۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

گفتگوی تلویزیونی با بابک داد در پاریس

مهمان ویژه ی برنامه ی امشب بابک داد، تحلیلگر و روزنامه نگار، بود که پس از ماهها زندگی مخفی در ایران پس از انتخابات تنها چند روز پس از ورود به پاریس در روزهای پایانی سال ۲۰۰۹ در نخستین گفتگوی تلویزیونی با صدای آمریکا شرکت کرد.
در برنامه ی جمعه، ضمن گفتگویی فشرده درباره ی دوران کوچ بابک داد از خانه، کوشیدیم به دو پرسش پاسخ دهیم: «پاسخ تهران به سیاست تعامل آمریکا در سال دو هزار و نه چه بوده است؟»، و «هدف از تحریم های جدید کنگره ی آمریکا علیه ایران چیست؟»
آقایان بابک یکتافر، سردبیر نشریه ی اینترنتی واشنگتن پریزم، و دکتر آرام حسامی، استاد علوم سیاسی کالج مانتگمری، باتفاق بابک داد مهمترین تحولات هفته را در ارتباط با لایحه ی تحریم ایران و تحولات سال میلادی دو هزار و نه در روابط ایران و آمریکا زیر ذره بین گذاشتند.
در روزهای پایانی سال دو هزار و نه هستیم. سالی که با رویکرد تعامل پرزیدنت اوباما در برابر ایران شروع شد. تهران سی امین سالگرد انقلاب پنجاه و هفت را تجربه می کرد که پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری بیست و دوم خرداد ساختار سیاسی رژیم را بشدت تکان داد. تحولاتی که تبعات آن پس از نزدیک به شش ماه هنوز ادامه دارد.
سالی که با پیام دوستی آغاز و با فشار و تحریم پایان می گیرد.
در پی تحولات انتخابات رسانه های خارجی از ایران اخراج شدند. گروهی کثیری از روزنامه نگاران به زندان افکنده شدند، عده ای سکوت کردند، اما، چند روزنامه نگار شجاعانه به گزارش وقایع ادامه دادند.
بابک داد یکی از آنها بود.


لینک برای دانلود با سرعت بالا یا کم:
لینک وبلاگ بابک داد:

۷ نظر:

سعید گفت...

خیلی بی تعارف بگم.حس میکنم شما خیلی به بایک داد علاقه داری و برنامه بیشتر شبیه فیلم هندی بود.برنامه باید حرفه ای تر اماده میشد نه اینکه اقای داد سفرنامه مارکوپولو تعریف کنن.به نظرم نباید رابطه دوستی شما و اقای داد ایقدر در برنامه نمود پیدا کنه.ضمنا اقای داد سخنور و روزنامه نگار بزرگیه اما خیلی ارمانگراست و مشکل ایران و امریکا چیزی نیست جز واقعیت و نباید از مفسرین ارمانگرا ستفاده بشه.باز هم درخواستم رو تکرار میکنم که لطفا در برنامه بعد توضیح بدین امریکا چه ابزارهایی بزای پیشبرد این تحریمها داره تا مطمئن باشه ایران قادر به تهیه بنزین نیست وبرای مثال مثل قضییه کردیت بانک سویس ایران امریکا رو سر کار نخواهد گذاشت

ابن سینا گفت...

اقدام ایران در تجاوز و اشغال چاه نفت عراق تازه آغاز تجاوزات یک حکومت افراطی است که بزودی با مجهز شدن به بمب اتمی بسیار مهاجم تر خوهد شد اگر عراق برای بیرون راندن ایران اقدام نکند بزودی شاهد ظهور یک هیتلر اسلامی با بمب اتمی خواهیم بود .

یک ایرانی گفت...

اگر عراق برای بیرون راندن جمهوری اسلامی اقدام نکند بعدا پشیمان میشود باید قوای آمریکا به عراق کمک کنند, جمهوری اسلامی بشدت از آمریکا میترسد و عقب نشینی میکند .این هنوز آغاز رفتاریست که حکومت اسلامی مجهز به بمب اتم در پیش خواهد گرفت , اگر دنیا مثل چمبرلین رفتار کند باید گفت باش تا صبح دولتش بدمد این هنوز طلیعه سحر است , فاجعه اتمی و هیتلر اسلامی در راه است .
متاسفانه سرعت اتمی شدن از سرعت جنبش سبز بسیار بیشتر است.

نسترن گفت...

حکومت ایران حدود هیجده سال قصد خود را در برپائی تاسیسات اتمی پنهان نگاه داشت و پس از آن نیز همه تلاش خود را به کار برد تا واقعیات برنامه های اتمی خود را از دید جهانیان پنهان نگاه دارد.
حکومت ایران که احتمالا قصد تولید بمب هسته ای دارد، حاضر نشده اورانیوم غنی شده ای را که ذخیره کرده از دست بدهد. این رفتار سوءظن جهانیان را بیش از پیش بر می انگیزد که جمهوری اسلامی قصد تولید جنگ افزار هسته ای دارد و این روندی است که طبق همه قوانین بین المللی باید جلوی آن گرفته شود.
اگر چنین بمبی به دست رژیم های ماجراجو و یا گروه های تروریستی برسد، فاجعه ای برای همگان خواهد بود.

ناشناس گفت...

خبر فوری:
قاتل آیت الله منتظری مامور اطلاعات سپاه بنام سجاد توسلی است که خود فرزند یک مامور اطلاعاتی در قم است.

شهرام بیطار گفت...

خوشحالم که آقای داد هم راحت شدن و به جای امنی رسیدن . براشون آرزوی سلامتی میکنم






با درود و سپاس فراوان : شهرام

Mandana گفت...

توجه شما را به مقاله ای از یک محقق ایرانی جلب میکنم در مناطقی در اطراف دانشکده صنعت آب و برق دیده شده است . دانشکده که به ظاهر وابسته به وزارت نیرو است اما عملاً زیر نظارت سازمان انرژی اتمی قرار دارد در آن تاریخ توسط کسانی مثل معاون اسبق سازمان انرژی اتمی و سرپرست پروژه غنی سازی اورانیوم در آزمایشگاههای مخفی سازمان، اداره میشد. در اطراف دانشکده چند آزمایشگاه موقت (با سوله) برپا کرده بودند و گاه نیز آزمایشگاههای سیار به روی تریلی، به اطراف دانشکده میآوردند. نهر کوچکی که زمینهای اطراف را مشروب میکرد از نزدیکی دانشکده عبور میکند. نخستین آثار وجود یک جریان غیرطبیعی، ماهیان مرده ای بودند که هر روز به روی نهر کوچک ظاهر میشدند. بعد گوسفندهائی که در اطراف رودخانه به چرا مشغول بودند دچار بیماریهای گوناگون از جمله ریختگی بیدلیل پشمها، کوری و ظهور زخمهای وحشتناک به روی شکم و صورت آنها شدند. چندی بعد بیماری پوستی عجیبی شبیه اگزما در میان کودکان و نیز افراد سالخورده و زنان باردار ظاهر شد و سرانجام با ابتلای تعدادی از دانشجویان به بیماریهای پوستی و دستگاه گوارش , کوتاه زمانی پس از شروع سال تحصیلی، تعدادی نظامی آمدند و ساختمانهای سوله را برچیدند... آنچه مرا به یادآوری این مطلب واداشت، انتشار بیدلیل بیماریهای پوستی به خصوص زونا که میگویند ریشه عصبی نیز دارد، خارشهای شدید گرد چشم، حالات نفس تنگی و سوزش شدید معده، در مناطقی از شمال شرق تهران (نزدیک به مراکز و کارخانجات نظامی) اصفهان، نطنز، همدان، کرمان، سمنان و ورامین است. البته رژیم مدتهاست با ارسال پارازیتهائی که اثر مستقیم روی زنان باردار، بیماران قلبی، مبتلایان به آلرژیهای شدید، کودکان و سالخوردگان دارد، میکوشد در ارسال برنامه های تلویزیونی ماهوارهای اخلال ایجاد کند. اما آلودگیهای اخیر را، چیزی فراتر از پارازیتهای ماکروویو باعث شده است. از آنجا که مناطق انتشار بیماریهای مورد اشاره اغلب در نزدیکی تاسیسات نظامی و یا اتمی است بنابراین این نگرانی وجود دارد که ناکارآمدی متخصصان و کارکنان فنی تاسیسات اتمی باعث آلوده شدن این مناطق به مواد شیمیائی و یا رادیواکتیو شده باشد. پزشکی برای من نوشته است در ماه آبان بیش از 34 بیمار مبتلا به زونا و 70 بیمار مبتلا به نوع عجیبی از اگزما داشته است.