۱۳۸۷ دی ۳, سه‌شنبه

سوگند به انجیل لینکلن

براک اوباما و بایدن امروز در یک اقدام کم نظیر فهرست اعضای کمیته ی افتخاری مراسم تحلیف خود را منتشر کردند که در میان آنها نام افراد شاخصی به چشم می خورد.
سه رئیس جمهوری پیشین، بوش پدر، جیمی کارتر، و بیل کلینتون؛ سناتور دموکرات هم ایالتی براک اوباما از ایلینوی، ریچارد دوربن، نفر دوم رهبری سنا؛ سناتور جمهوریخواه ارشد کمیته ی روابط خارجی، ریچارد لوگر؛ سناتور دموکرات میزوری، خانم کلیر مک کسکیل؛ کولین پاول، وزیر پیشین خارجه، از جمله چهره های بسیار سرشناس این فهرست اند. اوباما همچنین طی مراسم تحلیف در بیستم ژانویه به انجیلی قسم خواهد خورد که آبراهام لینکن، شانزدهمین رئیس جمهوری آمریکا از ایالت ایلینوی، در سال هزار و هشتصد و شصت و یک، برای مراسم سوگند از آن استفاده کرد. این انجیل از کتابخانه ی کنگره برای این مهم امانت گرفته می شود. بسیاری معتقدند اوباما در تشکیل کابینه اش به تاثی از سلف خود، لینکلن، در پی گردآوردن شخصیت های سرشناس سیاسی و گاه غیر همسو بوده است.
براک اوباما در رویکرد رهبری از لینکلن بسیار الهام گرفته است و در سفر به واشنگتن با قطار برای مراسم تحلیف نیز می کوشد راه لینکلن را دنبال کند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقاي دهقانپور.آيا با تبادل لينك با وبلاگ من موافقيد.
cine-mag.blogsky.com

سيامک دهقانپور گفت...

از پیشنهادت بسیار ممنونم. وبلاگ بسیار خواندنی و جذابی داری. من فعلا قصد ندارم لینک مبادله کنم اما، به هر شکل خوشحالم که به وبلاگ من سر می زنی و از تو ممنونم که من را با وبلاگت آشنا کردی.