۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

کلوبشار: «تهران از بدرازا کشاندن بازداشت سه گردشگر آمریکایی چیزی عایدش نمی شود»

یک سناتور دموکرات آمریکایی به رهبران جمهوری اسلامی توصیه می کند از سیاسی کردن وضعیت سه گردشگر آمریکایی در بازداشت در ایران پرهیز کرده و آنها را بفوریت در اقدامی بشر دوستانه آزاد کنند.
سناتور امی کلوبشار به مقامات در تهران توصیه می کند پس از نزدیک به چهار ماه بازداشت سعی نکنند از این سه گردشگر به عنوان گروگانهای دیپلماتیک استفاده کنند.
سناتور دموکرات امی کلوبشار از زنان فعال امور حقوق بشر در کنگره ی آمریکا در سخنرانی در صحن سنا با اشاره به گذشت صد و بیست و دو روز از بازداشت شین باوئر، سارا شورد، و جاشوا فتال، سه گردشگر آمریکایی که روز سی و یکم ژوئیه در منطقه ی مرزی ایران و کردستان عراق دستگیر شدند، خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت هیچ دلیلی برای ادامه ی بازداشت این سه آمریکایی وجود ندارد و تهران از بدرازا کشاندن ماجرا چیزی بدست نمی آورد.
کلوبشار گفت رهبران ایران باید با نمایش شفقت لازم بفوریت این سه جوان را آزاد کنند تا به آغوش خانواده هاشان بازگردند.
سناتور کلوبشار گفت برغم مخالفت تهران با تماس مادران با فرزندانشان در ایران به عنوان یک مادر از مشاهده ی عزم آنها برای اثبات بی گناهی فرزندانشان عمیقا تحت تاثیر قرار گرفته است.
سناتور کلوبشار که دادستان کل پیشین ایالت مینه سوتا و مشاور حقوقی کاخ سفید در دولت جیمی کارتر بوده است رفتار رژیم را برای ممانعت از دسترسی کنسولی به این سه گردشگر برغم درخواست های مکرر دولت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران، مغایر با کنوانسیون وین عنوان کرد و گفت آنچه نگران کننده است گزارش های حاکی از اتهام جاسوسی به این سه جوان است.
مقامات سفارت سوئیس تا کنون دو بار با بازداشت شدگان ملاقات کرده اند اما، آنها کماکان از حق برخورداری از وکیل محروم اند.
شین باوئر اهل مینه سوتا ایالتی است که سناتور کلوبشار نمایندگی آن را برعهده دارد. کلوبشار با اشاره به سوابق شین به عنوان فتوژورنالیستی که آثارش جوایزی را کسب کرده است و سالها در سوریه، عراق، دارفور، یمن و اتیوپی فعالیت می کرده و کارهایش در لس آنجلس تایمز، سن فرنسیسکو کرونیکل، نیو آمریکن میدیا، و کریستین ساینس مانیتور به چاپ رسیده است گفت او و همراهانش به سختی پیشینه ی مناسبی برای ورود به ایران برای جاسوسی دارند.
سناتور کلوبشار با اشاره به تنش روزافزون در روابط ایران با جامعه ی جهانی گفت ایران در کانون بسیاری از چالش های سیاست خارجی پیش روی ما قرار دارد و من و همکارانم به آنها رسیدگی می کنیم اما، شین، سارا، و جاش مطلقا هیچ ربطی به این مجادلات بین المللی ندارند.
کلوبشار افزود وضعیت این سه تن هیچ ارتباطی با مسائل داخلی ایران و اختلافات ایران با همسایگانش ندارد و تاکید کرد این مساله ای صراحتا بشردوستانه است و از مقامات ایران می خواهم ماجرا را سیاسی نکنند و در پی استفاده از این سه گردشگر به عنوان سرباز پیاده ی یک شطرنج دیپلماتیک نباشند.سناتور کلوبشار ماه سپتامبر قطعنامه ای را با هدف افزایش فشار برای آزادی سه گردشگر آمریکایی ارائه کرد که به تصویب رسید. او دیروز گفت کماکان به تلاش هایش در تماس با وزارت خارجه ی آمریکا و مقامات سوئیس تا آزادی این سه آمریکایی ادامه خواهد داد.

۱ نظر:

Mohammad گفت...

درود بر همه انساندوستان

« هر چه پیش بیاید -هرگز به یک سادیست التماس نکنید - زیرا او لذت میبرد »
توماس هریس امریکائی نویسنده توانای کتاب سکوت بره ها « the silence of the lambs » این نصیحت را به مادری که دخترش به وسیله یک بیمار سادیست ربوده شده میکند .
سادیست ها از شکنجه دیگران لذت میبرند - بنا بر این هرچه التماس کنید کار خود را بیشتر طول میدهند تا بیشتر لذت ببرند -
ضمن تایید سخنان خانم کلوبشار - توجه مقامات امریکا را به نوار اعترافات خانم مریم صبری که از صدای امریکا پخش شد جلب میکنم . مریم صبری که پس از « انتخابات !!احمدی نژاد » بازداشت و در زندان چهار بار مورد تجاوز بازجو قرار گرفت ( طبق شایعات حسین طائب بازجوی مریم صبری بوده و به همین دلیل جابه جا شده ).
مریم صبری میگوید: بار آخر هنگام تجاوز گریه و التماس نکردم - بازجو(حضرت حجه الاسلام طائب ) مرتب میگفت چرا گریه نمیکنی - گریه کن شاید ترا رهاکنم .

داستان چندش آور لذت بردن رهبران ج.ا. از شکنجه«ایرانیان غیر خودی »و غیر ایرانیان را همه میدانند - اما غربی ها در باور کردن آن مشکل دارند .
تا وقتی شما التماس کنید آنها رها نمیکنند . به گروگانگیری سفارت امریکا فکر کنید - تا زمانی که نمایندگان کارتر التماس کردند ملاها رها نکردند , وقتی پای زور ریگان به میان آمد تسلیم شدند .
در جنگ هشت ساله هم شش سال دنیای متمدن برای صلح «التماس » کرد- اما خمینی نپذیرفت - تا« فشار تهدید » کاسه زهر را به لب امام رسانید .
در ساختن بمب هسته ای هم تا دنیای متمدن « التماس » میکند ( این واژه را خامنه ای و احمدی نژاد هنگام سخن گفتن از غربی ها به کار میبرند ), رهبران ج.ا. مرتب سخن از سایت های جدید هسته ای - و نیروی هسته ای - و لزوم به دست آوردن قدرت هسته ای میگویند که قرار است در آینده بسازند - آنها میدانند که غربیها از این سخنان شکنجه روانی میشوند .
چندین اروپائی و امریکائی بیگناه - ( که بعضا هیچ ربطی به دولت ها هم نداشتند ) سال ها در اسارت گروگانگیران اسلامی بودند و شکنجه روانی و جسمی شدند و برخی در اسارت کشته شدند - بدون اینکه حتی به آنها بگویند چرا اسیر هستند و شکنجه میشوند .

واقعیت این است که آنها میدانند ....
« شما غربی ها از تصور جمهوری اسلامی هسته ای - وجود فرزندانتان در اسارت - خطر جنگ خارج از کنترل و ...دچار شکنجه روانی میشوید »
پس با این ابزارها بازی میکنند - مثل بچه ای سادیست که با یک چاقو به نزدیک پوست شما اشاره میکند و با لذت میخندد - تا « التماس » کنید - و اسباب بازی خطرناک را از او نگرفته و گوشش را نکشید - ادامه خواهد داد.
خانم کلوبشار موضع درست رااتخاذ کرده .

به امید موفقیت همه انساندوستان - در به دست آوردن اصول «حقوق بشر » برای همه جهان . ارادتمند - محمد