۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

مک کین خواستار پشتیبانی همه جانبه ی آمریکا از معترضین در ایران

با ادامه ی فشارهای سیاسی بر اپوزیسیون در ایران؛ یکی از بلندپایه ترین اعضای جمهوریخواه سنای آمریکا خواستار پشتیبانی همه جانبه ی آمریکا از معترضین در ایران شده است.
سناتور جمهوریخواه جان مک کین در گفتگویی با شبکه ی خبری فاکس نیوز استراتژی پرزیدنت اوباما برای تعامل با رژیم ایران را طی نزدیک به یک سال گذشته بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
شش ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران؛ اپوزیسیون از هر فرصت و مناسبتی برای مشروعیت زدایی از دولت محمود احمدی نژاد و رهبری جمهوری اسلامی استفاده می کند.
وال استریت جورنال می نویسد تعداد اندکی در درون دولت اوباما اعتراضات را تهدیدی جدی متوجه توانایی رژیم در حفظ قدرت در ایران می بینند.
سناتور جمهوریخواه جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنای آمریکا،
معتقد است پرزیدنت اوباما باید در کنار ایرانیانی بایستد که با شرکت در تظاهرات در خیابانهای تهران جان خود را برای آزادی به خطر می اندازند.
مک کین تاکید دارد باید برای معترضین در ایران کاملا روشن کرد ما چون همیشه با آنهایی هستیم که در کشمکش برای کسب آزادی اند.
دولت اوباما هر چند نسبت به رفتار رژیم با مردم تغییر لحنی محسوس داده است اما، کماکان معتقد است هر گونه اقدام خصمانه و حمایت آشکار آمریکا از دموکراسی خواهان در ایران در این مرحله می تواند به تشدید روند سرکوب بیانجامد.
سناتور مک کین در گفتگو با فاکس نیوز تصریح می کند کنگره باید با تصویب قوانینی در راستای فراهم کردن راههای اطلاع رسانی و حمایت اخلاقی در راه ترغیب تظاهرکنندگان در ایران گام بردارد.
در کنگره در حال حاضر دو لایحه ی مستقل متعلق به دو دموکرات، کیت الیسون و جیم مورن، حمایت از دسترسی مردم به اینترنت آزاد و هدف گرفتن مقامات رژیم را در تحریمی هوشمند در کانون توجه قرار داده است.
به نوشته ی وال استریت جورنال فشارها بر دولت اوباما برای باز نگاه داشتن باب مذاکره با دولت احمدی نژاد بر سر پرونده ی هسته ای از این رو به قوت خود باقی است که چشم انداز اعتراضات چندان روشن نیست.
دولت اوباما معتقد است رژیم در سایه ی اختلافات داخلی از رسیدن به یک توافق با غرب بر سر مبادله ی اورانیوم ناتوان است.
به باور جان مک کین رویکرد دولت اوباما تنها فرصت بیشتری در اختیار تهران قرار داده است تا به تلاش ها برای دستیابی به جنگ افزار هسته ای ادامه دهد.
در حالی که بنا به گزارش های تائید نشده دولت اوباما از رهبری دموکرات ها در سنا خواسته است تصویب لایحه ی تحریم های سوختی و بانکی را که هفته ی گذشته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید فعلا نگه دارد؛ مک کین تاکید دارد پرزیدنت اوباما باید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

۲ نظر:

Mohammad گفت...

با درود بر همه انساندوستان

در متن گزارش نوشته اید که « پرزیدنت اوباما معتقد است که دولت جمهوری اسلامی به علت اعتراضات داخلی از رسیدن به توافق اتمی با غرب ناتوان است »

در پاسخ باید گفت « این دولت های غربی هستند که در به توافق رسیدن با ج.ا. ناتوانند » - وگرنه بیچاره احمدی نژاد مگر از شما چه میخواهد؟ - احمدی نژاد میخواهد اجازه بدهید او فقط ده تا بمب اتمی کوچک بسازد آن هم دو تا برای حزب اله مظلوم لبنان - دوتا برای حماس - دوتا بری طالبان - و فقط چهارتا برای خودش !!!- آخر مگر چهار تا بمب اتمی ( آنهم کوچک ) چه اهمیتی برای شما دارد - در عوض احمدی نژاد به « صداقت اسلامی و شرافت و درستکاری و راستگوئی »خودش قسم میخورد که آن چهارتا بمب را برای مصرف داخلی به کار خواهد برد و همه پارچه ها و درختان سبز را سیاه خواهد کرد - بنا بر این تا ساختن این چند تا بمب بگذار پرزیدنت اوبامای خوش خیال هرچه میخواهد خیال خوش ببافد - و فقط وقت را تلف کند - بعدا احمدی نژاد محبت های اورا با یک انفجار اتمی در اروپا یا اسرائیل جبران خواهد کرد .

پاینده باشید و خواب خوش ببینید ارادتمند محمد

Mohammad گفت...

LONG LIVE JOHN MCCAIN

The greeat man Who don't tell Lies - Even to himself

He knows the Danger - He knows the Enemy - And he knows the Knowledge .

Mohammad