاد که به فراخور حال و رتبه دینی بین ملاها تقسیم ودریافت میشد -
اما امروز شما میپرسید چرا خامنه ای از مردم ایران میترسد ؟
واقعیت این است که در جامعه امروز ایران ملاها کاملا از مردم جدا شده و به صورت یک« کاست منزوی» و جیره خور حکومت در آمده اند - دیگر کسی آنها را به خانه دعوت نمیکند - دیگر در خانه های شهر و روستا مراسم روضه خوانی برپا نمیشود - دیگر مردنم مشکلاتشان را نزد ملاها نمیبرند - در حقیقت ملاهای جوان و تحصیل کرده جدید اصلا روضه خوانی و رسیدگی به امور مردم عادی را دون شان خود میدانند ضمن اینکه خدمات حکومتی درامد و موقعیت بهتری دارد .
و عجیب تر آنکه ملا های جوان اصولا «روضه خوانی » را که شغل اصلی آنها و مایه گردآمدن مردم به دور آنهاست بلد نیستند . آنها فقط میخواهند رهبر باشند - در نتیجه به علت نبود روضه خوان دستمزد یک ساعت روضه بسیار معمولی به دویست هزار تومان رسیده که آنرا هم فقط پیرها بلد هستند . در محرم و رمضان از سوی دولت ملاهای جوان را مجانی به روستاها میفرستند .اما مردم دیگر از مساجد هم استقبال نمیکنند , چون اینها روضه خوان نیستند بلکه فقط مبلغ سیاسی هستند - واقعیت این است که سیاست دین را فاسد کرده و ملاها را از مردم جدا کرده است .
حالا ملاها واقعا میترسند -آنان پایگاه و جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند -و یک حرکت اجتماعی شدید برای همیشه قشر آنان را نابود خواهد کرد - و همه کوشش آقای خامنه ای برای پیشگیری از حرکت اجتماعی مردم است , که اتفاقا کارهای خودش آن را تسریع میکند

دوست قديمي گفت...

مهدی کروبی در نامه خود نوشته است: "افرادی این مطالب تجاوزبه دختران وپسرهای بازداشتی را به من گفته‌اند که دارای پست‌های حساس در این کشور بوده‌اند. نیروهای نام و نشان داری که تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند!!!این افراد اظهار داشته‌اند اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر یک مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی."
میگم بیخود نیست تلفن برکفان اسلام صدایشان درنمی آید !!
دوست قديمي

م گفت...

کمونیستای چینی خدا نشناس صدها مسلمان را در ایالت سینگ کیانگ به خاک و خون کشیدند احمدی نژاد جیکش در نیومد که یک اعتراض خشک و خالی به چین بکنه ولی عربهای غزه و فلسطین اگه یک مو از سرشون کم بشه فریاد احمدی بلند ه !!

آیا ایشان دغدغه مسلمانان دارند یا قضیه چیز دیگریست مثلا جاسوس عربا بودن ?

م گفت...

وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى روز دوشنبه در باره افشاى هويت و سمت مقام هاى اطلاعاتى ايران كه در هفته هاى اخير بركنار شده اند به رسانه هاى داخلى ايران هشدار داد!!
ر اساس يادداشتى كه فرزند على يونسى، وزير اسبق اطلاعات، اخيرا در وبلاگ شخصى خود منتشر كرده است در جريان تسويه نيروهاى قديمى وزارت اطلاعات، حاج حبيب الله (معاون فرهنگى)، خزايى (معاون ضد جاسوسى)، فيروزآبادى (معاون فنى)، منصورى (معاون پارلمانى) و معين (معاونت حفاظت) از سمت هاى خود بركنار شده اند.اینم لینک خبر در رادیو فردا :
http://www.radiofarda.com/content/f4_intelligence_Iran_name_officials/1796728.html

سارا گفت...

چرا از مردم می ترسند؟
چون خود می دانند چه جنایتهائی در حق مردم کرده اند.
و چگونه با دروغ و تزویر به مردم حکومت میکنند.
اینرا میدانند که دیگر ایران 30 سال گذشته نیست که روحانیت جایگاهی در بین مردم داشت که در طی این 30 سال رفته رفته محبوبیت خود را از دست دادند و هویت واقعی خود را نشان دادند.
حال میدانند که پایگاه مردمی ندارند و حکومت به افرادی که حق آنها خورده شده و بازور چماق بر سر جایشان نشسته اند بسیار مشکل است.
آنها از خونهای به نا حقی که ریخته اند و شکنجه ها و محدودیتها و هزاران بلائی که به سر مردم آورده اند می ترسند.
این غده چرکین سر باز خواهد کرد و همه آنها را نابود می کند.

م گفت...

خامنه ای جن تو که میگی جسم ناقصی داری در عوض سعید حجاران رو هم ناقص کردی تلافی خودتو در آوردی !