۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

واکنش رژیم به نفوذ خارجی

موضوع برنامه ی این هفته ی «روی خط» واکنش جمهوری اسلامی به نفوذ خارجی است. آیا قرار دادن موسسات تحقیقاتی و رسانه ای در لیست سیاه وزارت اطلاعات ناشی از سوء ظنی بیمارگونه و ترس از انقلاب مخملی است؟ یا یک نگرانی موجه است؟
وزارت اطلاعات ایران هفته ی گذشته ادعا کرد ۶۰ موسسه ی فعال در ناآرامی های اخیر در ایران را کشف کرده است.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، شنبه در سخنرانی در بندرعباس رسانه های فارسی زبان خارج از ایران را به تبلیغ برای براندازی نظام متهم کرد.
این شصت موسسه را می توان در سه دسته مورد بررسی قرار داد: رسانه ها، موسسات دانشگاهی، و مراکز تحقیق و مطالعات.
نام صدای آمریکا در صدر این شصت موسسه ی ممنوع به چشم می خورد.
مدیریت صدای آمریکا اقدام ایران را شرم آور توصیف کرده است.
دکتر عباس میلانی، مدیر برنامه مطالعات ایرانی در دانشگاه استنفورد، استاد مدعو دانشکده علوم سیاسی آن دانشگاه، یکی از مدیران پروژه ی دموکراسی ایران در موسسه ی هوور، مهمان برنامه بود.
موسسه ی هوور یکی از شصت موسسه ی مطرح در لیست سیاه وزارت اطلاعات است.
در ادامه همچنین گفتگویی با دکتر رویا برومند، مدیر اجرایی بنیاد عبدالرحمن برومند، داشتیم. بنیاد برومند هم از جمله موسسات نامبرده شده در فهرست وزارت اطلاعات است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

شکی نیست که رژیم ایران با کشتن یکی از طرفداران پرزیدنت موسوی قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند هم یک طرفدار جناح موسوی و کروبی را از میان برداشت و هم برای خود مظلوم نمایی کند , ترور این فرد فقط به نفع رژیم بود اسراییل و آمریکا خود را به اینصورت تابلو نمیکند ضمن اینکه برای جلوگیری از برنامه اتمی رژیم این راه موثری نیست چون صدها دانشمند اتمی وجود دارد که دارای دانش اتمی هستند .
http://iran11111.blogspot.com/2010/01/blog-post_12.html

Mohammad گفت...

با درود

کتاب « سیاحتنامه ابراهیم بیک » نقش مهمی در بیداری ایرانیان و آغاز جنبش مشروطه داشت - مشروطه خواهان این کتاب را با صدای بلند در مجالس خودشان میخواندند و بر عقب ماندگی و فلاکت مردم ایران میگریستند .
حاج زین العابدین مراغه ای نویسنده کتاب « سیاحتنامه ابراهیم بیگ » در شرح سفر خود به تبریز مینویسد که « در تبریز به چاپخانه ای که تازه باز شده بود رفتم و دیدم که مسیحیان کتاب هائی در رد اسلام چاپ کرده اند - و چون عموم مردم بیسواد هستند کسی نمیداند - به صاحب مطبعه اعتراض کردم که چرا بر وفق اسلام کتاب چاپ نمیکند - در جواب گفت : اینجا مطبعه است - هرکس مطلبی بیاورد چاپ میکنیم - شما بهتر است به علمای مسلمان رجوع کنید که کتاب های خودشان را بیاورند تا چاپ کنیم .
حاج زین العابدین به ملاهای بزرگ که نماینده مراجع نجف بودند مراجعه میکند که : در شهر چاپخانه است و در وهن و هجو دین مبین کتاب چاپ میکند - شما چرا کتاب های مدافع و شرح دین مبین اسلام را چاپ نمیکنید تا جواب آنها باشد و عوام الناس مزیت دین مبین بر سایرین را را بفهمند؟
ملاها در پاسخ به حاج زین العابدین میگویند :
(( قرنها است که ما به برکت این کتاب ها بر عوام الناس نادان سروری میکنیم چون معنی کتابها و گفته های ما را نمی فهمند - و همه زندگی و عیش و نوش ما از وجوهات این مردم است - حال اگر مطالب کتاب های خودمان را طوری که همه بفهمند بنویسیم و چاپ کنیم دیگر کسی ما را قبول نخواهد کرد و به ما چیزی نخواهد داد !!!؟؟)) نقل مختصر مفاد -

امروز همان ملاها به برکت « نادانی عوام » بر گرده آنان سوار هستند - در یک کلام ظرف چهار سال سیصد میلیارد دلار پول نفت در خزانه اسلام ناپدید شده و از کیسه علما سر در آورده است - و حالا شما « چند نفر مغرض اجیر کفار !؟» میخواهید با « بسط رابطه با بلاد کفر » چشم و گوش این « عوام کالانعام » باز شود و همین وجه ناقابل را هم از فقهای بزرگوار حسابکشی کنند !؟
در چشم ملاها « نفوذ مخفیانه علما به بلاد اجانب و تمتع از لذات کافران » خوب است به شرطی که « مقلدان جاهل که فهم دین ندارند و فقیه نیستند!! نفهمند » اما باید به هر وسیله ای جلو نفوذ اجانب در « جوامع مسلمین عوام کالانعام » را گرفت .

پاینده باشید -
به قول نیما یوشیج ماهم باید « خنده تلخ » را بیاموزیم - دردخنده -

ارادتمند محمد