۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

بررسی سیاست خارجی آمریکا در تفسیر خبر جمعه شب

در برنامه ی جمعه شب تفسیر خبر برای بررسی ابعاد سخنرانی پرزیدنت اوباما در قاهره خطاب به جهان اسلام گفتگویی اختصاصی با آندره کارسن، قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان، یکی از دو قانونگذار مسلمان کنگره ی آمریکا داشتم. آقای فؤاد مخزومی، رئیس حزب گفتگوی ملی یا الحوار الوطنی لبنان هم در استودیو به ما پیوست تا در این باره و چشم انداز تاثیر انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در لبنان بر منطقه گفتگو کنیم. در بخش دوم باتفاق دکتر آرام حسامی، استاد علوم سیاسی دانشگاه مانتگمری، و بابک داد، تحلیلگر و وبلاگ نویس، این مسائل و ابعاد سیاست خارجی مناظره های انتخاباتی کاندیداها در ایران در ارتباط با آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.
لینک برای دانلود با سرعت بالا و پایین:
ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vbFRI.wmv
ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vFRI.wmv

۱۰ نظر:

سنگسار stoning to death گفت...

بدرقه ملوانان متجاوز انگلیسی از طرف ریئس جمهور یعنی احمدی نژاد نشانه ترس از اولتیماتوم انگلیس و ننگ و آبروریزی برای ایران بود ملوانان را باید با اردنگی بیرون مینداختند نه با هدیه و بدرقه رئیس جمهور !!!
لطفا همین عبرات باا رو در برنامه بخون و مطرح کن .مرسی

هاله نور گفت...

سیامک ,خامنه ای سخنانی در مخالفت با اظهارات میرحسین موسوی مطرح کرد که ایران برخلاف گفته برخی نامزدها، از چشم دنیا نیافتاده است.آقای موسوی، نامزد اصلاح طلبان در انتخابات، یک روز پیشتر در مناظره انتخاباتی با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور محافظه کار ایران، با برشمردن نمونه هایی از عملکرد آقای احمدی نژاد در حوزه سیاست خارجی گفت که به عقیده او در دولت آقای احمدی نژاد "عزت مردم مخدوش" شده و "آبروی کشور رفته" است.

او از جمله از مطرح شدن موضوع هولوکاست توسط آقای احمدی نژاد انتقاد کرد و گفت نتیجه این کار اهانت به رئیس جمهوری ما بود و به سود اسرائیل تمام شد.
اما خامنه ای در سخنانی که آشکارا طرفداری او از احمدی نژاد را نشان میداد گفت: "آثار عزتدر مسائل مختلف جهانی نمايان است و حرف کسانيکه می گويند ايران به علت پايبندی به اصول خود، از چشم دنيا افتاده است ابداً قابل قبول نيست

زندانی سیاسی گفت...

هر چند حرف منو هیچوقت مطرح نمیکنی ولی یکبار دیگه شانسمو امتحان میکنم میگویند دولت شش میلیون شناسنامه مربوط به افراد مرده در اختیار دارد که به بسیجیان و طرفداران خود ماموریت داده هر کدام چندین بار تا اتمام این شناسنامه ها به حوزه های مختلف مراجعه کرده و بنفع احمدی نژادرای دهند ,از میهمانان ایرانی بپرس این تخلف بیشتر توسط بسیجیان انجام میشود یا انصار حزب الله ?

fgdfffffffffffffg گفت...

ماجرای تخلف علی کردان دکتر قلابی و وزیر کشور احمدی نژاد توسط احمدی نژاد لاپوشانی شد و حتی این تقلب را به دولتهای گذشته نسبت داد !! طبق قانون و عدالت باید علی کردان به زندان و انفصال کامل از خدمات دولتی محکوم میشد ولی احمدی نژاد مدعی عدالت بجای اجرای عدالت جانب وزیرمتقلب خود را گرفت تا جاییکه مجلس مجبور به برکناری او شد !چرا احمدی نژاد سعی کرد این عمل خود را هم در مناظره خود با موسوی به دولتهای گذشته نسبت بدهد ?

ناشناس گفت...

به نظرم فرقي بين مير حسين موسوي و احمدي نژاد وجود ندارد
ميرحسين حتي از احمدي نژاد بدتر است

یک ایرانی گفت...

باز هم احمدی نژاد دروغ گفت
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نامه‌ای را منتشر کرد که علاوه بر آنکه این یادداشت از سوی تونی بلر نخست‌وزیر وقت بریتانیا نیست، در متن آن نیز اشاره‌ای به عذرخواهی دولت بریتانیا از تهران نشده و تنها تأکید شده که «قطعاً هیچگونه قصد خصومت‌آمیزی نسبت به جمهوری اسلامی ایران نبوده» و «مسئولان دو طرف ساز و کاری برای جلوگیری از چنین وقایعی پیشنهاد کنند.» اینم لینک خبر
http://www.radiofarda.com/content/f7_ahmadinejad_letter_british/1747958.html

یک شخصیت برجسته گفت...

سالمرگ خمینی بر همه ایرانیان ضد دیکتاتوری و استبداد مبارک باد !

هاله نور گفت...

رای اولین بار در طول تاریخ یک رئیس جمهورایران بر نام خلیج عربی بجای خلیج فارس صحه گذاشت !!

احمدی نژاد در مناظره در برابر کروبی از نشستن خود زیر تابلوی خلیج العربیه دفاع کرد !

و امروز قلم بدستان طرفدارش در همین وبلاگ و جاهای دیگر فقط برای حفظ او بر چند سال ریاست بیشتر حاضرند از تغییر نام ابدی خلیج فارس به عربی حمایت کنند!

هاله نور گفت...

احمدی نژاد و یک میلیارد دلار ناقابل ناپدید شده
http://www.youtube.com/watch?v=w5GOrtI24XA

هاله نور گفت...

نماینده احمدی نژاد
در تفسیر خبر امشب دوشنبه
بجای جواب به دروغ احمدی نژاد در مورد نامه باصطلاح معذرت خواهی ادعایی محمود هاله نوری نژاد فقط به موسی بد و بیراه گفت ! باینترتیب حتی به محسن رضایی هم که این دروغگویی احمدی نژاد را فاش کرد توهین کرد و اعصابش بهم ریخته بود !!!