۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

نماینده ی کنگره: «باید از تلاش مردم ایران برای تغییر ستمگر حقیر(احمدی نژاد) حمایت کرد»

رد پیشنهاد مبادله ی اورانیوم در یک کشور ثالث از سوی ایران، فشارها بر کاخ سفید را از سوی قانونگزاران در کنگره برای شدت عمل در برابر ایران افزایش می دهد. پرزیدنت اوباما در پایان سفر آسیایی اش و بازگشت به واشنگتن با اعضایی از کنگره روبرو خواهد شد که توقع دارند رئیس جمهور به امید تحولی تا پایان سال به انتظار ننشیند.
بدنبال واکنش دلسرد کننده ی تهران به رویکرد تعامل پرزیدنت اوباما، یکی از قانونگزاران از ضرورت حمایت از تلاش های مردم ایران برای تغییر رژیم احمدی نژاد صحبت می کند.
واکنش ها در کنگره تنها مبتنی بر نحوه ی واکنش دولت احمدی نژاد به پیشنهاد مبادله ی اورانیوم نیست؛ قانونگزارانی چون تد پو، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان از تگزاس، به گزارش های حاکی از حکم اعدام برای پنج تن از ایرانیانی اشاره می کنند که به دلیل شرکت در ناآرامی های پس از انتخابات به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده اند.
پو همچنین بازداشت بیش از صد تن از رهبران اپوزیسیون و صدور احکام سنگین زندان برای آنان را به اتهام اعتراضات صلح آمیز و آزادیخواهی مورد انتقاد قرار داده و با اشاره به گزارش های حاکی از قتل مردم می گوید مردم ایران در زیر سایه ی ترس از حکومت خودشان زندگی می کنند.
این عضو جمهوریخواه کنگره با نام بردن از محمود احمدی نژاد به عنوان ستمگر کوچولو گفت آمریکا باید در کنار مردم ایران در مبارزاتشان برای آزادی در برابر سرکوب این رژیم و این رئیس جمهور بایستد.
تد پو شب گذشته در سخنرانی در صحن مجلس نمایندگان و ساعتی پس از انتشار خبر رد پیشنهاد وین از سوی ایران گفت تحریم های شورای امنیت نظر احمدی نژاد را تغییر نداده و او کماکان در مسیر تولید جنگ افزار هسته ای گام برمی دارد.
تد پو احمدی نژاد را تهدیدی برای صلح خاورمیانه عنوان کرد و تاکید کرد کلید صلح و آرامش در ایران و در منطقه تغییر این رژیم به دست ایرانیان مشتاق آزادی است و آمریکا موظف است در کنار ایرانیانی که رژیم به چشم دشمن به آنها نگاه می کند بایستد.
کمیته ی روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه قطعنامه ای را تصویب کرد که از پرزیدنت اوباما و جامعه ی جهانی می خواهد به فوریت برای کمک به صد و پنجاه هزار مردم آواره ی یمن و پرهیز از سقوط آن کشور به دست تروریسم دست به کار شوند.
مقامات یمن ایران را به تحریک شیعیان الحوثی آن کشور متهم می کنند.
ران کلاین، عضو دموکرات کمیته ی امور خارجی کنگره، دیروز در نشستی که به بررسی کمک های خارجی آمریکا اختصاص داشت با اشاره به گزارش اخیر نیویورک تایمز در باره جنگ غیرمستقیم ایران و عربستان سعودی در یمن گفت بنا به گزارش ها افراطیون یمنی بی نیاز از دریافت تسلیحات از خارج هستند چون می توانند آن را از ارتش یمن تهیه کرده یا بدزدند. کلاین تاکید کرد این تسلیحاتی است که آمریکا در اختیار ارتش یمن قرار می دهد.
تد پو در بخش دیگری از سخنرانی اش احمدی نژاد را به ادامه ی حمایت از القاعده و طالبان در افغانستان، و مداخله در عراق از جمله سوء قصد به ایرانیان ساکن در اردوگاه اشرف متهم می کند و می گوید پسران آزادی و دختران دموکراسی در ایران بر قبلشان بارقه ی آزادی نشسته است و دیگر تحت نفوذ احمدی نژاد یا به گفته ی او ستمگر حقیر قرار نخواهند گرفت.

۲ نظر:

صبا گفت...

کنگره هم حرفهای قشنگ زیاد میزنه.
ستمگر حقیر واقعا" به ا.ن میاد.
اما چند وقت پیش حرف از تصویب قانونی بود که براساس این قانون ایرانیها میتونستن فیلترینگ جمهوری اسلامی رو دور بزنن.
میخواستم بدونم این طرفداری های قشنگ از مردم ایران کی به مرحله اجرا میرسه.
حرف و همه میزنن.
تا حالا اونچه که پرزیدنت اوباما از خودش نشون داده اینه که واسه رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشته.
تازه میفهمه که چه اشتباهات بزرگی رو در مورد ایران مرتکب شده.
حالا لااقل فکر کنم بهتر فهمیده باشه که با چه افرادی میخواد صحبت و گفت و شنود داشته باشه.
امیدوارم دولت و کنگره امریکا حقایق در مورد نظام حاکم بر ایران و مردم ایران رو بیشتر درک کنن.
و حرفهائی که میزنند در حمایت از مردم ایران زودتر به مرحله عمل برسد .
زیرا که فردا شاید خیلی دیر باشد.
زنده باد ایران پاینده ایرانی.

بسیجی گفت...

با سلام به اوباما رئیس جمهور بی عرضه و ترسوی آمریکا به اطلاع میرساند که آمریکا تحت رهبری های داهیانه شما هیچ غلطی نمیتواند در مورد به بمب اتم رسیدن ایران بکند !!
بسیجی