۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

«آیا جمهوری اسلامی در جنگ اطلاعاتی با غرب شکست خورده است؟»

ویلیام برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ی آمریکا، در آستانه ی نشست روز شنبه ی پنج باضافه ی یک، در سفر اروپایی اش به مسکو و مادرید ضمن تاکید بر ادامه ی باز بودن باب مذاکره با ایران می کوشد زمینه را برای تحریم های جدید علیه ایران در جامعه ی جهانی آماده کند. در این میان، بمبگذاری برای ترور دکتر مسعود علی محمدی، استاد فیزیک کوانتوم دانشگاه تهران، که آیت الله خامنه ای امروز هدف از آن را تلاش دشمن برای ضربه زدن به حرکت علمی ایران توصیف کرد، پرسش هایی بسیاری را درباره ی ثبات سیاسی در ایران به میان آورده است.
محمدرضا حیدری، کنسول مستعفی ایران در نروژ، که در نخستین گفتگوی اختصاصی با یک رسانه ی فارسی زبان به صدای آمریکا گفت به دلیل سرکوب و رفتار خشونت آمیز با مردم از سمت خود استعفا داده است، گفت رژیم با هدف ایجاد ارعاب به ترور و انفجار در ایران دست می زند.
در بخشی از نوار صوتی که دانشجویان دانشکده ی فیزیک دانشگاه تهران، ادعا می کنند سخنرانی دکتر مسعود علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، سه روز پیش از ترور او است، مرحوم علی محمدی تاکید می کند اگر حکومت مسولیت رفتارش با مردم را برعهده نگیرد فضا برای فعالیت دشمن باز می شود.
در برنامه ی تفسیر خبر جمعه در جستجوی پاسخ به این پرسش ها بودیم: «آیا جمهوری اسلامی در جنگ اطلاعاتی با غرب شکست خورده است؟» و «اگر چنین است واکنش تهران چیست؟»مهمان ویژه ی برنامه ایلان برمن، نایب رئیس شورای سیاست خارجی، بود.

در ادامه ی برنامه آقایان دکتر آرام حسامی، استاد علوم سیاسی کالج مانتگمری، بابک داد، تحلیلگر و روزنامه نگار، و بابک یکتافر، سردبیر نشریه ی اینترنتی واشنگتن پریزم، این تحولات را زیر ذره بین قرار دادند.

بخش هایی از گفته های دکتر مسعود علی محمدی:

«... این یک چیزی را برعهده نگرفتن امر بسیار خطرناکی است بالاخره باید ضابطین قانونی اگر فکر می کنند کارشان بر روی ضابطه است برعهده بگیرند اگر روی ضابطه نیست مسبب اش باید تحت پیگیرد قرار گیرد. یکی از این دو تا باید انجام شود در غیر اینصورت این بی اعتماد ایجاد می کند...»
«... این پیش می آید که واقعا این اتفاق توسط هیچ نیروی داخلی انجام نشده اما، کسی باورش نمی شود آنوقت دست نیروهای دشمن باز می شود اگر برعهده نگیری آنها می گویند ما هم می زنیم ما هم می بریم کی به کی هست...»
«... یعنی یک تعداد زیادی آدمهایی که همشون مسولیت داشتند سیستم به آنها اعتماد داشته و در جاهای مختلف به آنها مسولیت داده، اینها دیگر الان مطرح نیستند و حالا بردنشان تو صف دشمن...»
«... حتی اگر ده درصد جامعه یعنی هفت میلیون نفر خدای نکرده اختلافات ریشه ای پیدا کنند... اگر این اختلافات خدای نکرده ریشه ای شود آنوقت آفت خواهد بود باید حواس مان باشد که ریشه ای نشود که خانمان برانداز می شود...»

محمدرضا حیدری، کنسول مستعفی ایران در نروژ، دیگر دیپلمات های ایرانی را به تبعیت از خود و احترام به منافع مردم و گذر از منافع شخصی دعوت کرد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، پیشتر به آقای حیدری توصیه کرده بود از چنین حرکتی پرهیز کند.

حیدری در گفتگو با صدای آمریکا می گوید تا چند ساعت قبل از مصاحبه افرادی که از تهران آمدند تا او را راضی کنند برگردد و مسائل را در یک مصاحبه با رسانه های دولتی در تهران تکذیب کند از سفارت ایران به او زنگ می زدند. کنسول مستعفی ایران در نروژ تاکید می کند: «اما، من تصمیم گرفتم راه مردم را انتخاب کنم.»

۴ نظر:

فرحناز گفت...

بشرط داشتن وقت کافی
راه حلهای کم هزینه تر مسلما بهتر است مانند روشهای مبارزاتی امثال نلسون ماندلاوگاندی ودالایی لاماو...از توسل به خشونت وقوه قهریه صد در صد بهتر است اختلاف نظر من و شما فقط در اینستکه بعقیده من سرعت دستیابی به بمب اتمی بسیار بیشتر و تقریبا زمان آن مشخص است
به خدا من بیشتر از شما از افتادن بمب روی ایران ناراحتم ولی اگر بمب معمولی تاسیسات را در جنگ متعارف نابود نکند بعدا همانطور که گفتم با افکندن بمب اتمی احمدی نژ اد روی اسراییل با هدف ظهور امام زمان با حمله اتمی متقابل روبرو خواهیم بود و این دیگر مساویست با نابودی کامل و جامع ایران و ایرانی و محو ایران در برابر محو اسراییل !!پس آیا منطقی نیست بفکر نابودی تاسیسات باشیم ? سرعت دستیابی به بمب اتمی بسیار بیشتر و تقریبا زمان آن مشخص است ضمن اینکه نابودی مراکز نظامی سپاه و قدرت رژیم باعث تضعیف شدید ,کاهش قدرت سرکوب و و سقوط سریع رژیم خوهد شد. در طول تاریخ فرانسویها در جنگ جهانی دوم همراه ارتش آمریکا به ارتش فرانسه طرفدار نازیها حمله کردند ومیهن را آزاد کردند حتی خود آلمانیها در سال آخر جنگ در همراهی با ارتش آمریکا بجان رهبر خود هیتلر سو قصد با بمب کردند , میدانید خود گروهی از ارتش آلمان اینکار را کرد ? از جمله مارشال رومل پرافتخار و مورد علاقه خود هیتلر در این توطئه دست داشت و بعدا بدستور هیتلر بخاطر اقدام علیه رهبر کشور در گرماگرم جنگ با آمریکا علیرغم خدماتش به آلمان کشته شد .پس واژه وطن پرستی گاهی به کسانی اطلاق میشود که علیه رژیم ویرانگر کشور خود بکمک یک ارتش خارجی مبارزه میکنند .امروز تاریخ هیتلر را ویرانگر آلمان و جهان و جنایتکاری در ردیف چنگیزخان میشناسد و سو قصد کنندگان را وطن پرستان واقعی آلمان .

Mahnaz گفت...

در مورد نژاد پرست بودن اسراییل کمی گیج شدم در اسراییل عربها و مسلمانان میتوانند به همه مقامات حتی در ارتش و به ریاست جمهوری دست یابند ژنرال العیذر وزیر صنایع اسراییل که نظامی هم هست یک عرب عراقی الاصل و حتی زبان مادری اش عربیست , در پارلمان نمایندگان عرب و حتی درارتش افسران عرب مانند همین ژنرال العیذر وجود دارند ولی در ایران در قانون اساسی صریحا ذکر شده ریاست جمهوری مختص مسلمان و آنهم فقط شیعه دوازده امامیست و در ارتش و سپاه حتما باید مسلمان باشند و درارتش و سپاه حتی یک سنی امکان استخدام ندارد ! پس کدام نژاد پرستند ? اسراییل یا ایران ? در اسراییل کلیه مذاهب آزادند ولی در ایران بهاییان حتی در تدفین مردگان خود مشکل دارند و فرقه پست و ضاله بشمار میروند حتی در مورد ادیان مجاز مثل مسیحیت جرمی بنام " تبلیغ مسیحیت " وجود دارد ! دوست عزیزحال که ایرانی بودن شما بر همه چیزتا ن میچربد و نام بردن خلیج عربی بجای فارس و ادعای مالکیت جزایر سه گانه را از طرف تمام کشورهای عربی حتی سوریه میبینید و تجاوز به دختر و پسر هموطن خود را بدست جمهوری عربی اسلامی ایران دیده اید بهتر نیست انرژی خود را صرف کوبیدن رژیم ایران و نه اسراییل دمکراتی که مورد دشمنی عربها هست بکنید ?اسراییل بقدر کافی در میان عربها دشمن دارد که اگر خطایی کرد مچش را بگیرند هر چند از تمامی کشورهای عربی آزادتر و دارای دمکراسیست , ادعای نژاد پرستی اسراییل فقط حامیانی چون احمدی نژاد دارد که ثمره دولت او چیزی جز تبعیض بین مذاهب مردم ایران و تجاوز به دختر و پسر ایرانی در زندانهای خود نیست

Iranian patriot گفت...

باورهای آخرزمانی محمود احمدی‌نژاد در حالی که رئیس جمهوری کودتاچی و متقلب ایران از انکار هولوکاست و «لزوم نابودی اسرائیل از صحنه جغرافیا» سخن می‌گوید، حکومت کنونی ایران را خطری برای همه منطقه و جهان سازد که باید با حمله و در واقع دفاع پیشگیرانه جلویش را گرفت .

Kambiz گفت...

عواقب حمله نابودی تاسیسات اتمی و نظامی است و هر چند ممکنست تعدادی غیر نظامی هم از بین بروند ولی در نظر داشته باش اگر انجام نشود روی دیگر سکه دستیابی و افکندن بمب اتمی احمدی نژاد روی اسراییل و در ضربه متقابل نابودی اتمی جامع و کامل ایران و هفتاد میلیون ایرانیست بنابراین باید به نابودی جزیی در مقابل نابودی کلی رضایت دهیم ضمن اینکه بعد از حمله از شر رژیم اسلامی راحت میشویم