۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

آیا جمهوری اسلامی در پی کشیدن ماشه ی یک جنگ منطقه ای دیگر است؟

گروهی از قانونگزاران مجلس نمایندگان ایالات متحده طی نامه ای به وزیر خارجه ی آمریکا خواستار متوقف کردن ایران در تسلیح دوباره ی حزب الله لبنان شده اند.
سی و یک دموکرات و جمهوریخواه در این نامه خطاب به هیلری کلینتون، وزیر امور خارجه ی آمریکا، هشدار می دهند با آغاز به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای با ایران رژیم ممکن است برای انحراف توجه جامعه ی بین المللی به حزب الله لبنان دستور دهد تا ماشه ی یک جنگ منطقه ای دیگر را بکشد.
بیست و دو جمهوریخواه و نه دموکرات عضو مجلس نمایندگان در نامه ای خطاب به وزیر خارجه ی آمریکا می نویسند ایران در اقدامی تلافی جویانه از تصمیم برای ساخت ده مرکز غنی سازی اورانیوم خبر داده در حالی که حزب الله لبنان حملات راکتی اش را علیه اسرائیل افزایش می دهد.
در نامه نسبت به پتانسیل افزایش تنش در منطقه ی مرزی لبنان و اسرائیل از سوی نیروهای تحت فرمان ایران عمیقا ابراز نگرانی شده است.
اعضای کنگره می نویسند اوت دو هزار و شش در پایان جنگ سی و سه روزه میان اسرائیل و حزب الله لبنان نیروهای اسرائیلی جنوب لبنان را از سلاح های ایران پاک کردند و قطعنامه ی هزار و هفتصد و یک سازمان ملل متحد خواستار خلع سلاح حزب الله و استقرار نیروهای یونیفل و نیروهای لبنان در مرز جنوبی آن کشور شد. اما، گزارش های اخیر و بیانیه های سازمان ملل متحد از وخامت اوضاع و تجهیز دوباره ی حزب الله حکایت دارد.
در دولت جدید ائتلافی لبنان که ابتدای نوامبر شکل گرفت حزب الله عملا در برابر تصمیم گیری های عمده ی دولت قدرت وتو دارد. همزمان با شکل گیری دولت ائتلافی رسانه ها از نمونه ی آشکار نقض قطعنامه ی شورای امنیت خبر دادند:
سوم نوامبر، نیروی دریایی اسرائیل محموله ی دریایی را شناسایی و ضبط کرد که شامل دو هزار راکت صد و هفت میلیمتری، هفتصد راکت صد و بیست و دو میلیمتری، هفتصد فیوز این راکت ها، پنج هزار و هفتصد خمپاره ی شصت میلیمتری، دو هزار و سیصد خمپاره ی هشتاد و یک میلیمتری، هفتصد و هشتاد خمپاره ی صد و بیست میلیمتری، سه هزار گلوله ی توپ صد و شصت میلیمتری، بیست هزار نارنجک دستی، و پانصد و هفتاد هزار خشاب سلاحهای سبک از سوی ایران برای حزب الله لبنان بود.
ایران این اتهامات را رد کرده است.
در نامه ی اعضای کنگره همچنین موارد افزایش حملات حزب الله با کاتیوشا و راکت های صد و هفت میلیمتری ساخت ایران به عمق خاک اسرائیل طی چند ماه اخیر اشاره شده است.
دولت اوباما برای سال مالی دو هزار و ده از کنگره درخواست کرده است با تخصیص دویست و ده میلیون دلار برای نیروهای سازمان ملل موسوم به یونیفل و یکصد میلیون دلار کمک نظامی برای دولت لبنان موافقت کند.
سی و یک عضو کنگره از هیلری کلینتون، وزیر خارجه، می پرسند با توجه به احتمال بروز درگیری دوباره در منطقه بدستور ایران دولت چه اقدامی انجام داده است تا اطمینان یابد سازمان ملل به موارد نقض اشاره شده رسیدگی خواهد کرد.
این گروه می نویسند ما در انتظار تلاش های قوی چندجانبه در راستای خلع سلاح حزب الله و پاکسازی جنوب لبنان از سلاح های ایران هستیم.
اقدامات دوگانه ی سازمان ملل متحد در برابر ایران داد قانونگزاران آمریکایی را در آورده است. یک هفته پس از قطعنامه ی آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران؛ چهارشنبه ی گذشته کمیسیون جهانی مواد مخدر سازمان ملل علی اصغر سلطانیه، نماینده ی ایران در وین، را به عنوان رئیس سال آتی کمیسیون انتخاب کرد. ظاهرا این انتخاب از سوی گروهی از کشورهای آسیایی صورت گرفته و بنا بر سنت مورد پذیرش دیگر اعضا قرار گرفته است. دنا روهرباکر، عضو جمهوریخواه کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، گفته است آمریکا نباید عضو کمیسیونی باشد که ایران ریاست آن را برعهده دارد و واشنگتن باید با این تصمیم گیری در کمک هایش به سازمان ملل متحد تجدیدنظر کند.
ایران در دست کم در شش برنامه دیگر سازمان ملل از جمله کمیته ی اطلاعات که جریان آزاد اطلاعات در جهان در کانون تلاش هایش قرار دارد نقش مدیریتی دارد.

۵ نظر:

ایرانی گفت...

بعضیها میگن
حجتیه = صهیونیسم ! هنوز تحت تاثیر تبلیغات جمهوری اسلامیه صهیونیسم یعنی ناسیونالیسم اسراییلی مثل ناسیونالیسم ایرانی ولی حجتیه یعنی اعتقاد به ظهور مهدی در میان آتش و خون بنابراین لطفا هر چه از دهنتان در میاید ننویسید , من یک ایرانی مسلمانم و افتخار میکنم که با صهیونیستها دوست باشم .

فرحناز از تهران گفت...

ا در دولت و ارتش اسراییل افسران عرب و مسلمان وجود دارند و میتوانند حتی به ریاست جمهوری برسند مثلابنیامین العیذر یک وزیر عراقی الاصل و زبان مادری اش عربیست پس کشتن و تبعیض ملل دیگر حرف درستی نیست در ضمن اسراییل قطعنامه تقسیم اولیه سامان ملل را قبول کرده بود این اعراب بودند که بجای صلح دست به حمله زدندواسراییل کاری جز دفاع از موجودیت خود انجام نداده است .الان هم دارد در برابر موشک اندازی حماس و حزب الله بداخل شهرهای خود دفاع میکند شما بودید از خود دفاع نمیکردید ?

سروش علیزاده گفت...

ازشما میپرسم اگه یک گروهی شبیه حماس و حزب الله دائم از اونطرف مرز موشک بندازن توی شهرهای مسکونی کشورت چکار میکردید? آیا برای سروبیون به غزه حمله نمیکردید?
مگه خود ایران روستاهای کرد نشین مرزی عراق رو در جواب حملات پژاک به توپ نمیبنده ? پس اسرایل هم حق داره به موشک اندازیهای حماس و حزب الله جواب بده و نگران بشه که بزودی بمب اتم احمدی نژاد بدست اینها برسه ..

ثمین گفت...

محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور دوباره معترضان را تهدید کرد
منظورش اینه که تا حالا کم به معترضین در زندانها تجاوز کردند حالا میخوان به زن و مرد و پیر و جوان تجاوز کنند

ایرانی گفت...

طرفداران خامنه ای که ادعا میکنند طرفداران خامنه ای و احمدی نژاد بیشترند چرابه مخالفان طبق قانون اساسی اجازه راهپیمایی مسالمت آمیز نمیدهید که ما دو سه نفر به خیابان بیاییم و همه بفهمند چقدر ما کم تعداد هستیم و آبرویمان برود ?!!
اگر راست میگویید یکبار و فقط یکبار مجوز راهپیمایی طبق اصل بیست و هفت بدهید !!