هفته ی جاری کنگره صحنه ی برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران سه خودروسازی بزرگ و بحران زده ی آمریکا بود که درخواست یک کمک مالی اضطراری بیست و پنج میلیارد دلاری داشتند. رهبران دموکرات کنگره که از حامیان اعطای این کمک بودند دیروز از تعویق احتمال اعطای چنین کمکی به ماه آینده خبر دادند.
میان قانونگذاران ایالت میشیگن، قلب خودروسازی آمریکا، بر سر اعطای یک وام بیست و پنج میلیارد دلاری اتفاق نظر وجود داشت اما، ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، گفت تا مدیران خودروسازی ها طرحی روشن درباره ی اینکه دقیقا چه میزان کمک می خواهند و چگونه آن را صرف خواهند کرد ارائه نکنند کمکی در کار نخواهد بود.
با این وجود، بعضی قانونگذاران چون جرج ووینویچ جمهوریخواه نسبت به خطرات عدم کمک کنگره هشدار داده و از احتمال یک بحران جدی اقتصادی خبر می دهند. کارشناسان معتقدند سقوط جنرال موتورز، فورد، و کرایسلر می تواند بیکاری بیش از یک میلیون تن را در پی داشته باشد.
مخالفت ها با اعطای کمک مالی زمانی شدت گرفت که رسانه ها از سفر مدیران خودروسازی ها با جت های چندمیلیون دلاری شخصی به واشنگتن برای حضور در کنگره خبر دادند. بعضی قانونگذاران رسما از مدیران خواستند هواپیمای خود را بفروشند و با پروازهای عادی به میشیگن بازگردند.
بسیاری از قانونگذاران معتقدند باید گذاشت خودروسازی ها روند ورشکستگی را طی کنند تا به ناچار به اصلاحات در سیستم تولید دست بزنند.به این ترتیب رهبران کنگره دوازده روز تا دوم دسامبر به مدیران خودروسازی ها فرصت داده اند تا طرحی قابل قبول را به کنگره ارائه دهند اگر این طرح قابل اعتنا باشد کنگره برای بحث و رای گیری بر سر این کمک یک نشست اضطراری در ماه دسامبر تشکیل خواهد داد.
میان قانونگذاران ایالت میشیگن، قلب خودروسازی آمریکا، بر سر اعطای یک وام بیست و پنج میلیارد دلاری اتفاق نظر وجود داشت اما، ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، گفت تا مدیران خودروسازی ها طرحی روشن درباره ی اینکه دقیقا چه میزان کمک می خواهند و چگونه آن را صرف خواهند کرد ارائه نکنند کمکی در کار نخواهد بود.
با این وجود، بعضی قانونگذاران چون جرج ووینویچ جمهوریخواه نسبت به خطرات عدم کمک کنگره هشدار داده و از احتمال یک بحران جدی اقتصادی خبر می دهند. کارشناسان معتقدند سقوط جنرال موتورز، فورد، و کرایسلر می تواند بیکاری بیش از یک میلیون تن را در پی داشته باشد.
مخالفت ها با اعطای کمک مالی زمانی شدت گرفت که رسانه ها از سفر مدیران خودروسازی ها با جت های چندمیلیون دلاری شخصی به واشنگتن برای حضور در کنگره خبر دادند. بعضی قانونگذاران رسما از مدیران خواستند هواپیمای خود را بفروشند و با پروازهای عادی به میشیگن بازگردند.
بسیاری از قانونگذاران معتقدند باید گذاشت خودروسازی ها روند ورشکستگی را طی کنند تا به ناچار به اصلاحات در سیستم تولید دست بزنند.به این ترتیب رهبران کنگره دوازده روز تا دوم دسامبر به مدیران خودروسازی ها فرصت داده اند تا طرحی قابل قبول را به کنگره ارائه دهند اگر این طرح قابل اعتنا باشد کنگره برای بحث و رای گیری بر سر این کمک یک نشست اضطراری در ماه دسامبر تشکیل خواهد داد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر