۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

«بقای اسرائیل در میان دریایی از استبداد»

استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، پس از دیدار با رهبران اسرائیل در مصاحبه ای با روزنامه اسرائیلی جروسلم پست ضمن اعلام حمایت قاطع کنگره و افکار عمومی آمریکا از اسرائیل بر اهمیت بقای دموکراسی اسرائیل در میان «دریایی از حکومت های استبدادی» در منطقه تاکید گذاشت.
استنی هویر در راس گروهی بیست و نه نفره از قانونگذاران دموکرات کنگره ی آمریکا در اسرائیل بسر می برند. صلح خاورمیانه و ایران از موارد گفتگو است.
انتظار می رود کنگره پس از بازگشت از تعطیلات ماه اوت اقدامات تنبیهی از جمله تحریم فروش بنزین به ایران به رای بگذارد تا ادوات تازه ای را در آستانه ی نشست گروه بیست در راستای اعمال فشارهای بین المللی بر ایران در اختیار پرزیدنت اوباما قرار دهد.
مشاوره های اعضای کنگره با رهبران اسرائیل، هم پیمان نزدیک آمریکا، طی سفر به آن کشور در این راستا بسیار موثر است و قانونگذاران تحریم بنزین را بهترین یا شاید آخرین امکان موجود در راستای پرهیز از حمله ی نظامی به تاسیسات هسته ای ایران می دانند.
رهبران اسرائیل از پیشرفت های هسته ای ایران در حالی که سپاه ارکان قدرت را بیش از پیش در دست می گیرد نگرانند.
گزارش ها حاکی است دولت اوباما در حال بررسی میزان کارآیی تحریم بنزین در صورت عدم حمایت کامل بین المللی است.
شماری از اعضای کنگره چون استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، هم پیمان نزدیک پرزیدنت اوباما در کنگره، که ماهها پیش از انتخابات ایران خواستار تماس فوری با تهران شده بودند معتقدند تعلل زیاد می تواند تاثیرگذاری تحریم بنزین را با توجه به نارضایی عمومی پس از انتخابات کاهش دهد.
اد رویس، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان، جمعه ی گذشته در سخنرانی در کالیفرنیا از طرح تحریم مشترکی با برد شرمن، رئیس دموکرات کمیته ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای کنگره، خبر داد که غول ارتباطات نوکیا را هدف قرار می دهد. لایحه ی مشابهی هم در سنای آمریکا ارائه شده است. رویس گفت این لایحه به شرکت های اروپایی فرصت انتخاب می دهد تا میان تجارت با آمریکا و تجارت با رژیم های سرکوبگری چون ایران که از فناوری های نوین مخابراتی برای سرکوب آزادی های فردی شهروندانشان استفاده می کنند یکی را انتخاب کند.
فشارها برای تحریم ایران بویژه تحریم بنزین تنها سیاسی نیست و تا حدودی ناشی از تلاش تهران برای ساخت پالایشگاههای جدیدی است که می تواند تا سه سال دیگر تولید بنزین داخلی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.
قانونگذاران حامی تحریم بنزین معتقدند از آنجایی که تنها شمار محدودی بیمه گر کشتی های حامل بنزین و فرآورده های نفتی در جهان فعال اند و از آنجایی که شرکت های بیمه ی ایران تحت تحریم قرار دارند حتی بدون حمایت روسیه و چین تحریم بنزین اثرات کمرشکنی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت.
ادوارد مارکی، رئیس دموکرات کمیته ی خودکفایی انرژی، در آستانه ی سفر دموکرات ها به اسرائیل با رد ادعای ایران مبنی بر تولید انرژی برای مصارف صلح آمیز گفت ایران ممکن است چنین ادعا کند ولی ما احمق نیستیم. اد مارکی با اشاره به اثرات تسلسلی هسته ای شدن ایران در منطقه ی خلیج فارس و خاورمیانه و پیامدهای نامطلوب آن برای اسرائیل تاکید کرد وابستگی آمریکا به منابع نفت خارجی از جمله درخواست های مکرر واشنگتن از عربستان سعودی برای افزایش تولید در راستای کاهش بهای سوخت در آمریکا بر سیاست خارجی آمریکا تاثیرات نامطلوبی گذاشته و اصلاح آن به امنیت اسرائیل هم کمک خواهد کرد.
پیشبرد مذاکرات صلح خاورمیانه و عادی سازی روابط با اسرائیل در راستای منزوی کردن ایران بدنبال مواضع کنوانسیون حزب فتح مبنی بر توقف یهودی نشین ها در بخش شرقی اورشلیم و برسمیت نشناختن اسرائیل به چالش مضاعفی برای کنگره و دولت اوباما بدل شده است.
استنی هویر در آستانه ی دیدار چهارشنبه اش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، از رهبران فلسطینی خواست لحن خود را تغییر دهند و از تعیین هر گونه پیش شرط برای مذاکره با دولت نتانیاهو دست بردارند. هویر تاکید کرد کنگره میان توقف ساخت یهودی نشین ها در کرانه ی باختری و بخش شرقی اورشلیم تفاوت قائل است. آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه ی اسرائیل، پس از دیدار با استنی هویر گفت ادامه ی کنترل غزه توسط حماس و لفاظی هایی که از مجمع عمومی فتح شنیده می شود هر گونه بخت صلح را در آینده ی نزدیک به خاک سپرد.
همزمان کنگره نامه ای به پرزیدنت اوباما نوشته است که امضای هفتاد و یک سناتور از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بر آن دیده می شود.همزمان با سفر اعضای کنگره به اسرائیل هاآرتص می نویسد این نامه که روز دوشنبه برای پرزیدنت اوباما و هیلری کلینتون، وزیر خارجه، فرستاده شده است از دولت اوباما می خواهند با توجه به اقدامات اساسی که دولت نتانیاهو از جمله پذیرش راه حل ایجاد دو کشور، برداشتن پست های بازرسی، و کمک به بهبود اقتصاد فلسطینیان انجام داده است اتحادیه ی عرب را برای پایان دادن به تحریم اسرائیل، ملاقات با مقامات اسرائیلی، ایجاد روابط تجاری باز، و صدور ویزا برای شهروندان، متخصصین و ورزشکاران اسرائیلی تحت فشار قرار دهد.

۲۴ نظر:

voice of Iran گفت...

شاید وقتی قصد حل کردن مساله سخت ریاضی را داشته باشید راههای زیادی پیش رو باشد .
اما قدرت حل کردن مسئله از عهده هر کسی خارج است و تنها عده محدودی شاید قادر به حل مسئله باشند.
و شاید پاک کردن صورت مسئله راحترین راه باشد.
به نظر من گزینه نظامی در برخورد با کشورها همان پاک کردن صورت مسئله و راحتترین راه باشد .
زمان نیز در حل مساله بسیار مهم است.
حال که فاکتور زمان را به راحتی از دست داده اید و هنوز با خوش خیالی در فکر گفتگو با کشوری مثل ایران و فردی مانند احمدی نژاد هستید متاسفم.
حال به مساله هائی که قبلا" از عهده حل آن بر آمده اید دقت کنید.
مثلا" عراق که اکنون امنیت که مهمترین رکن است که عراق فاقد آن است.
امیدوارم در حل این مساله ایران را در گردابی همانند انچه که عراقی ها در آن گرفتار شدند گرفتار نکنید و بعد متوجه شوید که اصلا" سلاح های کشتار جمعی وجود نداشته است.
من نیز بعنوان یک شهروند ایرانی این حق را دارم که از شما بپرسم ، اگر در تصمیمات خود اشتباه کنید و سنجیده عمل نکنید،آیا به حریم خصوصی ما تجاوز نکرده اید؟
آیا رسیدن ایران به این مرحله می تواند از سنجیده عمل نکردن قدرتهای بزرگ و یا حتی کمکهای آنها به ایران باشد؟
اینجا به قول آقای نوری زاده خانه پدری ماست .
خانه پدری خود را همچون جانم دوست دارم ، اینجا وطن من است ،خاکش آسمانش و من حق دارم اینجا زندگی کنم.
و ننگ را برای کسانی بخواهم که چشم طمع به خانه من دوخته اند و از کشور ثروتمند من و مردم خونگرم ما سو استفاده کرده اند.
ایران و ایرانی سر بلند است تا کنون با سختیهائی ساخته ایم که شاید تصورش هم برای شما مشکل باشد.
باز هم نمیدانم چه خوابی برای ما قدرتهای بزرگ دیده اند.
که یک خواب وحشتناک آن خواب بود که روسیه کشته شدن جوانان ما را در خیابانها دیده بود.
اما این را بدانید ما ایستاده ایم باز هم کمر خم نمیکنیم.
روزی شاهد شکوه و تمدن فراموش شده ایران و ایرانی خواهید بود که شاید تمدنهای کنونی در برابر آن کمرنگ جلوه کنند.
اینجا ایران است با تمدنی بیش از 2500 سال.
پاینده ایران و ایرانی.

fgdfffffffffffffg گفت...

در معرکه جنگ جهانی دوم در روز حمله متفقین به فرانسه , فرانسویان همراه با باصطلاح قوای بیگانه و در واقع قوای آزادیبخش به سرزمین مادری خود که در اشغال بود حمله کردند ,
اینبار هم در مورد مشابه ملت ایران اسلحه خود را بروی عرب پرستانی خواهد گرفت که ایران را در اشغال خود دارند , حکومتی که جز منافع عربها و فلسطین وساخت بمب اتم و محواسراییل فکر و ذکر دیگری ندارد.

یک ایرانی وطنپرست گفت...

به نظر من حمله نظامی گزینه مناسب است , گول نا امنی عراق را نباید خورد چون عامل آن جمهوری اسلامیست که سعی کرده با آشفته نشان دادن عراق و بمب گذاریهای مختلف آمریکا را از حمله مشابه به دیکتاتوری ایران بازدارد , به نظر من کسانی که اینجا عراق را به رخ میکشند از عامل اصلی عدم برقراری آرامش درعراق یعنی جمهری اسلامی عمدا نام نمیبرند در خوشبینانه ترین حالت نا آگاهانه آب به آسیاب ولایت فقیه میریزند .تا با خیال راحت بمب اتم را بسازد و اسراییل را محو کند

شهروند گفت...

آمریکا با انرژی اتمی صلح آمیز مخالف نیست
در زمان شاه راکتور تحقیقاتی به دانشگاه تهران داد و نیروگاه بوشهر با تایید آمریکا بدست آلمان شروع به ساخت شد ولی امروز احمدی نژاد با تهدید و تکرار محو اسراییل از روی زمین باعث انزوای ایران و حمله اسراییل و آمریکا به ایران خواهد شد احمدی نژاد یک جاسوس عرب و دشمن ایران است .

صدف گفت...

هشدار ب هآمریکا درباه اینکه ایران بعد ازسرنگونی بوسیله نیروی نظامی مثل عراق پر از بمبگذاری و ناامنی خواهد شد از طرف طرفداران جمهوری اسلامیست چون واضح است که وضع ناامن کنونی عراق ناشی از موذیگریها و دخالتهای سپاه و ولایت فقیه است با نابودی رژیم ایران مادر تمام تروریسم در منطقه ازبین خواهد رفت .

voice of Iran گفت...

Islamic republic wants to show iran will be the second iraq after U.S attack,they want to hide and ignor islamic republic rule in Iraq bombing to prevent Israel and us attack against IRAN,but the best choice is millitary strike on nuclear faciliteis and overthrew iranian regim aftermath.

The voice of IRAN

صدف گفت...

وضعیتی که در عراق وحشتناک میخوانند در واقع حاصل دخالتهای جمهوری اسلامی ایران در فرستادن بمب و تروریستهای انتحاری وآموزش دیده به داخل عراق است و نباید بعنوان یک عامل بازدارنده از حمله به جمهوری آخوندی محسوب شود چون درست خواست رژیم ایران هم همین بوده که با بتصویر کشیدن یک عراق آشوب زده آمریکا را از حمله مشابه به خود بازداد ,آمریکا نباید گول بخورد, نابودی ژیم ایران به فعالیت حامی بزرگ تروریسم در جهان پایان خواهد داد و آرامش در عراق و منطقه برقرار خواهد شد .

سارا گفت...

فقط نابودی تاسیسات اتمی کافی نیست چون رژیم این بار بهانه لازم را دارد و از ان پی تی خارج و مشغول ساخت بمب اتمی در مکانهای مخفی خواهد شد و دیگر محل تاسیسات اتمی خود را هم علنی نمیکند تا مورد بازرسی و حمله قرار گردیدو بدون رودربایستی به بمب گذاری و دخالت در عراق و کل منطقه میپردازد بنابراین هر حمله ای باید نهایتا منجر به براندازی این افراطیون امام زمانی شود وگرنه دنیا روی آرامش نخواهد دید .
سارا

farid salavati گفت...

"یا مرگ یا کهریزک"

سروش علیزاده گفت...

آمریکاو اسراییل هر کار دیپلماتیکی که توانسته اند کرده اند و روسیه و چین حاضر به همراهی بیشتر نیستند بنابراین اسراییل بجز دفاع از خود چاره ای ندارد شما نمیتوانید انتظار داشته باشید کسانیکه شاهد کشتار شش میلیون یهودی بیگناه بوده اند و نوادگان جان بدر برده همان قربانیان هستند دست روی دست بگذارند و منتظر نابودی توسط بمب اتمی احمدی نژاد باشند حمله به تاسیسات اتمی ایران بهترین راه است و به همراهی چین و روسیه هم نیازی نیست
سروش علیزاده

ندا گفت...

تا دیر نشده باید تاسیسات بمب اتم سازی احمدی نژاد را نابود کرد
, ایران بدون سلاح اتمی منبع شرارت و حامی توریسم است وای به حال وقتیکه ببیند بخاطر بمب اتم ترسش هم بریزد .
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل .

احمدی گفت...

اوین را کردند سکس کلاب . ناموس

مردم را به زور میگیرند . می برند در

زندان و با او همه جور روش سکسی را

آزمایش میکنند . هرچه در فیلمهای سکسی دیده اند بر سر او در

میاورند . اینگونه اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا میکنند . اینجا

اسلام خفه شده و هرچه آدم اسلامی و آخوند و روحانی در حوزه است نیز خفه شده اند .این دین اسلام چبست که تجاوز در آن

ستحب است و ما نمیدانستیم . کلابی مثل اوین در هیچ جای دنبا نداریم که بتوان آرادانه هر گونه تخیلات جنسی را برآورده کرد . اگر بازجو باکره بخواهد موجود است ، اگر هوس زن شوهردار کند موجود است ، اگر زن حامله بخواهد اگر زن نابالغ بخواهد و اگر دوزن را همزمان بخواهد موحود است ، اگر بازجو همجنس گرا باشد از میان جوانان پسر انتخاب میکنند و باز هم موجود است . و بدون هیچ هزینه ای . مملکت را که میخورند هیچ حالا به بهانه تجمع مردم بی گناه دختران و زنان را میگرند و مجانی از آنها سوء استفاده میکنند . زندان اوین کلوب سکس شبانه مسئولین قوه قضائیه رژیم شده است که به اسم بازجویی به زنان و دختران و مردان تجاوز میکنند ، و لذت هنگفت میبرند ، و بعد به خانه میروند ،همچنین محلی در هیچ جای دنبا نداریم که بتوان آرادانه هر گونه تخیلات جنسی را برآورده کرد بدون هیچ هزینه ای . رهبر بی غیرت ، شاهرودی عراقی ،لاریجانی عراقی و نمایندگان بی ناموس مجلس ، اگر مادر و خواهر خود توسط قاضی مرتضوی و تیم قوه قضائیه تجاوز شود باز هم ساکتید ؟
احمدی

سنجیده گفت...

سیامک خیلی دیر به دیر نظرات ما رو منتشر میکنی من از این بلاگ ناامید شدم , این طوری دیگه نمیام اینجا.
سه روزه می رم و میام هیچ خبری ازت نیست .

خونگرم گفت...

سندی از تجاوز در زندانهای ایران - مصاحبه‌ا با آذر آل کنعان زندانی سیاسی
http://www.youtube.com/watch?v=DdKwVrgOERQ&feature=channel_page

roya گفت...

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه :از بیسابقه بودن خیانت موسوی به ملت ایران گفت به ایشان میگویم همه میدانند خیانتکار سارق آرا ملت است نه مهندس موسوی فعلا جناب لاریجانی اسبتان را درمیدان خالی بتازانید ولی بدانید که سحر نزدیکست

سيامک دهقانپور گفت...

تاخیر در انتشار نظرات دوستان بدلیل سفر بود. از اینکه وبلاگ را محلی مناسب برای ابراز نظراتتان می بینید خوشحالم.

voice of Iran گفت...

آره این می تونه یک هشدار به آمریکا هم باشه که به عراق حمله کرد و وضعیت کنونی عراق وحشتناک است.
او که دست به چنین کاری میزند شاید فکر همسایه های عراق نیز باید میکرده .
فکر اینکه جمهوری اسلامی در وضعیتی است که با دخالتهای خود می تواند اثرات مخرب زیادی بگذارد.
و جلوی امنیت عراق را بگیرد.
آمریکا شرایط را برای جمهوری اسلامی طوری فراهم کرد و ثبات را از عراق گرفت که اکنون هر نیروی خارجی ویا داخلی به راحتی می تواند باعث بی ثباتی در عراق شود.
و هر روز شاهد کشته و مجروح شدن ده ها عراقی باشیم.
روزی که در فرودگاه بودم و پرواز کناری ما به بغداد بود وقتی شاید در یک پرواز تعداد زیادی معلول و مجروح و بیمار می دیدم.
دلم به حال تمام انها می سوخت.
با اشتباه تصمیم گرفتن چه کسانی این بیچاره ها به این حال و روز افتاده اند.
آنها هم انسان بودند و حق زندگی سالم داشتند.

voice of Iran گفت...

دوست عزیز به نظر من تاکنون غرب و امریکا دیپلماسی قوی از خود نشان نداده اند.
تحریم هائی که کرده اند ،فشارهائی که به دولت ایران وارد کرده اند راهکارهائی که در پیش گرفته اند موش و گربه بازی بیش نبوده است.
وضرر انچه را که انجام داده اند دودش بیشتر به چشم مردم ایران رفته است.
هفت سال است که به طور رسمی به مقابله با ایران برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته ای مشغول هستند.
که شاید راهکارهای آنها بیش از یک فکاهی برای سران جمهوری اسلامی نبوده است و آنها با اعتماد به نفس بیشتر به تولید سلاح هستهای اقدام می کنند.
اکنون که گزینه نظامی را انتخاب کرده اند نیز اگر در تصمیمات خود اشتباهی کرده باشند و درست تمام جوانب را نسنجیده باشند و در عمل کرد خود موفق نباشند شاید فاجعه ای بزرگتر به وقوع بپیوندد.
شاید کسانی که با پنبه سر می برند موفق تر از کسانی باشند که با هزار زور وخنجر دست به چنین کاری میزنند.
و از اینکه به عنوان یک ایرانی انها هنوز حرف حمله را میزنند ما با آغوش باز به سراغشان می رویم ناراحت هستم.
شاید هنوز راههای زیادی پیش روی آنها باشد که اصلا" به آنها توجه نکرده اند.
در ضمن این را از یاد نبریم که قدرتهائی مثل روسیه کمکهای زیادی به ایران برای اتمی شدن می کنند ..
و این را بدانیم که ایران بدون چنین کمکهائی هیچوقت نمی تواند به بمب اتم دسترسی پیدا کند و دیوانه ای مثل احمدی نژاد به خود این جرات را بدهد که رسما" اعلام کند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

Nooshin گفت...

ازقوای آزادیبخش جهان به رهبری آمریکا در افغانستان متشکرم , ای مسلمانان با غیرت آیا کار ما به جایی رسیده که نتوانستیم بتنهایی از پس طالبان این دشمنان تمدن و انسانیت برآییم آیا صحنه های حکومت طالبان را ندیده اید آیا بریدن دست و پا و سنگسار را ندیده اید آیا شلاق وحشیانه طالبان بر پیکر زنان هموطن خود را نادیده می انگارید ?و این مجازاتهای حیوانی را همانگونه که طالبان میگوید جزو اسلام ناب میدانید و دوست دارید چنین وحشیانی بر کشورهای شما و روزی بر دنیا حکومت کند ? و بگویند اسلام جهان را فتح کرد ?!! با درست کردن یک صندوق مالی و هر وسیله ای که میتوانید به قوای بین المللی در مبارزه علیه طالبان و وحشیگری های آنها کمک کنید بگذارید ما مسلمانان هم در افتخار مبارزه با دشمنان انسانیت سهیم باشیم,و ثابت کنیم اسلام سنگسار و قطع دست و پا و تحمل عقاید اسلمی با زور به دیگران نیست

voice of Iran گفت...

جمهوری اسلامی با بمب گذاری و ارسال جنگ افزارو تروریسم به داخل عراق سعی کرده و میکند تا با نشان دادن عراقی آشوب زده افکار عمومی جهان و آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد و بکمک این افکار عمومی مهندسی شده از حمله آمریکا به خود جلوگیری کند , بارها ثابت شده انفجارهای عراق و کلا حامی اصلی تروریسم در منطقه جمهوری اسلامیست , آمریکا و جهان نباید گول بخورند اگر رژیم ایران با حمله نظامی سقوط کند صلح و دمکراسی در عراق و کل منطقه برقرار خواهد شد .

Voice of iran گفت...

Wave of explosions in Baghdad is the result of islamic iran intervention in iraq for showing an unrest iraq in order to public opinion empression in U.S and prevent U.S attack on Iranian nuclear faciliteis.
By overthrewing Islamic and Mulla's regim in Iran the main supporter of terrorism in the region will be vanished and peace and democracy will turn back to Iraq,Iran and all the region
Voice of iran

م گفت...

از چند سال پش طالبان در ایران در حال رونمایی چهره کریه خود هستند . ببینید و به یاد داشته باشید ایران زمانی مادر تمدن بود و امروز سرچشمه توحش !
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1064476

sima گفت...

جمهوری اسلامی از آمریکا به خاطر زندان ابوغریب و گوانتانامو ایراد میگرفت , آمریکاییان مسئول این جریان بمجازات رسیدند ولی باید توجه کنیم افراد قربانی آمریکایی نبودند و کسانی بودند که به مبارزه با کشور آنها و بعنون بیگانه بروی آن نظامیان اسلحه کشیده و جنگیده بودند و همانطور که گفتم این آمریکاییها مجازات شدند ولی در ایران خود ایرانیان شکنجه گر هموطن ایرانی و ملت خودشان را شکنجه و مورد تجاوز قرار میدهند آنهم ایرانیانی که نه تنها مسلح نبوند بلکه فقط اعتراض مسالمت آمیزی کردند که طبق قانون حق آنهاست .

جوان گفت...

کسی منکر وحشتناک بودن وضع عراق نیست ولی علت آن نه حمله آمریکا بلکه دخالتها و بمب گذاریهی جمهوری اسلامیست
اگر ولایت فقیه دخالت نمیکرد و بمب کنار جاده ای و تروریست آموزش دیده به عراق نمیفرستاد شما هم اینجا از اوضاع بد عراق سخن نمیگفتید چون ایران اسلای میترسید و همچنان میترسد عراق سکولار و آزاد آبروی رژیم افراطی اسلامی ایران ا ببرد که در سی سال جز نکبت نصیب ملت خود نکرده است .