۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

رئیس کمیته ی اطلاعات سنا: «این حقیقتا حرکتی برخاسته از متن جامعه ی ایران است»

رئیس کمیته ی اطلاعات سنای آمریکا هر گونه دخالت آمریکا در اعتراضات مردمی در ایران را رد کرده است. سناتور دایان فاینستاین این اظهارات را در گفتگویی با شبکه ی خبری سی ان ان ایراد کرد.
رئیس دموکرات کمیته ی اطلاعات سنا تاکید کرد افراد مسول عملیات مخفی در نهادهای اطلاعاتی آمریکا را درباره ی هر گونه نقش آمریکا در تحولات پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به پرسش گرفته است و پاسخ آنها منفی بوده است. سناتور دایان فاینستاین در حمایت از موضع دولت اوباما گفت بسیار حیاتی است ما در این تحولات نقشی بازی نکنیم تا برای همه روشن باشد که این حقیقتا حرکتی برخاسته از متن جامعه ی ایران است.
ادامه ی اعتراضات مردمی در ایران و درخواست برگزاری مجدد انتخابات با وجود سرکوب شدید رژیم جمهوری اسلامی؛ فشارها برای تغییر رویکرد دولت اوباما در قبال ایران را از سوی گروهی از قانونگذاران جمهوریخواه کنگره ی آمریکا شدت بخشیده است.
سناتور جمهوریخواه جان مک کین ضمن تقدیر از درخواست پرزیدنت اوباما برای توقف برخوردهای خشونت بار با اعتراضات مردم معتقد است آمریکا باید در جای درست تاریخ بایستد و به مردم ایران که در پی آزادی اند نشان دهد حامی آنها است. مک کین می گوید ما باید تصمیم بگیریم با چه دولتی می خواهیم بر سر میز مذاکره بنشینیم. او در گفتگویی با سی بی اس گفت بسیاری از مردم با عملکردشان نشان می دهند اعتماد چندانی به دولت کنونی ندارند. سناتور مک کین تاکید می کند واشنگتن پیش از تعجیل برای پرداختن به مذاکرات هسته ای باید صبر کند ببینیم در خیابانهای ایران چه می گذرد.
سناتور دموکرات کریستوفر داد، رئیس کمیته ی امور بانکی سنا، می گوید اگر این حرکت مردمی در ایران تلاشی مورد حمایت آمریکا بنظر برسد ما لطمه ی شدیدی به مردم ایران زده ایم و این دقیقا همان چیزی است که احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای در پی آن اند تا تبلیغ کنند این اپوزیسیون از سوی آمریکا رهبری می شود و انقلابی خودجوش برهبری ایرانیان نیست. سناتور داد در گفتگویی با ای بی سی گفت مردم ایران افرادی فوق العاده هستند که دست به انجام امری فوق العاده زده اند و برای آنها روشن است ما به مثابه ی یک کشور در پشت تلاش هایشان ایستاده ایم.
سناتور مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنا، تصریح کرد من حامی فرستادن تسلیحات و دامن زدن به خشونت نیستم تنها حرفم این است که آمریکا نقش رهبری اخلاقی ای در جهان برعهده دارد و این امر صراحتا تنها به رویدادها در خیابانهای تهران مربوط نیست امری مرتبط با وجدان آمریکاست.
سناتور مک کین با رد اتهامات جمهوری اسلامی ایران گفت هر کجا حکومت های دیکتاتوری با اعتراضات شهروندشان روبرو می شوند آمریکا را مقصر جلوه می دهند.
سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهم می گوید هر زمان آمریکا در حمایت از دیکتاتورها برآمده یا سکوت اختیار کرده است عواقب ناگواری دامنگیرش شده است.
گراهم در گفتگویی با ای بی سی با رد این ادعا که مردم ایران چشم امید به حمایت آمریکا ندارند گفت اینکه آنها شعارهایشان را به انگلیسی می نویسند در واقع از ما می خواهند به نیابت از آنان سخن بگوییم. سناتور گراهم گفت پرزیدنت اوباما در مسیری درست حرکت می کند اما، برخوردش در حد انتظار من نیست و انفعالی و از روی کم رویی بوده است.
سناتور مک کین انتقادات رهبران آلمان و فرانسه از اوضاع ایران را مقتدرانه تر از پرزیدنت اوباما عنوان کرد و از او خواست نقش رهبری کننده را در این میان برعهده بگیرد.
سناتور جمهوریخواه ریچارد لوگر، عضو ارشد کمیته ی روابط خارجی سنای آمریکا، در گفتگویی با سی ان ان گفت چه تظاهرکنندگان موجب تغییراتی در ایران شوند و چه سرکوب شوند پیامدهای آن بسیار خشونت بار است و چالش پیش روی آمریکا کماکان ادامه خواهد داشت.
بحث ها در کنگره درباره ی تشدید تحریم های ایران دوباره آغاز شده است.
جان بینر، رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان، نخستین قانونگذاری بود که هفته ی گذشته گفت اینک زمان آن است که جلوی فروش بنزین به ایران را گرفت. اما، بسیاری از دموکرات ها معتقدند هدف از تحریم های بین المللی باید توقف برنامه ی جنگ افزار هسته ای ایران باشد.پیتر هوکسترا، عضو ارشد کمیته ی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، در گفتگویی با فاکس نیوز گفت ما باید بر استراتژی خود برای آینده متمرکز شویم و از مردم ایران حمایت کنیم. هوکسترا گفت این رژیم بزودی به جنگ افزار اتمی دست می یابد و به سرکوبگری و برخورد بی رحمانه با مردم ادامه خواهد داد. هوکسترا معتقد است اینک زمانی است که آمریکا با تشدید تحریم ها می تواند فرصت مناسبتری برای حرکت مردم ایران ایجاد کند.

۹ نظر:

سرکار خانم زندی گفت...

دولت کودتایی احمدی نژاد به هر دری میزند و همه فرضیه ها را در مورد منشا این حرکت عنوان میکند غیر از حقیقت ماجرا و آن اینستکه این حرکت برخاسته از ملت ایران است حقیقت یکیست و دروغ بسیار این حرکت خالصانه و در حقیقت مال متن و اکثریت قاطع ملت ایرانست .

pooneh گفت...

از دکتر سازگارا یشتر عوت کنید تحلیلها و سخنان ایشان عالیست .

roya گفت...

احمدی نژاد یهودی نیست جاسوس عرب است یک مسلمان افراطی عرب .
طرز تفکر ضد اسراییل رو هم خودش در ایران رواج داده
چرا هر ضد ایرانی رو اسراییلی و یهودی میدانید این طرز فکر رو رژیم عرب پرست جمهوری اسلامی رواج داده , اسراییل هیچوقت ملت خودش یعنی اسراییلیها را سرکوب نمیکند ولی عربها مثل صدام ملت خودشان را هم به خاک و خون میکشند.
فلسطینیها دشمن خارجی و بیگانه نسبت به اسراییلیان هستند هونطور که ایران روستاهای کردنشین عراق را به توپ میبندد اسراییل هم غزه را که از آن به شهرهای اسراییل موشک می اندازند بمباران میکند و حق هم دارد .
در ضمن زمان صدام فلسطینیها داوطلبانه در صفوف ارتش عراق علیه ایران جنگیدند ما اسیر فلسطینی هم داشتیم , اسراییل دشمن ایران نیست عربها دشمن ایرانند .

ناشناس گفت...

روز چهارشنبه سوم تير: مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان
تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی – چهارشنبه سوم تير جناب آقای موسوی و خانم زهرا رهنورد، تمامی اعضا و رؤسای ستادها به همراه خانواده خويش در مسالمت آميزترين تجمع ممکن برای اعتراض به نتيجه انتخابات روز چهارشنبه ساعت ۴ در مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان تجمع خواهند کرد. آقای موسوی ساعت ۵ سخنرانی خواهند داشت. لطفا همراه با خانواده ی خويش بياييد.
لطفا در اطلاع رسانی اين تجمع ما را ياری کنيد.

روز پنج شنبه چهارم تير: مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب
با توجه به تاکيد مير حسين بر اعتراض مسالمت آميز برای احقاق حقوق، منتظر اعلام مسير راهپيمايی و عزاداری هستيم، فعلا مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب امن ترين مکان به نظر می آيد. تا در کنار آن روح آزاده به سوگواری شهدايمان بپردازيم.
مردم ايران به پا خيزيد و به ما بپيونديد.
از مردم تمام استانها و شهرستانهای ايران دعوت ميکنيم
روز ۵ شنبه به تهران بيايند و به مردم تهران بپيوندند .

اين مطالب را به هر نحوی انتشار داده و به گوش همگان برسانيد .

لطفا اين خبر را از طريق تلفن يا حضوری، به نزديکان خود در سراسر ايران اطلاع دهيد.

ما آرام نخواهيم نشست هر شب در تمام ميادين تهران دست به اعتراض خواهيم زد
تظاهرات و راهپيمايی عظيم و خود جوش مردمی در اعتراض به سرکوب و کشتن مردم تا ابطال انتخابات
هر شب در تمام ميادين تهران ميدان آزادی , ميدان انقلاب , ميدان ولی عصر , ميدان هفت تير , ميدان توحيد , , ميدان ونک , ميدان مادر , ميدان امام خمينی , ميدان جمهوری , ميدان فردوسی , ميدان بهارستان , ميدان امام حسين ميدان فلسطين , ميدان فاطمی , ميدان آرژانتين , ميدان تجريش , ميدان صادقيه , سعادت آباد , پاسداران , ميدان ۷ حوض , نارمک , تهرانپارس ميدان را آهن , ميادين جنوب شهر تهران (شهرری , نازی آباد , خانی آباد , جواديه , خزانه و …. ) , شهرستانهای اطراف تهران (اگر در جنوب شهر نمی توانيد به نزديکترين ميدان محل سکونت) و تمامی ميادين اصلی و مهم تهران
ميادين شرق و غرب , جنوب و شمال تهران

تا ابطال انتخابات
هر روز از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد اوج تظاهرات از ساعت ۸ شب

و ندای الله اکبر و يا حسين، ميرحسين هر شب از ساعت ۱۰ شب

تا ابطال انتخابات
مردم معترض تهران
حاميان ميرحسين موسوی
حاميان مهدی کروبی

ناشناس گفت...

تاریکترین ساعات شب لحظات قبل از طلوع آفتاب است
هموطنان عزیز، اکنون که تاریکی و پلیدی کشور عزیزمان را فراگرفته است، حضور شما در تجمع ها، اعتصاب ها و نیز فریاد های الله اکبرتان در دل تاریکی همچون مشعل روشنگریست که نمی گذارد سیاهی بر ما غلبه کند. هم اکنون که موسوی و کروبی در کنار ما ایستاده اند و از دل با ما همراه شده اند، بر ماست که آنها را تنها نگذاریم و با شهامت و پایمردی خود به این سنگدلان نشان دهیم که ما ایستاده ایم و نه تنها دلسرد نمی شویم بلکه مصمم تر از گذشته تا آخرین نفسهای استبداد در صحنه خواهیم ماند.
!استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم
---------------------------------------------------------------------------------------
راهپیمایی ها
دوستان همه با هم شرکت کنیم. خواست استبداد عدم اتحاد، ترس و خانه نشینی ماست. با انبوه جمعیت ما کاری از آنان ساخته نیست. همه با هم به خیابانها بیاییم و هموطنان دلیر خود را در میان گرگان تنها نگذاریم
---------------------------------------------------------------------------------------
چهارشنبه سوم تير، تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی

در مسالمت آميزترين تجمع ممکن برای اعتراض به نتيجه انتخابات روز چهارشنبه ساعت 4 در مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان تجمع خواهیم کرد. لطفا در اطلاع رسانی اين تجمع ما را ياری کنيد
---------------------------------------------------------------------------------------
پنج شنبه چهارم تير، مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب
با توجه به تاکيد مير حسين بر اعتراض مسالمت آميز برای احقاق حقوق، منتظر اعلام مسير راهپيمايی و عزاداری هستيم، فعلا مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب امن ترين مکان به نظر می آيد. تا در کنار آن روح آزاده به سوگواری شهدايمان بپردازيم.
مردم ايران به پا خيزيد و به ما بپيونديد.
از مردم تمام استانها و شهرستانهای ايران دعوت ميکنيم
روز ۵ شنبه به تهران بيايند و به مردم تهران بپيوندند .
اين مطالب را به هر نحوی انتشار داده و به گوش همگان برسانيد
---------------------------------------------------------------------------------------
جمعه پنجم تیر، بادكنك هاي سبز بر فضاي شهر

جمعه ساعت 1 ظهر ،

هر طرفدار راي سبز ، بادكنكي سبز را به آسمان تهران مي فرستد

جنبش اعتراضی گفت...

از مجلسیان میخواهیم اگر نمایندگان واقعی ملت هستند قتل ندا دختر بیگناهی که در خون خود غلتید را بجای تبریک به احمدی نژاد محکوم کنند که مامورانش او را کشتند آنهم بجرم تظاهرات مسالمت آمیز !

شاخه زيتون گفت...

دلم گرفته است

دلم گرفته است


به ایوان می‌روم و انگشتانم را

بر پوست كشیده‌ی شب می‌كشم

چراغ‌های رابطه تاریكند

چراغ‌های رابطه تاریكند


كسی مرا به آفتاب

معرفی نخواهد كرد

كسی مرا به میهمانی گنجشك‌ها نخواهد برد

پرواز را بخاطر بسپار

پرنده مردنی‌ست

در ادامه
برسان باده که غم روی نمود ای ساقی

این شبیخون بلا باز چه بود ای ساقی

سرد گشت آتش یزدانی ما از دم دیو

گرچه در چشم خود انداخته دود ای ساقی
سيامك عزيز
استبداد بد دردي است. واي به حال ملتي كه دچار اين ديو سپيد شود.
البته سيامك مهربان روزي دوستي اسراييلي به من گفت شوربختانه هر ايراني يك دشمن محسوب مي شود. راست مي گفت چون ملت مارا - البته از ديدگاه دولتش اين حرف را مي زد- ملتي مي ديد كه به احمدي نژاد راي داده است.
اما ما يك بار ديگر نشان داديم كه كه از خون آريا هستيم بي هيچ دشمني با ملت هاي جهان.
ملت ايران خون خود را در اين خاك پارسايي به زمين ريخت. جوانان را بازداشت و شكنجه كردند تا به جهانيان ثابت شود كه حساب ملت از اين رژيم ددمنش جداست.
اين پاياني بر دوران نظام قرون وسطايي ايران و حكومت ديني خواهد بود.
اما بايد چند نكته هم به دوستانم بگويم.
رويا عزيز احمدي نژاد نه يهودي اسراييلي است و نه جاسوس عرب. البته يكي از دوستان خبر نگارم گفته بود احمدي نژاد مانند عسكر اولادي يهودي تبار است! البته صحت حرفش بر عهده راوي كه من قبول ندارم. من آن روز توي چشم هايش نگاه كردم و گفتم يهوديان از شريف ترين مردمان و اولين يكتا پرستان جهانند.
رويا عزيز احمدي نژاد محصول تسلط ديكتاتوري بر ملت ماست. او نه عرب است و نه يهودي كه اصلا جنگ اعراب و يهوديان ربطي به ملت ايران ندارد هرچند نمي توان از سابقه تاريخي دوستي ملت يهود و ايرانيان و دشمني اعراب با اين دو قوم البته به هم پيوسته به راحتي گذشت.
احمدي نژاد ها زاييده جهل و عدم پخش آگاهي در جامعه هستند. يك شخص بيسواد و يا كم سواد در يك جامعه كه دسترسي ازاد ندارد به آگاهي چطور مي تواند احمدي نژاد توليد نكند.
ما در مدرسه چه اگاهي به افراد مي دهيم جز شستشوي مغزي و در تلويزيون و حتي دانشگاهو ...
پس اين دمل ها از دل ملت ما روييده بياييم اين ها را بشناسيم و درمان كنيم نه اين كه آن ها را به قوميت هاي ديگر نسبت دهيم. ما بايد جرم خود را بپذيريم و ديگر نگذاريم اين خاك پاك چنين ميوه گنديده اي تقديم بشريت كند. بايد فكر مردم را اصلاح كرد.
سپاس كه به من هم سر زدي. پيغامت را كه اينجا گذاشته اي آن جا هم گذاشته بودي البته من يك هو شوكه شدم. فكر كردم منظورت به من است.اما خوب ديدم نه كلي نوشته اي . لطفا قسمت نظرات بلاگت را اصلا كن تا همه بتوانند مانند وبلاگ سيامك پيغام بگذارند

صادق گفت...

سلام
خسته نباشید
من عاشق شیکه شما هستم
از صب تا شب شما رو می بینم اصلا با همه ی مجریان این شبکه ارتباط برقرار کردم.
برنامه هاتون عالیه
خبر هاتون یکم بروز نیست مثل بی بی سی بروز نیست شاید بخاطر بعد مسافت باشه
دکور برنامه هاتون شفاف نیست مثل بی بی سی مدرن نیست
لطف کنید بعض از این مهموناتون رو دعوت نکنید مثا اقای محمدی معون سردبیر کیهان بابا ... می گه ما رو نا امید می کنه کسی رو بیارید که اطلاعاتش بروزباشه مثل نوری زاده و سازگارا
---- روشی رو به ما نشون بدید که ما بتونیم از ایران خارج بشیم
من یه مهندس هستم شغلم تدریسه
یه خبر هم بهتون بدم
1 هفته قبل از انتخابات با عجله بین 100 تا 150 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اظافه کردند
بعد از انتخابات دوباره اون مبلغ اظافه رو کم کردن.
و در اخر:
بگذار تا شیطنت عشق چشمان تورا بر عریانی خویش بگشاید هرچند معنی جز رنج و پشیمانی نباشد اما
کوری را هرگز بخاطر ارامش تحمل نکن
پیروز و فرزام باشید
صادق هستم از خوزستان

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشيد.
فقط ميگم كه خدا را شكر كه اين استبداد خيلي زود خود را به همگان نشان داد هر چند پيش تر از اين هم مشخص بود.و پيشنهاد ميكنم كه همه ي هموطنانمان به هر شكل ممكن تا زماني كه نفس ميكشيم از آقاي رئيس جمهور_موسوي_ حمايت كنيم حالا به هر شكل ممكن مثل انداختن تصوير ايشان پشت صفحه ي دسك تاپ گوشي موبايل هايمان و ساير روشهاي ابتكاري.
تا آزادي وطن از دست استبداد بدرود.