۱۳۸۸ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

قاضی پیشنهادی اوباما در بوته ی آزمایش سنا

امروز سونیا سوتومایور، قاضی پیشنهادی پرزیدنت اوباما برای دیوان عالی کشور، نخستین دور ملاقات های خود را با رهبران سنا آغاز می کند.
سونیا سوتومایور برای کسب رای اعتماد و گذراندن مراحل تائید صلاحیت برای کسب مقام مادام العمر قاضی دیوان عالی کشور باید ابتدا در برابر کمیته ی امور قضایی سنا قرار بگیرد. از این رو دیدار با سناتور دموکرات پتریک لیهی، رئیس این کمیته، و سناتور جمهوریخواه جف سشنز، عضو ارشد کمیته، مهمترین دیدار است.
سوتومایور باید یک پرسشنامه ی ده صفحه ای را که پیشتر برای او فرستاده شده تحویل دهد این پاسخ ها زمینه ای برای سوالاتی است که او در جلسات رسیدگی طی تابستان باید به آنها پاسخ دهد.
دیداری با اعضای کمیته ی قضایی چون سناتورها چارلز شومر، اورن هچ، و دایان فاینستاین در برنامه گنجانده شده است. خانم سوتومایور همچنین برای ملاقات با رهبران دموکرات و جمهوریخواه سنا به دفتر سناتورها ریچارد دوربن، جان کایل، هری رید، و میچ مک کانل می رود. ایشان همچنین با سناتور هم ایالتی اش از نیویورک خانم کرستن جیلیبرند ملاقات می کند.سوتومایور که در صورت تائید صلاحیت نخستین لاتین تبار و سومین بانوی دیوان عالی خواهد بود احتمال دارد روند بررسی صلاحیت اش، علیرغم درخواست پرزیدنت اوباما، تا پاییز به درازا بکشد.

هیچ نظری موجود نیست: