۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

کشف شبکه های قاچاق تسلیحات به ایران در آمریکا

در آستانه ی تشدید تحریم های ایران در کنگره ی آمریکا؛ قانونگزاران در پی بستن راههای گریز از تحریم ایران بر روی قاچاقچیانی هستند که با نقض قوانین کنترل صادارات آمریکا تجهیزات نظامی و غیرنظامی ممنوع و با مصارف دوگانه برای جمهوری اسلامی ایران تهیه می کنند.
در پی تحقیقات مرتبط با موارد قاچاق فناوری های پیشرفته به ایران شماری از ایرانی آمریکایی ها و اتباع اروپا دستگیر و محاکمه شده اند.
در بودجه ی سال مالی دو هزار و نه آمریکا صادرات صنایع هوا فضای این کشور بیش از هشتاد میلیارد دلار است. این صنایع هشت درصد صادرات کل آمریکا بالاترین درصد برای هر بخشی از صنایع در آمریکا را تشکیل می دهد.
اما، آمریکا از منظر کنترل این صادرات با چالش های بسیاری روبروست زیرا بسیاری از مراحل تحقیقات و ساخت هواپیماهای پیشرفته، و سیستم های الکترونیک پیشرفته ی نظامی در نقاط مختلف جهان انجام می گیرد.
متیو بورمن، معاون مدیرکل وزارت بازرگانی آمریکا، در نشستی در کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، گفت بر طبق قوانین آمریکا صادرات به کشورهایی چون کوبا، ایران، کره ی شمالی، سوریه و سودان نیازمند صدور مجوزهای مورد به مورد است.
بورمن در گزارش خود به قانونگزاران گفت اداره ی صنعت و امنیت وزارت بازرگانی یازدهم سپتامبر دو هزار و نه بدنبال دریافت شواهدی حاکی از اینکه خطوط هوایی ماهان در ایران قصد دور زدن قوانین منع صادرات را داشته است مانع دستیابی آن شرکت به قطعات هواپیماهای آمریکایی شده است. بنا بر این گزارش یک سال قبل مورد مشابهی فاش شد که ایران ایر و شرکت هوایی گالاکسی قصد وارد کردن غیرقانونی فناوری هوایی آمریکا از طریق ترکیه به ایران را داشتند.
ایران بدلیل تحریم های کنونی و حمایت از تروریسم و تلاش برای تولید جنگ افزار کشتار جمعی قانونا از دسترسی به بازار آمریکا محروم است.
یازده ژوئن دو هزار و نه حسن کشاری، شهروند ایرانی تبار کالیفرنیا، و شرکت هوایی تحت مدیریت او در ارتباط با تلاش برای انتقال تجهیزات هواپیماهای اف چهارده به پنج سال زندان و پرداخت دویست و پنجاه هزار دلار جریمه محکوم شد.
برد شرمن، رئیس دموکرات کمیته ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای، تروریسم، و تجارت در مجلس نمایندگان، از منتقدان کندی عمل دولت در کشف این شبکه ها با لحنی طعنه آمیز گفت اگر یک ایرانی ساکن در آمریکا دوست سفیر ایران در سازمان ملل متحد باشد می تواند به راحتی هر تجهیزات با مصرف دوگانه ای را از طریق وبسایت صنایع وابسته به وزارت دفاع خریداری کند.
آخرین نمونه از دستگیری ایرانی آمریکایی ها به پرونده ی امیرحسین اردبیلی مربوط می شود که پس از چند سال تحقیقات در حال معامله ای صحنه سازی شده در گرجستان با یک دلال اسلحه دستگیر شد و اعتراف کرد که در پی تهیه تجهیزات برای رژیم ایران در یک جنگ احتمالی با آمریکا بوده است.
حکم امیر حسین اردبیلی قرار است چهارده دسامبر یعنی دوشنبه آینده صادر می شود احتمال دارد او به دهها سال زندان محکوم شود.
منوچهر متکی، وزیر خارجه ی ایران، اظهاراتی را که اردبیلی در حین بازجویی مطرح کرده رد کرده و نسبت به شیوه ی برخورد قضایی با او طی بیش از یک سال بازداشت اش انتقاد دارد.
دادگستری آمریکا طی یک سال برای قریب صد و پنجاه تن به خاطر نقض قوانین صادرات نظامی آمریکا کیفرخواست صادر کرده است که نیمی از این موارد مربوط به ایران و چین بوده است.
یک ماه پیش ژاک موسیو، یک دلال بلژیکی اسلحه، پس از دستگیری اعتراف کرد در پی انتقال موتور هواپیماهای جنگی اف پنج به ایران بوده است.
ماه مارس، شهرزاد میرقلیخان، یک ایرانی ساکن آمریکا، که در وین در جریان طرحی برای انتقال سه هزار دوربین دید شب به ایران دستگیر شده بود به پنج سال زندان محکوم شد.
بیسست و چهارم سپتامبر دو هزار و چهار، یک آمریکایی رومانیایی تبار با نام ترایان بویدوینو که از طریق هلند و از مسیر امارات و قبرس قصد انتقال تجهیزات آمریکایی به ایران را داشت پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.
این ها تمام افرادی نیستند که اخیرا دستگیر شده اند.
مقامات دولت در نشست کمیته در کنگره درباره ی علت فاش شدن فعالیت این تعداد از شبکه های قاچاق تسلیحات به ایران از فعال کردن سیستمی در اداره ی امنیت داخلی صحبت می کردند که بسیاری از خریدهای مشکوک فناوری های حساس و با مصرف دوگانه را تحت کنترل شدید دارد.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

در ضمن در قیاس با زمان هیتلر اتفاقا الان هم متفقین مشخص و آماده نبرد با هیتلر از نوع اسلامیش هستند فقط نباید صبرکنند که این هیتلر ابتدا سلاح انتقام را بدست آورد اگر بدانید که حتما میدانید هیتلر هم در یکسال آخر جنگ بشدت در پی سلاح اتمی در پینه موند بود که خوشبختانه قبل از دستیابی سرنگون شد و از قضا در سال 1944 با مخالفت مردمی هم روبرو بود ولی گشتاپو بشدت آنرا سرکوب میکرد کافیست نقطه اوج این مخالفت در سوقصد سال 1944 در عملیات والکوره ر ابیاد آوریم که نارضایی و دشمنی با او در میان افسران میهن پرست آلمان باعث قیام ناکام آنها شد که جان خود وخانوادشان را برسر آن نهاند پس آن زمان هم مخالفت مردمی با هیتلر بود یعنی سال 1944

دوست گفت...

برد شرمن، رئیس دموکرات کمیته ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای، تروریسم، و تجارت در مجلس نمایندگان، از منتقدان کندی عمل دولت در کشف این شبکه ها با لحنی طعنه آمیز گفت اگر یک ایرانی ساکن در آمریکا دوست سفیر ایران در سازمان ملل متحد باشد می تواند به راحتی هر تجهیزات با مصرف دوگانه ای را از طریق وبسایت صنایع وابسته به وزارت دفاع خریداری کند.
پس بهتر است مواظب تریتا پارسی , کاوه افراسیابی و هوشنگ امیراحمدی باشید . !!

Mohammad گفت...

با درود و آرزوی بهروزی

با توجه به اینکه به صورت عمومی همه میدانند - اما لازم به تاکید مجدد است

در حال حاضر ورود هر نوع کالا به ایران منحصرا تحت نظر « واحد اطلاعات سپاه پاسداران » انجام میشود .

ورود مواد شیمیائی و داروئی منحصرا « به وسیله » سپاه انجام میشود - به عنوان نمونه دو سال پیش به یک شرکت وارد کننده کوچک که یک محموله « کاندوم » وارد کرده بود اجازه خروج از گمرک ندادند -« چون مقرر شده که کالاهای پزشکی و درمانی فقط به وسیله سپاه وارد شود » . پس از وساطت ارباب قدرت برای آخرین بار - کالا تر خیص شد .

در حال حاضر صدها شرکت وارد کننده بین المللی - به وسیله ایرانیان و غیر ایرانیان ساکن اروپا - امریکا - و آسیا ثبت شده که به امر تجارت بین الملل اشتغال ذارند - حتی بسیاری « پناهندگان قلابی ظاهرا مخالف رژیم » در اروپا و امریکا و کانادا دفاتر تجاری دارند که هیچگونه ارتباط ظاهری با جمهوری اسلامی ندارد - اما با دو یا سه واسطه در الجزیره و هند و امارات - کالاهای مورد نیاز سپاه از جمله دستگاههای الکترونیک و دوربین های حساس و دستگاه تراش داخل لوله های بلند را وارد و در پایگاه های موشکی نصب کرده اند .

از سال 1360 برخی مهندسان باتجربه در رشته الکترونیک با سرمایه نامحدود و تحت نام شرکت های کاملا خصوصی به تقلید و بازسازی از روی نمونه های غربی مشغولند - مثلا هنوز سرور های اینترنت - و شبکه های ماهوارا ای نتوانسته اند فیلتر و پارازیت جمهوری اسلامی را شناسائی و خنثی کنند - زیرا آنها دستگاه های وارداتی را تجدید کد کرده و قطعات کنترل کننده سازنده اصلی را تغییر داده اند .

در سای 1385 ( 2006 ) جمهوری اسلامی یکصد هزار « کپسول گاز ویژه اتومبیل - با آلیاژ مخصوص - برای نصب روی اتومبیل های پژو و پراید » وارد کرد - این محموله به وزن هشت هزار تن فولاد مخصوص که در صنایع هسته ای کاربرد داشت هرگز بر روی اتومبیل ها نصب نشد -و اتو مبیل ها تحت نظارت - به صورت « دوگانه سوز» اما بدون کپسول گاز فروخته شد .

بنا بر این ملاها دنیای متمدن را دور میزنند - و به زودی احمدی نژاد یک « خبر خوش هسته ای » را اعلام خواهد کرد - او در فروردین 86 یکبار گفت که در هفته آینده خبر خوش هسته ای را اعلام خواهم کرد » - آن خبر خوش به علت سوختن یک فیوز انجام نشد - اما به نظر شما چقدر طول میکشد تا ملاها آزمایش خود را « بدون سوختن فیوز » انجام دهند ؟

واقعیت این است که ملاها با داشتن بودجه نامحدود میتوانند هرگونه تحریمی را دور بزنند - و « دنیای آزاد »با این اقدامات نیم بند و غیرفعال فقط انتقامی را که به زودی پس خواهد داد - گرانتر و سخت تر میکند - برای این میدان مردی قاطع و جشور نظیر رونالد ریگان فقید لازم است .

ارادتمند محمد