۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

پایان مهلت غرب به ایران و آغاز مهلت ایران به غرب

موضوع برنامه ی «روی خط» دوشنبه بررسی پیامدهای پایان گرفتن مهلت تعیین شده ی پرزیدنت اوباما برای ایران بود و از آن منظر به اهمیت یافتن گزینه ی حقوق بشر در میان گزینه های تحت بررسی دولت اوباما پرداختیم. مهمان برنامه دکتر تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی، موسوم به نایاک بود. تریتا پارسی بارها به درخواست قانونگزاران در کنگره ی آمریکا گزارش هایی را از منظر روابط ایران و آمریکا ارائه کرده است و در آخرین نمونه ی آن با تحریم فروش بنزین به ایران به مخالفت برخاست.

تریتا پارسی که روابط نزدیکی با شماری از قانونگزاران در کنگره ی آمریکا دارد اخیرا برای فعالیت های لابیگری نایاک مورد انتقاد گروهی از اعضای جمهوریخواه کنگره قرار گرفته است. پارسی اتهامات مبنی بر تلاش برای کاستن از فشار آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران را رد می کند و می گوید تلاش اش پرهیز از جنگ میان ایران و آمریکا است.

شورای ملی ایرانی آمریکایی موسوم به نایاک در تنظیم دو لایحه که تحریم های هدفمند را در کانون توجه دارد با اعضای کنگره همکاری نزدیکی داشته است. سال دیپلماتیک دو هزار و ده با بررسی اقداماتی در برابر ایران آغاز شده است تا جامعه ی جهانی با اعمال آن قادر به وارد کردن فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی ایران باشد.

۱۵ نظر:

naser salhi asl گفت...

سلامو درود
اقا محترم ما در ایران صدا امریکا روی هادبیر نداریم لطفا اگاه باشید
به نظر من در مورد حقوق بشر و عدم رعایت ان توسط ایران سخن بگوید صحیح تر است تا مسائل دیگر

payam گفت...

کتاب " اتحاد بدون اعتماد" گوگل کردم چیزی پیدا نکردم ، این کتاب سعی شده در اختیار ایرانیان هم قرار بگیره؟ ،یا به فارسی ترجمه شده؟ تا ببینیم محتواش چه هست

ایرانی گفت...

اسراییل با استقرار دمکراسی در ایران مشکلی ندارد با بمب اتمی رو به اتمام ایران مشکل دارد و مطمئن است حکومت امام زمانی احمدی نژاد آنرا روی اسراییل خواهد افکند بنابراین حمله احتمالیش بخاطر حفظ جان و بقای خودش است نه برای ترس از استقر ار دمکراسی حمله به ایران تجاوز نیست در واقع اسراییل و آمریکا دارن از خودشون دفاع میکنند اسراییل از موجودیتش و آمریکا از جان شهروندانش .
با عرض معذرت این جمهوری اسلامیست که که با تهدید محو اسراییل و بمب کنار جاده ای و په دادن بن لادن مسئول این جنگ احتمالیست در ضمن بسیاری از ایرانیان منتظر ضعف سپاه و مراکز سرکوبگردر اثر بمباان هستند تا رژیم را ساقط کنند,همانطورکه آلمانیها و فرانسویان میهن پرست در اواخر جنگ با کمک قوای آزادیبش متفقین بروی ارتش دیکتاتوری خودشون اسلحه کشیدند و هیتلر را به نابودی کشاندند .
من از بمباران کشورم خوشحال نیستم ولی درک می کنم اگر اسراییل حمله کنه بخاطر تهدیدات و یاوه سراییهای موجودی بنام احمدی نژاد است و ازاین نظر اسراییل رو متجاوز نمیدونم متاسفانه زمان به ثمر رسیدن جنبش سبز نامشخص و زمان ساخته شدن بمب اتمی ایران برای نابودی اسراییل مشخص و اوایل 2010 است
بنابراین اسراییل بجز دفاع از خود چاره ای ندارد شما نمیتوانید انتظار داشته باشید کسانیکه شاهد کشتار شش میلیون یهودی بیگناه بوده اند و نوادگان جان بدر برده همان قربانیان هستند دست روی دست بگذارند و منتظر نابودی توسط بمب اتمی احمدی نژاد باشند

نسترن گفت...

در کمال احترام ضمن مخالفت با تریتا نظر من اینست که ایشان عمدا افکار امام زمانی احمدی نژاد را نادیده میگیرند آیا اگر جای مردم اسراییل بودند هم میتوانستند اینقدر خونسرد باشند و بگویند انشاله گربست ؟!
بعد از افکندن بمب اتمی احمدی نژاد بروی اسراییل , ضربه اتمی متقابل اسراییل, ایران را با خاکستر یکسان خواهد کرد , طرفداران نابودی تاسیسات اتمی ایران دورنمای فاجعه ساخت بمب اتم احمدی نژد را میدانند و عاشق جنگ نیستند بلکه دوراندیش هستند .با توجه به افکار امام زمانی احمدی نژاد نه تنها تاسیسات اتمی بلکه خود رژیم جمهوری اسلامی هم باید با حمله نظامی سریعا نابود شود , بمب اتم که سهل است , حتی چاقو هم نباید به این افراطیون دیوانه حاکم بر ایران داد وگرنه عراق و منطقه روی آرامش نخواهد دید

دزد رای ملت گفت...

ایشان بر فرض محال نادیده گرفتن لابی گری و طرفداریش از بقای رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی حداکثر مثل کشور روسیه عمل میکند یعنی بدون توجه به خطر نابودی قریب الوقوع اسراییل توسط بمب اتمی احمدی نژاد فقط دنبال منافع خود است ,
آقای تریتا پارسی اگر جای مردم اسراییل بودی ,خطر نابودی در انفجار اتمی برایت در الویت بود یا دمکراسی در ایران ? اتفاقا حمله به ایران و نابودی تاسیسات اتمی آن سقوط رژیم و در نتیجه حل مسئله دمکراسی را بدنبال خواهد داشت .آقای پارسی‌، اگه رژیم ایران دست به بمب اتمی‌ پیدا کند، هم مردم ایران و هم مردم دنیا سیاه روز خواهد شد. آیا این رو هم به مجلس آمریکا گفتید یا سعی‌ می‌کنید ارزش آن رو پائین بیاورید؟

خلیج همیشه فارس گفت...

درسته که برقرای دمکراسی در ایران مهمه ولی اورژانس تر از آن خطر مرگ میلیونها مردم اسراییل در اثر بمب اتمی احمدی نژاد است که باید اول جلوی آنرا گرفت .
حتی اگر تاسیسات اتمی ایران بمباران شود، به شرط آن که کمترین آسیب را به مردم غیرنظامی برساند، باز هم از حمایت ملت ایران برخوردار خواهد شد و یک ضربه کاری در راستای برانداختن رژیم خواهد بود.

سروش علیزاده گفت...

لطفا بگویید که سناتور کایل از آریزونا از وزرات دادگستری خواسته است که تریتا پارسی و نایاک را تحت تعقیب قانونی قرار دهد. لطفا از ارتباط ایشان با باب نی و اتهامات رشوه گیری بپرسید

تهرانی گفت...

نمیدونم چه مسیئله در صدای آمریکا هست که اینقدر طرفدار اوباما و دموکرات ها هستن و اگه حرف کوچیکی از طرف اونا زده میشه خیلی بزرگ میکنن و این خودش یک جور شستشوی مغزی هست؟
متاسفانه آقای دهقانپور هم در این اواخر دیده میشه که به طور متناوب مهمانهایی رو دعوت میکنه که تمایل به حزب دموکرات دارن و اوباما.
من متعجبم ، یعنی ایشون نمیتونه کسی از سنا یا کنگره یا ... دعوت کنه که نظرات حزب جمهوری خواه رو در رابطه با ایران منعکس کنه ( که نظر بیشتر مردم هست)؟
همه شاهد بودن واکنش حزب دموکرات و اوباما در قبال مسایلی که در 1 سال گذشته اتفاق افتاد چه بود و چطور اوباما سعی کرد چشمش رو ببنده ( که افکار عمومی این اجازه رو نداد).
و من متوجه نمیشم افرادی مثل تریتا پارسی و ... چرا اینقدر از سیاست های آقای بوش انتقاد دارن و از ایشون اینقدر با تنفر حرف میزنن و دوران ریاست جمهوری پرزیدنت بوش رو تحریف میکنن؟هر دفعه که یکی از این آقایون میاد و شروع به صحبت میکنه من دقیقا همون حرف هایی رو میشنوم که در سپاه و در رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی میشنویم.افکار مریض این آقایون اجازه میده که بدون در نظر گرفتن خواسته های مردم ایران برن در کاخ سفید یا کنگره و اون طور که میخوان به نماینده ها و رییس جمهور مشاوره بدن که دقیقا برعکس واقعیت در ایران هست.
این آقایون نمیان بگن که چقدر برای سیاست های بوش مانع ایجاد کردن و با حمایت افکار عمومی مردمی که روزی یک سطر هم روزنامه نمیخونن موجب نا کار آمدی اکثر سیاست های پرزیدنت بوش شدند.من این آقایون رو چیزی جز لابی جمهوری اسلامی در آمریکا نمیبینم و متاسفانه صدای آمریکا با دعوت مستمر از این قبیل افراد موجب میشه مردم کمتری به برنامه های صدای آمریکا توجه کنن و میتونم ادعا کنم اگه مهمانهایی مثل نوریزاده یا سازگارا یا محمدی و ... نبودن صدای آمریکا حتی اندازه تلویزیون های لوس آنجلسی که در ایران به زحمت دریافت میشه هم بیننده نداشت.
ای کاش آقای دهقانپور در انتخاب مهمونها دقت بیشتری کنه.

ناشناس گفت...

نمیدونم این آقای پارسی چطور به خودش این اجازه رو میده که بدون شناخت درست از ایران و خواسته های مردم به افراد مهم دولت آمریکا نظر و مشاوره بده؟قسمتی از بدبختی مردم ایران اینه که افرادی مثل ایشون وجود دارن که مشاوره های نادرست از واقعیت های ایران میدن.واقعیت ایران سیمای خوبی نداره و چون این افراد چشمشون رو میبندن که این واقعیت رو نبینن مشاوره نادرست میدن و در اصل 2 ملت رو بدبخت میکنن.

ناشناس گفت...

تقاضا دارم دیگه برنامه روی خط و کلا یکساعته اجرا نکنید بسیار اجرای ضعیفی دارید ضمن اینکه کامنتها و سوالات را عمدا بعد از برنامه منتشر میکنی تا نپرسی هر چند منتشر هم میکردی باز نمیپرسیدی

ناشناس گفت...

امیدوارم بعد از خواندن این پیام به من، جوان ایران داخل کشور، حق بدهید که به شدت بابت برنامه روی خط و دعوت از تریتا پارسی معترض باشم .

1)به یاد داریم که سال پیش در برنامه دو روز اول با میزبانی اقای فرهودی علی رغم دعوت از اقای پارسی برای شرکت در برنامه ای که عملکرد سازمان ایشان را مورد سوال قرار داده بود ایشان وی نه تنها در ان برنامه شرکت نکرد و بلکه بعد از ان صدای امریکا را تهدید به شکایت کرد . پس چه شد که امروز ایشان از روی دلسوزی در مورد حقوق بشر در برنامه شما حاضر شدند؟
2) آنچنانکه اقای حسن داعی عنوان کرده اند دادگاهی در مورد شکایت حسن داعی از نیاک و اقای پارسی در مورد عملکرد ان سازمان در امر لابی گری در حال حاضر در امریکا برقرار است و حتی در دور اول دادگاه قاضی حکم به حکومیت سازمان نیاک و مخصوصا اقای پارسی داده است . اگر صدای امریکا در پی کشف حقیقت است چرا به جای پرداخت به این موضوع مهم به نوعی موضوعات حاشیه ای می پردازد .
3)اقای داعی همزمان با برنامه شما در یکی از برنامه های فارسی زبان در مورد اقای پارسی و رای دادگاه ،مطالبی را مطرح کرد و مدعی شد که اقای پارسی، صدای امریکا را تهدید کرده است که هرگز داعی را در برنامه خود دعوت نکند
امیدواریم در این مورد موضع خود را روشن کنید.
4)عدم برقراری تماس تلفنی با مردم در حضور اقای پارسی کاملا مشخص میکرد که این امر از قبل به درخواست ایشان برنامه ریزی شده تا خدای نکرده در مورد دادگاه و انتقاد مردم از اقای پارسی پرسشی نشود این امر با روح دموکراسی همساز نیست و بیشتر یاداور نوع سیاستهای صدا و سیمای ایران است از این بابت واقعا برای مدیریت صدای امریکا متاسف هستم .
5)به راستی اگر ادعای اقای داعی نادرست است پس چرا ایشان را در برنامه خود دعوت نمیکنید و چرا دیگر در مورد نقش لابی ها در امریکا صحبت نکرده اید .
امیدوارم جواب قانع کننده ای برای مردم ایران داشته باشید و بدانید که مردم ایران هوشمندتر از آنی هستند که شما گمان کرده اید .

ناشناس گفت...

کلینتون قبلا صحبت از محو و نابودی ایران میزد سیامک بجای اینکه اقلا حرفای انگلیسی تریتا رو ترجمه کنی فقط بیکار نشستی بسیار ضعیف و بد عمل کردی . افتضاح بود.

یک ایرانی An Iranian patriot گفت...

آمریکا تحت رهبری ضعیف و در لاک خود فرورفته دمکراتهایی چون کلینتون سیاست متشتت و بی آبرویی برای آمریکا بارمغان آورده که نتیجه فاجعه آمیز آنرا با دستیابی اسلامیون افراطی ذر ایران بزودی دنیا خواهد دید اگر اوباما مدیریت خوبی داشت باید کلینتون را برکنار میکردچرا که حرف او را در مورد ضرب الاجل تا آخر سال تکذیب و در واقع رئیس جمهور و آمریکا را بی اعتبار و مایه مسخره کرد این خانم قبلا دروغهایش را در مورد سفرش به بوسنی و هرزگوین زیر باران گلوله شنیدیم که در رسانه های آمریکا با پخش فیلمش باعث خنده مردم آمریکا و افشای خالی بندیهایش شد , کلینتون برای این مقام بیکفایت است , اوباما اگر ضعیف است حداقل یکبار این چراغ سبز را به اسراییل برای دفاع از موجودیت خود داد از اسراییل تعجب میکنم که اقدامی نمیکند..

Negar گفت...

I'm an iranian Missed you president bush,be aware islamic rejim in iran is close to reach nuclear weapon and will wipe israel off the map and does not care if iran be wiped off the map in retaliation,so israel and U.S must take military strike on iran nuclear facilities iranian people will wupport you in order to get rid of their dictators.

آزادیخواه گفت...

اينک فاش شده است که ديگر رهبران القاعده نيز پس از فرار از افغانستان، حداقل برای مدت کوتاهی در ايران اقامت کرده اند.


http://www.newsweek.com/id/229434



http://www.facebook.com/group.php?gid=385829330133&ref=ts