۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

راس لیتنن: «سی سال آمده و رفته اما، ببر ایران خط و خال خود را تغییر نداده است»

سی امین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران واکنش های متفاوت قانونگزاران در کنگره ی آمریکا را به همراه داشت. سناتور جمهوریخواه جان مک کین در سخنرانی ای در صحن سنا نسبت به سرکوب تمام پتانسیل ها در ایران طی سی سال گذشته عمیقا ابراز تاسف کرد.
سناتور مک کین تاکید کرد ایرانیان حق دارند رهبران شان را به پرسش بگیرند که آیا منابع مالی صرف شده برای حمایت از تروریسم می توانست به شکل بهتری مورد استفاده قرار گیرد.
همزمان با تعیین شرط و شروط در مذاکرات هسته ای از سوی ایران؛ فشارها در کنگره برای تصویب نهایی لوایح تحریم ایران افزایش می گیرد.
بنظر می رسد ضرب الاجل قانونگزاران در کنگره برای اعمال فشار بر ایران بسر می رسد.
سناتور دموکرات باب کیسی از حامیان دولت اوباما در کنفرانسی که با هدف تحکیم روابط آمریکا و اسرائیل و با شرکت دهها عضو متنفذ کنگره برگزار شد خطاب به مقامات در کاخ سفید گفت منتظر تصویب لایحه ی تشدید تحریم ایران ننشینید هم اینک برای نمایش جدیت ما در برخورد با اتلاف وقت در مذاکرات از سوی ایران از اختیارات خود برای اعمال تحریم های جدید استفاده کنید.
سناتور جمهوریخواه جان کایل، قائم مقام رهبری جمهوریخواهان در سنا، گفت در لایحه ی جدید تشدید تحریم ایران با همکاران دموکرات تصمیم گرفتیم از فعل می باید به جای می توان استفاده کنیم تا رئیس جمهور به اعمال تحریم های جدید علیه ایران موظف شود.
کایل از حاضران در نشستی با عنوان کنفرانس اورشلیم در کنگره خواست بر نمایندگان خود برای تصویب سریع لایحه ی جدید تحریم فروشندگان بنزین به ایران در ماه دسامبر فشار آورند.
سناتور جمهوریخواه جان انزاین گفت امیدوارست دولت اوباما به خواست او و گروهی دیگر از اعضای کنگره برای تعیین کمیسیونی مستقل با هدف بررسی ارزیابی اطلاعات ملی از ایران موافقت کند تا با درکی دقیق در برابر ایران دست به اقدام بزنیم. آخرین ارزیابی اطلاعات ملی از احتمال قوی توقف برنامه ی جنگ افزار هسته ای ایران خبر داده بود.
سناتور جوزف لیبرمن می گوید پرزیدنت اوباما از تعامل با ایران در پی آزمودن تهران است اما، تاکید کرد ما با تشدید تحریم ها باید نشان دهیم فریب بازی های تهران را در مذاکرات نمی خوریم.
سناتور کایل با توجه به تحرکات واکنشی ایران به لایحه تحریم بنزین هشدار داد زمان برای کارآیی این تحریم ها از دست می رود.
به اعتقاد سناتور کایل تحریم ممکن است به توقف برنامه ی جنگ افزار هسته ای ایران منجر نشود اما، احتمال دارد با توجه به اوضاع نابسامان سیاسی اجتماعی و اقتصادی در ایران به تقویت خواست مردم برای برخورداری از دولتی منتخب بیانجامد. سناتور کایل اذعان کرد ممکن است دولت منتخب بعدی سیاست خارجی چندان متفاوتی نداشته باشد اما، دست کم دولتی دموکراتیک تر با اقداماتی کمتر افراطی خواهد بود که می توان با آن به گفتگو نشست.
شلی برکلی از قانونگزاران شرکت کننده در کنفرانس ابراز تردید کرد مشوق یا تحریم و مجازاتی وجود داشته باشد که ایران را از دستیابی به جنگ افزار هسته ای باز دارد.
برکلی به کشورهای جامعه ی جهانی هشدار داد با تعلل خود برچیدن برنامه ی جنگ افزار هسته ای ایران را به کشور کوچک اسرائیل واگذار نکنند.
در پی سی امین سالگرد اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری پنجاه و دو تن از اتباع آمریکا در مجلس نمایندگان تلاش هایی برای تصویب یک قطعنامه به چشم می خورد.
ایلیانا راس لیتنن، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان، دیروز با انتقاد از اقدامات دولت کنونی و دولت های پیشین در ارائه ی مشوق های گوناگون به ایران و مشروعیت بخشی سیاسی به رژیم در تهران گفت برغم این رویکرد واشنگتن گروگان های پیشین در تلاش هایشان برای شکایت از جمهوری اسلامی بدلیل آسیب هایی که در طول چهارصد و چهل و چهار روز اسارت دیده اند از هیچ گونه حمایت دولت فدرال برخوردار نیستند. راس لیتنن گفت از طریق قطعنامه ای قصد تغییر این بی عدالتی را دارد.
این عضو جمهوریخواه کنگره گفت سی سال آمده و رفته اما، ببر ایران خط و خال خود را تغییر نداده است.

۳ نظر:

پریسا گفت...

خانم راس لیتنن
اولا" نماد ایران شیر است که سالهاست به گوشه ای افتاده و مردم ایران در حسرت شیر خوش خط و خال خود می باشند.
سی سال امده و رفته و همچنان شیر ایران منزوی تر شده است.
آنچه در این سالها قدرت گرفته نه ببری بوده و نه شیری.
بلکه آنچه فقط قدرت گرفته موجوداتی هستند که بعنوان انگل رشد کرده اند و چنین کارهای دور از انسانیت و با توحش را انجام میدهند.
اگر میخواهید به انها به چشم یک ببر خوش خط و خال نگاه کنید متاسفم.
آنها چیزی بیش از یک گروه تروریست نیستند که شیر خوش خط خال ایران را را نیز به گوشه ای افکنده اند.
به مردم خود ستم میکنند ،شکنجه و اعدام میکنند و همچنان تهدید بزرگ برای صلح بین الملل هستند.
سی سال آمده و رفته و جامعه جهانی نیز با این انگلها به زندگی مسالمت امیز ادامه داده است.
امیدوارم جامعه جهانی و بویژه غرب هویت این رژیم را بهتر بشناسد تا بداند با این گونه افراد چگونه باید برخورد کرد.نابودی انها وقتی نه جایگاه مردمی دارند نه بین المللی نباید چندان کار دشواری باشد.
حال چگونه 30 سال دوام آورده اند و معلوم نیست تا چند سال دیگر سایه شوم آنها بر سر مردم و کشور متمدن ایران باشد .
به امید نابودی این رژیم و درخشیدن شیر خوش خط و خال پرچم ایران.
پاینده ایران زنده باد ایرانی.

بمب اتمی گفت...

تنگ نظری اسلام افراطی حاکم بر ایران باعث شده به بهانه جلوگیری از صوفی گری از بزرگداشت مولوی شاعر ایرانی جلوگیری کند و ترکیه کشور همسایه با سو استفاده از فرصت بزرگداشت او را برگزار و مولوی را شاعر ترک میخواند! و ایرانیان علاقمند م مجبورند برای بزرگداشت مولوی به ترکیه بروند,همین بی توجهی به ملیت ایرانی از طرف خمینی و جانشینان و رژیم عرب پرست اسلامی ایران باعث عرب نامیدن ابن سینا و زکریای رازی از طرف اعراب شده است .

fadayemam@hotmail.com گفت...

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر