۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

در گفتگو با سناتور مک کین شرکت کنید

در آستانه ی سخنرانی چهارشنبه شب رئیس جمهوری آمریکا درباره ی وضعیت عمومی کشور موسوم به State of the Union در برابر نشست مشترک دو مجلس کنگره فرصت مناسبی است که به افکار سناتور جمهوریخواه جان مک کین، رقیب انتخاباتی پیشین پرزیدنت اوباما، مراجعه کنیم.

انتظارات از پرزیدنت اوباما در باره ی ایران چیست و او تا چه حد موفق عمل کرده است؟ در آستانه ی سی و یکمین سالگرد انقلاب ۵۷ آیا ایران از دالان پر التهاب انقلابی دیگر عبور می کند؟ آیا چین می تواند یک تنه رژیم را از بحران داخلی و خارجی نجات دهد؟
سناتور جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنا، در سفر هفته ی گذشته اش به خاورمیانه تاکید داشت روزهای عمر حکومت جمهوری اسلامی ایران به شمارش افتاده است. مک کین معتقد است بسیار روشن است که ایران هیچ تمایلی به رسیدن به توافقی هسته ای ندارد. عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنا هشدار می دهد این احتمال بعید نیست که رژیم برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به اوضاع داخلی به افزایش رو در رویی با اسرائیل رو بیاورد. جان مک کین راه حل را در اعمال فوری تحریم های سنگین و حمایت عملی و اخلاقی از ایرانیانی می داند که برای دموکراسی و آزادی در کشاکش اند.
سناتور مک کین از پنج شنبه متحد جدیدی را در سنا در کنار خود خواهد دید؛ اسکات براون، سناتور منتخب ماساچوست، که در یک پیروزی تاریخی اکثریت مطلق را از دموکرات ها در سنا ربود. براون تنها جمهوریخواه ماساچوست بود که در رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری از سناتور مک کین حمایت کرده بود. اسکات براون که از منتقدان گفتگو با دولت احمدی نژاد است در نخستین کنفرانس خبری پس از پیروزی اش در روز چهارشنبه گفت پنج شنبه به واشنگتن می رود تا در کنار ملاقات با رهبران کنگره به دیدار سناتور مک کین برود.
پرسش های خود برای سناتور مک کین را بفرستید، در صورت امکان با او در میان خواهم گذاشت.

۱۱ نظر:

ایران امروز گفت...

جناب سناتور چرا آمریکا متوجه خطر محو اسراییل نیست و به تاسیسات بمب اتم سازی ایران حمله نمیکند?
به نظر من حمله نظامی گزینه مناسب است , گول نا امنی عراق را نباید خورد چون عامل آن جمهوری اسلامیست که سعی کرده با آشفته نشان دادن عراق و بمب گذاریهای مختلف آمریکا را از حمله مشابه به دیکتاتوری ایران بازدارد , به نظر من کسانی که اینجا عراق را به رخ میکشند از عامل اصلی عدم برقراری آرامش درعراق یعنی جمهری اسلامی عمدا نام نمیبرند در خوشبینانه ترین حالت نا آگاهانه آب به آسیاب ولایت فقیه میریزند .تا با خیال راحت بمب اتم را بسازد و اسراییل را محو کند

roya گفت...

من از افتادن بمب روی ایران ناراحتم ولی اگر اسراییل تاسیسات اتمی را نابود نکند بعدا با افکندن بمب اتمی احمدی نژ اد روی اسراییل با هدف ظهور امام زمان با حمله اتمی متقابل روبرو خواهیم بود و این دیگر مساویست با نابودی کامل و جامع ایران و ایرانی و محو ایران در برابر محو اسراییل !!پس آیا منطقی نیست بفکر نابودی تاسیسات باشیم ? سرعت دستیابی به بمب اتمی بسیار بیشتر و تقریبا زمان آن مشخص است ضمن اینکه نابودی مراکز نظامی سپاه و قدرت رژیم باعث تضعیف شدید ,کاهش قدرت سرکوب و و سقوط سریع رژیم خوهد شد. در طول تاریخ فرانسویها در جنگ جهانی دوم همراه ارتش آمریکا به ارتش فرانسه طرفدار نازیها حمله کردند ومیهن را آزاد کردند حتی خود آلمانیها در سال آخر جنگ در همراهی با ارتش آمریکا بجان رهبر خود هیتلر سو قصد با بمب کردند , میدانید خود گروهی از ارتش آلمان اینکار را کرد ? از جمله مارشال رومل پرافتخار و مورد علاقه خود هیتلر در این توطئه دست داشت و بعدا بدستور هیتلر بخاطر اقدام علیه رهبر کشور در گرماگرم جنگ با آمریکا علیرغم خدماتش به آلمان کشته شد .پس واژه وطن پرستی گاهی به کسانی اطلاق میشود که علیه رژیم ویرانگر کشور خود بکمک یک ارتش خارجی مبارزه میکنند .امروز تاریخ هیتلر را ویرانگر آلمان و جهان و جنایتکاری در ردیف چنگیزخان میشناسد و سو قصد کنندگان را وطن پرستان واقعی آلمان

Unknown گفت...

اسراییل مثل هر کشوری که خود را در برابر تهدید محو و نابودی میبیند حق دارد از خود و موجودیت خود دفاع کند و تمام این ماجرا تقصیر سخنان و تهدیدات موجود آخرالزمانی بنام احمدی نژاد است .
بنظر من اسراییل حمله میکنه اگر نکنه جای تعجب داره ,برای جلوگیری از نابودی کلی ایران باید به نابودی جزیی آن رضایت دهیم یعنی نابودی تاسیسات اتمی ایران, وگرنه با انفجار بمب اتمی احمدی نژاد بر سر اسراییل در اقدام تلافی جویانه کل ایران نابود خواهد شد . عواقب حمله نابودی تاسیسات اتمی و نظامی است و هر چند ممکنست تعدادی غیر نظامی هم از بین بروند ولی در نظر داشته باش اگر انجام نشود روی دیگر سکه دستیابی و افکندن بمب اتمی احمدی نژاد روی اسراییل و در ضربه متقابل نابودی اتمی جامع و کامل ایران و هفتاد میلیون ایرانیست بنابراین باید به نابودی جزیی در مقابل نابودی کلی رضایت دهیم ضمن اینکه بعد از حمله از شر رژیم اسلامی راحت میشویم

ناشناس گفت...

سناتور جان مک کین آمریکا و اسراییل منتظر چه هستند?
احمدی نژاد واقعا در فکر نابودی اسراییل با بمب اتم است و حتی میداند که در تلافی ایران هم نابود میشود ولی معتقد است همه شهید شده و به بهشت رفته و امام زمان هم ظهور میکند , خطر بسیار جدی و افکار خطرناک او توجه و مقابله فوری و حتی آنی را میطلبد هر چند باورکردنی نیست ولی باور کنید .فاجعه ای در راه است حمله نظامی لازمست

فرحناز گفت...

ايران از احتمال هدف قرار دادن ناوهای غربی در خليجفارس در صورت حمله خبر داد صدام هم میگفت در صورت حمله مردم عراق به حمایت از رهبر محبوبشان تا خیابانهای واشنگتن و نیویورک دشمن عقب خواهند راند و تعقیب خواهند کرد ولی دیدیم بمحض سقوط بغداد مردم مجسمه او را بزیر کشیدند و لگد مال کردند و خودش هم از ترس انتقام همان مردم به سوراخ موشی پناه برد . خامنه ای و احمدی نژاد هم بهتر است تا گودال کمیاب نشده چند تا برای خودشان رزرو کنند

رکسانا گفت...

لطفا حرف مرا سناتور تفسیر کند
آمریکا با انرژی اتمی صلح آمیز مخالف نیست
در زمان شاه راکتور تحقیقاتی به دانشگاه تهران داد و نیروگاه بوشهر با تایید آمریکا بدست آلمان شروع به ساخت شد ولی امروز احمدی نژاد با تهدید و تکرار محو اسراییل از روی زمین باعث انزوای ایران و حمله اسراییل و آمریکا به ایران خواهد شد چون اسراییل هم برای دفاع از موجودیتش دست به اقدام خواهد زد وگرنه کسی به داشتن انرژی هسته ای برای ایران مخالفتی ندارد .
یاوه گوییهای این رئیس جمهور تقلبیست که دنیا را به مقاصد نظامی ایران مشکوک و بدبین کرده و به فکر چاره انداخته است

Kambiz گفت...

سناتور
افرادی
که دم از مذاکره یا تحریم این رژیم می زنند یا به کلی از شرق شناسی و
شناخت ماهیت پلید این رژیم بی بهره اند و یا به صورتهای مختلف به لابی گری
جهت افزایش بقای این رژیم مشغولند،تاکنون هیچ رژیم دیکتاتوری با تحریم
سقوط نکرده و نمونه آن رژیم صدام بود،در ضمن جنبش سبز مردم نیز تنها و دست
خالی در مقابل این رژیم تا دندان مسلح در دراز مدت احتمال فرسوده شدن
دارد، به ویژه که احتمال اعتصاب سراسری هم بدلیل وضع اقتصادی بد و فقر
کارمندان و کارگران بسیار کم خواهد بود
باورهای آخرزمانی محمود احمدینژاد در حالی که رئیس جمهوری کودتاچی و متقلب ایران از انکار هولوکاست و «لزوم نابودی اسرائیل از صحنه جغرافیا» سخن میگوید، حکومت کنونی ایران را خطری برای همه منطقه و جهان سازد که باید با حمله و در واقع دفاع پیشگیرانه جلویش را گرفت

سرکار خانم زندی گفت...

سناتور فقط نابودی تاسیسات اتمی کافی نیست چون رژیم این بار بهانه لازم را دارد و
از ان پی تی خارج و مشغول ساخت بمب اتمی در مکانهای مخفی خواهد شد و دیگر
محل تاسیسات اتمی خود را هم علنی نمیکند تا مورد بازرسی و حمله قرار
گردیدو بدون رودربایستی به بمب گذاری و دخالت در عراق و کل منطقه میپردازد
بنابراین هر حمله ای باید نهایتا منجر به براندازی این افراطیون امام
زمانی شود وگرنه دنیا روی آرامش نخواهد دید

خط قرمز گفت...

لطفا حرف به مرا سناتور بگویید
پرزیدنت بوش به وجود سلاحهای کشتار جمعی صدام شک داشت و نمیتوانست بنا را بر خوش بینی بگذارد و با توجه به سابقه صدام با امنیت شهروندان آمریکا بازی کند و امنیت آنها را بر اساس خوشبینی و اعتماد به صدام بگذارد و کاملا در حمله به عراق محق بود ایشان بسادگی میتوانست با یک دستور سری و محرمانه به قسمتی از نظامیان خود تعدادی وسایل تولید سلاح کشتار جمعی به عراق ببرد و بعد از آن پرده برداری کند و آبروی خود را با حیله بخرد ولی ایشان همینقدر شرافت و صداقت داشت که بقیمت اشتباه تلقی شدن تصمیمش چنین کاری را نکرد ,رهبری به شجاعت و صداقت و شهامت ایشان کم نظیر است,در ضمن در مقایسه با صدام برنامه غنی سازی و احتمال رفتن به نظامی شدن آن کاملا آشکار و در جلوی چشم جهانیان همه میبینند که مراکز غنی سازی وجود دارد که قابلیت آنرا دارند که هر لحظه بسمت غنی سازی بالا و بمب اتمی بروند و با توجه به تهدیدات صریح احمدی نژاد به محو اسراییل و اعلام رسمی او مبنی بر ساخت مراکز جدید , لزوم حمله هر چه سریعتر و سقوط این رژیم جنایتکار اثبات میشود .

Kambiz گفت...

تحلیل های احمقانه تری کویل :
سياست جرج بوش موجب تضعيف خاتمی و روی کار آمدن احمدی نژاد به عنوان يک" قهرمان وطن پرست" شد!!!
تحلیل تری کویل مربوط به یک بچه کودکستانیست برای رادیو فردا متاسفم آخر جناب تری کویل کی بهتون گفته مردم در دوره اول به احمدی نژاد رای دادند آنهم بخاطر قهرمانی و وطنپرستی ?!! همان موقع هم تقلب شده بود و مردم به آقای معین وزیر دولت خاتمی رای دادند و همان موقع هم کروبی و رفسنجانی بدرستی به تقلب اشاره کردند و به خدا پناه بردند چون مردم هنوز با چهره کریه و حرفهای نامعقول احمدی نژاد آشنا نبودند عکس العملی مثل این دوره بروز ندادند .
http://www.radiofarda.com/content/f3_obama_Iran_foreignrelations/1934407.html

Mahdy گفت...

آیا آقای اباما می توانند از مذاکره با دولت احمدی نژاد جیزی بیش از آنچه که آقای چمبرلن(نخست وزیر بریتانیا) توانست از مذاکره با هیتلر بدست آرد -بدست بیاورند؟
لطفا از ایشان بپرسید آگر تحریم های بیشتر نتوانست تاثیری در سیاست ایران بگذارد (که تا بحال هم نگذاشته!!) قدم بعدی جیست؟ چون زمان همچنان از دست می رود.