۱۳۸۷ آذر ۲۵, دوشنبه

فرماندار ایلینوی در آستانه ی استیضاح

در کنفرانس خبری عصر امروز براک اوباما در شیکاگو در ایلینوی انتظار می رود بسیاری از پرسش ها درباره ی وضعیت راد بلگیویچ، فرماندار ایالت آقای اوباما، باشد که فشارها برای کناره گیری او از سوی هر دو حزب بسیار افزایش یافته است. یکی از اتهامات راد بلگیویچ سوء استفاده از قدرت برای معامله کردن بر سر کرسی خالی سنای براک اوباماست.
عصر امروز کنگره ی ایالتی ایلینوی در یک نشست اضطراری سعی خواهد کرد با تصویب لایحه ای اختیارات فرمانداری راد بلگیویچ را از او بگیرد و زمینه ی حقوقی برگزاری انتخابات برای معرفی جانشین کرسی سنای براک اوباما را فراهم کند. صحبت از این است که اگر بلگیویچ در چند روز آینده کناره گیری نکند مورد استیضاح قرار بگیرد. لیزا مدیگن، دادستان کل ایلینوی، حتی یک شکایت تقدیم دیوان عالی کرده است تا برای جلوگیری از هر گونه اقدامی توسط راد بلگیویچ و قبل از استیضاح قائم مقام فرماندار اختیارات او را برعهده بگیرد. تصمیم برای انجام استیضاح توسط مایکل مدیگن، رئیس مجلس ایالتی ایلینوی، اعلام خواهد شد. مایکل مدیگن پدر دادستان کل، لیزا مدیگن، است.
در این بین کمیته ی ملی حزب جمهوریخواه آگهی تبلیغاتی را تهیه کرده که روابط گذشته اوباما با بلگیویچ در شیکاگو را به باد انتقاد گرفته است.
جان مک کین دیروز این اقدام هم حزبی هایش را رد کرد و گفت اینک زمان اقدامات حزبی نیست.

هیچ نظری موجود نیست: