۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

سناتور لوگر می گوید ممکن است روشن شدن ذهن خامنه ای مفید باشد

برخوردهای خشونت آمیز با اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری واکنش های متضاد قانونگذاران در کنگره را بدنبال داشته است.
انتقادات قانونگذاران بدنبال گزارش های حاکی از کشته و مجروح شدن شماری از تظاهرکنندگان موج جدیدی یافته است.
سناتور جمهوریخواه ریچارد لوگر، عضو ارشد کمیته ی روابط خارجی سنا، امروز در یک مصاحبه ی تلویزیونی گفت موضع ما این است که اجازه دهیم ایرانیان اختلافاتشان را خودشان حل و فصل کنند. لوگر افزود شرایط موجود این احتمال را که آیت الله خامنه ای خشم جوانان ایران را درک کند تقویت کرده است.
به گفته ی سناتور بلندپایه ی کنگره ی آمریکا «ممکن است روشن شدن ذهن خامنه ای مفید باشد.»
سناتور جمهوریخواه جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنا، نتیجه ی انتخابات را تاسف آور خوانده اما، می گوید موجب تحیر او نشده است.
مک کین ابراز امیدواری کرد در روابط با ایران به توفیق دست یابیم اما، تاکید کرد اوضاع کنونی در ایران نشانه ی خوبی نیست و ما باید با صدایی رسا مخالفت خود را با یک انتخابات کاملا مخدوش انعکاس دهیم.
سناتور دموکرات هری رید، رهبر اکثریت در سنا، با اتخاذ موضعی محتاطانه و با اشاره به اینکه با بازشماری بخشی از آراء انتخابات ریاست جمهوری ایران موافقت شده است می گوید ایرانیان خود در حال بررسی مساله هستند و این امری مربوط به آنان است. رهبر سنا تاکید می کند ما تصمیم گیرنده ی انتخابات ایران نیستیم.
اریک کنتور، قائم مقام رهبری حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، در انتقاد از موضع دولت اوباما طی بیانیه ای که بدنبال خبر کشته شدن یک تن در تظاهرات دیروز تهران منتشر شد می گوید سکوت دولت اوباما در برابر سرکوب بیرحمانه ی حقوق دموکراتیک مردم ایران گامی به عقب برای دموکراسی خودجوش خاورمیانه است.
سناتور جوزف لیبرمن، رئیس کمیته ی امنیت ملی سنا، در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت مخالفت ایران با پذیرش ناظران بین المللی و رد درخواست ها برای ارائه ی جزئیات شمارش آراء بشدت نگران کننده است و همه ی نشانه ها از غیرقانونی بودن انتخابات حکایت دارد. لیبرمن می گوید آمریکا باید از تظاهرات مردم ایران برای برخورداری از آزادی های دموکراتیک حمایت کند.
به باور اریک کنتور رهبری ایران صراحتا نشان داده است که به برنامه های هسته ای ظن برانگیزش ادامه خواهد داد و آمریکا نمی تواند به آمال یک حکومت حامی تروریسم اعتماد کند. کنتور دولت اوباما و کنگره را دعوت می کند از تمام توان برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ افزار هسته ای استفاده کنند.
لیبرمن در گفتگویی با ام اس ان بی سی گفت آمریکا باید بودجه ی رسانه هایی را که برای ایران برنامه پخش می کنند افزایش دهد تا چون رادیو اروپای آزاد که ساکنین پشت پرده ی آهنین را در دوران استیلای کمونیسم خطاب قرار می داد عمل کنند.
مایک پنس، عضو رهبری جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، یکی دیگر از منتقدان پرزیدنت اوباما، معتقد است مقتضی است رهبر جهان آزاد در این مقطع کلامی دلگرم کننده خطاب به معترضان در ایران ایراد کند.به باور شماری از کارشناسان مسائل ایران حمایت آشکار از تظاهرات دموکراسی خواهان می تواند به تلاش های آنها در ایران لطمه زده و منافع آمریکا را هم به مخاطره بیاندازد.

۱۸ نظر:

پیمان گفت...

سلام سیامک جان. شبکه صدای آمریکا و گزارشات زیبای شما را میدیدم که آدرس وبلاگتان زیر نویس شد. اومدم از زحماتتان تشکر کنم. ممنون

www.karshenasi.com

www.parsbook.org

ناشناس گفت...

ملت ایران باید برای آزادی فرزندانملتکه اخیرا دستگیر شده اند هم تظاهرات انجام دهد و در تظاهرات آزادی دستگیر شدگان خیر را هم خواستار شود .

قتل یک تظاهرکننده در پایگاه بسیج بدست پاسداران
http://www.youtube.com/watch?v=4jAWPT9eXAE&feature=channel_page

سرکار خانم زندی گفت...

به این ماموران احمدی نژاد باصطلاح قانون دوست میگم شما رای 34 مییون نفر را دزدیدید و حالا هم به این مردم بیدفاع که تجمع و اعتراض قانونی میکنند حمله میکنید و عوامل خود را م برای تخریب میفرستید تا بهانه ای برای کشتن این ملت نجیب داشته باشید , احمدی نژاد با ناپدید کردن میلیادها دلار بزرگترن دزد است و هرگز نباید دوباه سر کار باشد .

خسرو گفت...

من با لیبرمن بسیار موافقم.دولت ایران اگر در سالم بودن انتخابات شک ندارد باید مجامع بین المللی در بازنگری و یا حتی برگزاری مجدد انتخابات با نظارت سازمان های جهانی استقبال کند،و پیروزی مجدد احمدی نژاد در یک انتخابات بدون شبهه میتواند همه سوءتفاهم ها را به نفع دولت وقت ایران خاتمه دهد.
البته حقیقت به زودی آشکار خواهد شد.دروغ فقط میتواند مدت کمی میتواند در جای حقیقت بنشیند.

roya گفت...

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دیشب در یک سخنرانی زنده تلویزیونی :
چهل میلیون ایرانی به ولایت فقیه رأی دادند ! !
وی از نخستین شخصیتهای سیاسی بود که پس از اعلام نتایج انتخابات ایران، پیروزی محمود احمدی نژاد را به او تبریک گفت !!

هاله نور گفت...

آقای اوباما و سایر جهانیان :
آیااز رژیمی که به ملت خودش در مورد حق رای یعنی بدیهی ترین حق یک ملت خیانت میکند و دروغ میگوید انتظار دارید درمورد استفاده صلح آمیز از اتم به شما راست بگوید ؟
آیا رژیمی که احترام به رای مردم خود نمیگذارد این همه تحریم و دشواری را متحمل میشود تا انرژی هسته ای به ملت خود هدیه بدهد ؟ بنابراین هر کاری از تحریم گرفته تا حمله نظامی را هر چه سریعتر و با توجه به نیت جنگ طلبانه و واقعی این رژیم که دستیابی به سلاح اتمیست هر چه سریعتر انجام دهید , هویج را کنار بگذارید و با چماق به جنگ این رژیم بروید وگرنه با ضربه ای مرگبار مواجه خواهید شد .

ئه وین گفت...

سکوت فریاد بلند معرفت ...برادرم نمی گذاریم خون به ناحق ریخته شده ات را پایمال کنند..هموطن.. من و تو همه باید ما شویم فقط ما می توانیم چیزی را که می خواهیم و آن حق ماست بگیریم ..ما می ایستیم ..نفس می کشیم.. فکر می کنیم پس هستیم .مرگ بر هر آن کس که نمی خواهد من و تو ما شویم.

ملت ایران گفت...

خامنه ای سید علی گدای سابق دیکتاتور به نفع محمود کلک موضع گیری کرد .
حالا یا باید علیه این دزدی و حامی آن خامنه ای بپاخیزیم ویا این ننگ و بندگی را گردن بگذاریم و زانو بزنیم

کودتای مخملی گفت...

مرگ یکبار شیون یکبار
باید عامل اصلی دیکتاتوری یعنی خامنه ای رادر هم کوبید
سید علی پینوشه ایران شیلی نمیشه

زندانی سیاسی گفت...

طبق اصل بیست و هفت قانون اساسی هر گونه راهپیمایی بدون حمل سلاح آزاد است و ماموران دولت و خامنه ای دیکتاتور حق ندارند از ابراز نظر مردم و راهپیمایی مردم جلوگیری کنند

سرکار خانم زندی گفت...

علیرغم سانسوز خبری بی سابقه
کروبی
خطاب به شورای نگهبان :
«حتما به ياد داريد که محمدرضا پهلوی هم قيام مردم تبريز را در آستانه انقلاب اسلامی به توطئه بيگانگان نسبت می داد و می گفت اينان از خارج وارد ايران شده اند. حتما به خاطر داريد که محمدرضا پهلوی مخالفانش يعنی ما و شما را ارتجاع سرخ و سياه مي ناميد و BBC را عامل انقلاب اسلامی ايران می خواند».

وی افزوده است: «من به عنوان فردی که از سال ۱۳۴۱ به عنوان يکی از ياران امام خمينی برای جمهوريت و اسلاميت و آزادی در راه انقلاب اسلامی زندان رفته ام و شکنجه شده ام هشدار می دهم که توهين به ملت آتش خشم آنان را شعله ور می کند.»

ناشناس گفت...

آقای دهقانپور
امشب موقعش نبود که از چند نفر دعوت کنی به خصوص نمایندگان کشور های دیگر. ای کاش شما موقعیت را درک می کردیی و صرفا دکتر سازگارا و آقای حسامی را دعوت می کردید. زیاد شلوغ می کنی برنامه . مثلا امروز در خصوص حرف های آقای خامنه ای بهتر بود صحبت می کردید تا بحث اوباما که 100 بار دیدیم
امیدوارم این بعه شما کمک کند

ناشناس گفت...

جان کسی که دوست داری این آقای که کت زرد دارد هیچ وقت دعوت نکن... حرف های بی ربط زیاد می زند. از آقای سازگارا استفاده کن بیشتر

ناشناس گفت...

با سلام آقای دهقانپور
و تشکر از زحمات شما و همکارانتون
نکته ای که باید ذکر کنم اینه که در ایران بعد از جمعه سیاه اینترنت شدیدا کنترل میشه و فیس و بوک و ... بقیه سایتها اصلا باز نمی شن !!
حتی با VPN

جهانی گفت...

ایران اینک به یک کاوه آهنگر دیگر نیاز دارد تا درفش کاویانی را بر دوش گرفته و به جنگ ضحاک ماردوش زمان برود. خامنه‌ای با حرف‌های خود در نماز جمعه تهران ملت بزرگ ایران را به مبارزه طلبید. او نمی داند که این مردم بودند که او را به قدرت رساندند. همه با هم بسوی دیکتاتور زمان حمله برید و مرگ را بر ننگ ترجیح دهید.

یک تظاهرکننده گفت...

به نظر من اکنون دولت اسلامی يک دولت غير قانونی و دولت آقای احمدی نژاد يک دولت غيرقانونی است . قانونيت آقای ميرحسين تاجايی که پای حرفهايشان ايستاده باشند, اينست که ايشان به شهادت تظاهرات ميليونی در کشور رييس جمهور کشور ايران هستند. از رئيس جمهور آمريکا و روسای ساير دول اروپاييی می خواهم که اين نظام غيرقانونی را به رسميت نشناخته و به هيچ وجه با آنان در هيج زمينه ای وارد مذاکره نشوند. مردم آزاده ايران خودشان راه مبارزه مدنی با اين رهبر و نظام مردم ستيز ر ا خواهند يافت. يا از طريق ظهور در خيابانها يا با اعتصاب عمومی . درود بر مردم آزاده ايران .

هاله نور گفت...

الان وقت آنستکه اوباما گزینه نظامی را در قبال رژیم ایران با شرط جدیدی که همانا تن دادن به انتخابات آزاد باشد به رژیم گوشزد کند و بگوید که در صورت ادامه کشتار مردم برای نجات ایرنیان وارد عمل خواهد شد و به یاغی گری سی ساله رژ یم ملایان پایان دهد .

ناشناس گفت...

فوري :
با عرض سلام
لطفا اين خبر رو به مسئولين صداي آمريكا برسونيد :
پس از بي بي سي بر روي فركانس شما پارازيت انداختند ولي با توجه به بررسي هايي كه كردم اينها فقط روي يك فركانس مي توانند اين كار را انجام دهند لطفا برنامه ها را در دو فركانس مختلف پخش كنيد . با تشكر