۱۳۸۷ آذر ۱, جمعه

فشار کنگره بر امارات برای توقف همکاری با ایران

کنگره علیرغم اینکه سخت درگیر رسیدگی به مشکلات اقتصادی است اما، تلاش ها برای توقف برنامه ی غنی سازی اورانیوم ایران را متوقف نکرده است.
ایلیانا راس لتینن، عضو ارشد جمهوریخواه کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، قطعنامه ای را روز پنج شنبه ارائه کرد که توافقنامه ی همکاری هسته ای غیرنظامی آمریکا با امارات متحده ی عربی را به همکاری آن کشور در راستای توقف برنامه ی ظن برانگیز هسته ای ایران منوط می کند.
راس لتینن، از تنظیم کنندگان قوانین متعدد تحریم ایران، می گوید در سایه ی کوتاهی امارات در عمل به قطعنامه های شورای امنیت در راستای توقف انتقال محموله های مرتبط با توسعه ی برنامه ی هسته ای و نظامی به ایران توافقنامه ی همکاری هسته ای غیرنظامی با امارات که مخالفان بسیاری در کنگره دارد بلوکه خواهد شد.
قرار است دولت بوش بزودی توافقنامه ی همکاری هسته ای غیرنظامی با امارات را امضا کند.
راس لتینن قانونگذار کوبایی تبار از ایالت فلوریدا از اعضای متنفذ کنگره در امور خارجی و از حامیان سیاست های پرزیدنت بوش است اما، دولت بوش را به کندی در اعمال فشار علیه ایران متهم می کند.قطعنامه ی راس لتینن در صورت تصویب همچنین توافقنامه ی همکاری آمریکا با امارات را به همکاری کامل امارات با تحریم های جدید بین المللی علیه ایران مشروط می کند.

هیچ نظری موجود نیست: