۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

ایران از ایراد اتهام به آمریکا مبنی بر دست داشتن در ترور علی محمدی چه هدفی را دنبال می کند؟

مقامات جمهوری اسلامی بشدت می کوشند عامل خارجی را منشاء آشوب سیاسی در ایران جلوه دهند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز رسما ترور مسعود علی محمدی، استاد فیزیک اتمی دانشگاه تهران، را به آمریکا نسبت داد. بیست و چهار ساعت پس از تروری که حکومت و اپوزیسیون درباره ی عامل آن دو برداشت کاملا متفاوت دارند لاریجانی به اپوزیسیون توصیه کرد از انتشار بیانیه های وسوسه آمیز برای بیگانگان پرهیز کنند.
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، ترور دکتر مسعود علی محمدی را آغاز خط تازه ی توطئه علیه نظام اسلامی توصیف کرد.
در شرایطی که ایران بیش از هر زمان به اطلاع رسانی سالم نیاز دارد؛ وزارت اطلاعات ایران هر گونه همکاری مردم ایران با شبکه های رسانه ای، ماهواره ای و اینترنتی چون صدای آمریکا را ممنوع کرده و همکاری با سازمان برانداز محسوب می داند.
در برنامه ی چهارشنبه ی روی خط گفتگویی با استیو ردیش، سردبیرکل صدای آمریکا، داشتم. آقای ردیش کار خود را سال هفتاد و نه همزمان با انقلاب پنجاه و هفت با کار در رادیو WTOP در واشنگتن آغاز کرد. ایشان پس از بیست سال همکاری با سی ان ان و کسب سه جایزه معتبر از جمله دو جایزه ی امی به صدای آمریکا پیوست.
وزارت اطلاعات هفته ی گذشته ادعا کرد شصت موسسه ی فعال خارجی را که در ناآرامی های پس از انتخابات در ایران نقش داشته اند کشف کرده است.
بنیاد سوروس یکی از این موسسات طی بیانیه ای در پاسخ به پرسش شبکه ی خبری فارسی صدای آمریکا بشدت از قرار گرفتن در لیست سیاه وزارت اطلاعات ایران انتقاد کرد و گفت ما در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی در ایران نداریم و نسبت به وضعیت کیان تاجبخش، پژوهشگر سرشناس ایرانی آمریکایی، عمیقا نگرانیم. در این بیانیه آمده آقای تاجبخش در فاصله ی سالهای دو هزار و چهار تا دو هزار و هفت به درخواست ایران از سوی انستیتو جامعه ی باز به عنوان مشاور در راستای پروژه های بهداشت عمومی و بشردوستانه در ایران از جمله زلزله ی بم فعالیت داشت.
در ادامه ی برنامه با خانم گلی عامری، مدیرکل پیشین وزارت خارجه ی آمریکا در امور فرهنگی و آموزشی، و آقای علی هریسچی، وکیل و حقوقدان، رئیس موسسه ی غیرانتفاعی آواتن برای ترویج تکنولوژی در آموزش در کشورهای در حال توسعه، گفتگو کردم.
آنچه که این روزها و طی سی سال گذشته در کلام رهبران ایران بسیار به چشم می خورد انتقاد از این است که آمریکا ایران را نمی شناسد و سیاست هایش با واقعیات منطبق نیست اما، ایران تا چه حد آمریکا را می شناسد؟
در برنامه از دیدگاه کریم سجادپور، محقق موقوفه ی ملی کارنگی برای صلح بین الملل، در این باره کمک گرفتیم.
حقوقدانان معتقدند اطلاعیه ی وزارت اطلاعات با اصول بیست و دو تا بیست و هفت قانون اساسی انطباق ندارد.
بنا به گزارش ها، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در حال بررسی قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلیس است. منوچهر متکی، وزیر خارجه ی ایران، گفت مساله ی کاهش سطح روابط با کشورهایی که قصد داشتند انتخابات را وارونه جلوه دهند در نظر داریم.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، یک روز پس از قتل مسعود علی محمدی، استاد فیزیک اتمی دانشگاه تهران، که بنا به گزارش ها با یک بمب قوی جاسازی شده در یک موتورسیکلت و از راه دور منفجر شد به اپوزیسیون توصیه کرد پشت آیت الله خامنه ای قرار بگیرند و اختلافات را به فرصتی دیگر موکول کنند.
وبسایت جنبش راه سبز با مطلبی تحت عنوان «ترور سیاه علیه استادی سبز: انگشت اتهام بسوی ستاد کودتا یا مثلث شوم؟» بر واکنش سریع دولت به این ترور و تلاش برای وارونه جلوه دادن شخصیت علی محمدی انگشت می گذارد. احمد شیرزاد، نماینده ی مجلس ششم و عضو جبهه ی مشارکت، که می گوید از دوستان دیرین علی محمدی بوده است در این سایت می نویسد این استاد دانشگاه از مخالفان دولت احمدی نژاد و از حامیان میرحسین موسوی بود و در تظاهرات ضد دولتی شرکت می کرد.
لاریجانی امروز انگشت اتهام را بسوی آمریکا نشانه رفت؛ رئیس جمهوری آمریکا را به حمایت از تروریسم متهم و این ترور را بخشی از سناریوی مخالفت غرب با برنامه ی هسته ای ایران عنوان کرد.
آمریکا این اتهامات را مهمل خوانده است.
برغم تلاش رهبران نظام برای معرفی علی محمدی به عنوان دانشمند برنامه ی هسته ای ایران، علی شیرزادیان، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، دیروز گفت او عضو سازمان نبوده است.
لاریجانی بیانیه ی وبسایتی موسوم به تکاوران تندر انجمن پادشاهی ایران را که مسولیت این بمبگذاری را برعهده گرفت رد گم کردن نهادهای اطلاعاتی آمریکا عنوان کرد.
انجمن پادشاهی ایران هر گونه نقش در این ترور را رد کرده و سایت تکاوران تندر را ابزاری در دست سپاه و وزارت اطلاعات خوانده است.
اپوزیسیون احتمال اینکه این ترور ادامه ی تندروی هایی چون ترور علی حبیبی موسوی، خواهرزاده ی میرحسین موسوی، باشد را مطرح می کند اما، مقامات رژیم آن را ادامه ی طرح نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای ربودن و قتل دانشمندان هسته ای ایران چون شهرام امیری و اردشیر حسن پور می دانند.
بعضی وبلاگ ها از تصمیم علی محمدی برای خروج از کشور خبر دادند. محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، امروز به آمریکا و غرب هشدار داد با جوسازی تلاش نکنند نشان دهند رژیم ضعیف شده است.

۳ نظر:

Borna گفت...

با درود

« خود کشته ای حافظ را ,خود تعزیه میداری حافظ »

فراموش نکنید که در « اخبار صحیح و کاملا موثق ج.ا. - که حتما مورد قبول همه مردم فهیم ایران است !!! » :
1 -زنده یاد فریدون فرخزاد به دست یکی از افراد هموسکسوال آلمانی کشته شد .
2 - شاپور بختیار به دست همکاران خودش کشته شد - البته یک شخص بیگناه که فعلا در زندان فرانسه است ن تصادفا م در صحنه حضور داشته - که امیدواریم با جاسوس خفن (این دیگر چه نوع واژه دیپلماتیک است ؟؟) کلوتیلد ریتس مبادله شود .
3 - دکتر عبدالرحمن قاسملو به وسیله همکاران خودش و منافقین در یک تصفیه درون سازمانی ترور شد - ج.ا. به شرافت آقای خامنه ای قسم میخورد که « دکتر » احمدی نژاد دخالتی در ترور و تهیه اسلحه نداشته است .
4 - زنده یاد شرفکندی هم چون « کرد سنی ضد انقلاب » بوده به دست همکاران « کرد سنی ضد انقلابتر خود » ترور شده است
5 - قتل های زنجیره ای با کمک منافقین و به دست یک عامل خودسر به نام سعید امامی ( که در زندان با کاسه داروی نظافت خودکشی شد!! )انجام شد ( به صداقت و شرافت ذاتی آیت اله !! احمد جنتی قسم ) ....و 6 .... و 7 ... و ...

آیا فکر میکنید در تمام ایران - حتی در روستاهای بسیار دور - به جز حقوق بگیران سپاه و اطلاعات - هیچ کس چنین سخنانی را باور میکند ؟

واقعیت این است که برای آینده که باید پاسخگوی کارهاشان بشوند پرونده سازی میکنند -
ضمنا برای معدود کسانی مثل رهبران ونزوئلا و چین و سوریه و روسیه - که اتفاقا آنها هم مثل رهبران ج. ا. کاملا « پاک !!»هستند مظلوم نمائی میکنند تا در برابر رسانه ها محکوم نشوند .

در بین مردم شایع است که زنده یاد دکتر علیمحمدی اطلاعاتی درباره سایت ها و فعالیت های خطرناک هسته ای که سلامت عموم را به خطر میاندازد جمع کرده و در تدارک ترک ج.ا. و پناهندگی به جهان آزاد بوده است .

Mohammad گفت...

با درود و آرزوی بهروزی .

« اجنه » عامل ترور بودند .

در صدر اسلام برخی ترور های مخالفین - واز جمله کعب ابن اشرف - و عاص ابن وائل و ترور سعدابن عباده دلیم به دستور عمر را بر گردن « جنیان » بار میکردند .

ترور به عنوان وسیله ای جهت ترسانیدن حکومت های دیکتاتوری قرن ها سابقه دارد . در قرن بیستم با رشد نیروهای انقلابی « ترور انقلابی عوامل حکومت های فاشیست و دیکتاتور » به وسیله انقلابیون انجام میشد . آنها بسیار دقیق بودند که بیگناهی را نکشند - در نتیجه پس از هر ترور با افتخار تمام مسئولیت آن را هم میپذیرفتند .
اما پس از پایان دوران جنگ سرد - مبارزه « نیروهای انقلابی با امپریالیسم » جای خود را به « مبارزه نیروهای عقب مانده و وحشی با تمدن بشری و تجدد » سپرد - انقلابیون مارکسیست به کار های اجتماعی پرداختند و « ارتجاعیون مسلمان » با نام « سلفی و اصولگرا» جای آنها را گرفتند . این گروه ها ویژگی های عقب مانده ای دارند که از دوران بربریت صحرا نشینان به ارث برده اند .
« النصر بالرعب - یعنی پیروزی در ترس مردم است - خشونت و کستن بی دلیل و فرار از مسئولیت جهت اجتناب از عواقب کار ».
گروه های مرتجع هرگز مسئولیت جنایات خود را بر عهده نمیگیرند - بلکه با تکیه بر ذهنیت عقب مانده توده ها - با تبلیغات مذهبی مسئولیت را بر گردن مخالفین میاندازند .

به نمونه های زیر توجه کنید .

در تابستان 1357 به دستور آقای خمینی سینما ها را آتش میزدند , بدون اعلام و پذیرش مسئولیت جنایات احتمالی - در نتیجه وقتی سینما رکس آبادان به وسیله مواد ارسالی از نجف و به دست حسین تکبعلی زاده و یارانش با نظارت « آیت اله !! موسوی تبریزی »به آتش کشیده شد و« هفتصد نفر مطلقا بیگناه » در آتش « خشونت اسلامی » سوختند - ملاها جنایت خودشان را بر گردن شاه گذاشتند - و همان موسوی تبریزی سینما رکس آبادان را « کبابی آریامهر » میخواند . به پرونده محاکمه سینما رکس آبادان در سال 1358 رجوع کنید .
در سال های 1360 تا 1368 بیش از ده هزار ایرانی بیگناه - صرفا به دلیل مخالفت با ملاها اعدام - و گاه زیر شکنجه کشته شدند - اما کثیف تر از همه اینکه به دستور حضرت امام « نباید هیچ دختر باکره ای اعدام شود - زیرا به موجب روایات مذهبی اگر دختری باکره بمیرد به بهشت میرود و در صف حوری ها در آغوش اولیا و انبیا میخوابد »- بنا بر این امام دستور دادند پاسداران اسلام پیش از اعدام به آن قربانیان بیگناه تجاوز کنند تا « باکره » نمانند و به « جهنم » بروند - رژیم اسلامی هرگز چنین خبری را فاش نکرد - و ضمن اجرای چنین جنایت ضد بشری مسئولیت « اجرای حکم ننگین امام » را بر عهده نگرفت .
در دهه هفتاد در « حرم اما رضا م بمبی منفجر شد که بعدها گفتند کار سعید امامی بوده است
در جمهوری اسلامی در سال 1360 تا 1376 دهها بیگناه از جمله - آیت اله حسن لاهوتی - دکتر کاظم سامی - کاظم رجوی - دکتر برومند - بختیار - اویسی - قاسملو - فریدون فرخزاد - فروهرها - سعیدی سیرجانی - اعضای کانون نویسندگان و.... و نهایتا سید احمد خمینی و !! - به وسیله « اجنه » بدون محاکمه ترور شدند و یا « خودکشی شدند » - بدون اینکه مرجع صدور فتوی و دلیل قتل این بیگناهان - و اصولا « قتل» را کسی بپذیرد .

حتی برج های نیویورک هم هنوز « به وسیله« اجنه» مورد حمله واقع دشده اند و «طالبان و القائده از آن بی اطلاع !! » هستند .
همه مردم میدانند که زنده یاد « دکتر علیمحمدی » به دلیل برگشت مواضع خود به سوی مردم - ترور شده - و آقای محمدرضا حیدری هم اگر به « جمهوری اسلامی » میامد الان در کنار ایشان خفته بود .

پاینده باشید محمد

Unknown گفت...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست