۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

سنای آمریکا لایحه ی جامع تحریم ایران را تصویب کرد

سنای آمریکا لایحه ی جامع تحریم ایران را با رای اکثریت قاطع به تصویب رساند. سناتور دموکرات هری رید، رهبر اکثریت، با انتشار بیانیه ای پس از تصویب لایحه گفت: «تصویب این لایحه حامل این پیام مهم به ایران است که آمریکا درباره ی جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ افزار هسته ای جدی است.»

لایحه بخش تولید فرآورده های نفتی ایران چون بنزین و گازوئیل را هدف گرفته است و شامل طیفی از تحریم ها علیه بانک های ایران و موسسات وابسته به سپاه پاسداران است.
«ما همه شاهد رفتار سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران و ادامه ی به چالش کشیدن جامعه ی جهانی بر سر مساله ی هسته ای بوده ایم. از این رو تصویب سریع لایحه از اهمیت بسیاری برخوردار است.» سناتور رید ضمن تاکید بر این نکته می گوید شماری از اعضای سنا بویژه سناتور جمهوریخواه جان مک کین خواستار تغییراتی بودند که حین یکی کردن نسخه ی مجلس نمایندگان و مجلس سنا آنها را در نظر می گیریم.
مجلس نمایندگان نسخه ی خود از این تحریم ها را دسامبر ۲۰۰۹ تصویب کرد.
سناتور رید روز دوشنبه از جمهوریخواهان خواسته بود بدلیل مشغله ی کاری سنا بر سر تصویب سریع لایحه با او همکاری کنند.
لایحه در واقع مجموعه ای از لوایح متعدد اعضای سناست و توسط سناتور دمرکرات کریستوفر داد و سناتور جمهوریخواه ریچارد شلبی تنظیم شده است.
سناتور داد پس از تصویب لایحه گفت: «رژیم ایران دست به نقض جدی حقوق بشر علیه مردم خودش زده است، هزینه ی فعالیت تروریستی را در سراسر خاورمیانه تامین می کند، و فعالیت های غیرقانونی هسته ای را که تهدیدی جدی علیه امنیت آمریکا و هم پیمانان اش است دنبال می کند. با تصویب این لایحه ما روشن می کنیم اگر این اقدامات ادامه یابد پیامدهای مناسبی در انتظار ایران خواهد بود.»

۲ نظر:

سغید گفت...

چه تضمینی برای اجرای این تحریم ها وجود داره؟ضمانت اجرایش چیه؟امریکا هر بار تحریم کرده اینا با قیمت بالاتر از بازار سیاه تهیه کرده.امریکا چه فکری برای این موضوع میتونه بکنه؟؟؟؟؟

رکسانا گفت...

تحریم بیفایدست تا بحال هیچ دیکتاتوری نه صدام نه کره شمالی و نه هیتلر و هیچ دیکتاتوری با تحریم سقوط نکرده فقط حمله نظامی اسراییل مثل هر کشوری که خود را در برابر تهدید محو و نابودی میبیند حق
دارد از خود و موجودیت خود دفاع کند و تمام این ماجرا تقصیر سخنان و
تهدیدات موجود آخرالزمانی بنام احمدی نژاد است .
بنظر من اسراییل حمله
میکنه اگر نکنه جای تعجب داره ,برای جلوگیری از نابودی کلی ایران باید به
نابودی جزیی آن رضایت دهیم یعنی نابودی تاسیسات اتمیایران, وگرنه با
انفجار بمب اتمی احمدی نژاد بر سر اسراییل در اقدام تلافی جویانه کل ایران
نابود خواهد شد