۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

مک کین: «رژیم سرانجام بدست مردم ایران سرنگون می شود»

ران پال، یکی از قانونگزاران جمهوریخواه منتقد تشدید تحریم ها علیه ایران، هشدار می دهد تحریم های جدید کنگره علیه ایران در صورت تصویب در مجلس سنا سرآغاز جنگ با جمهوری اسلامی است.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در گفتگویی با شبکه ی خبری ای بی سی گفت رویکرد تهدید به تحریم برای مذاکره شکست خورده است.
با به سر رسیدن ضرب الاجل رویکرد پرزیدنت اوباما برای تعامل با ایران در پایان سال میلادی جاری انتظار می رود در سال دو هزار و ده تحریم در انتظار جمهوری اسلامی ایران باشد.
ران پال، عضو جمهوریخواه کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، از منتقدان صریح الهجه ی سیاست خارجی آمریکا، امروز در مقاله ای با اشاره به لایحه ی جدید تحریم ایران که پس از تصویب در مجلس نمایندگان اینک در تصویب در مجلس سنا است می نویسد اگر چه بسیاری با امید به پرهیز از جنگ به لایحه رای دادند اما، تحریم بنزین و فرآورده های نفتی اقدامی طراحی شده برای نیل به جنگ از طریق قطع روابط تجاری و دیپلماسی است.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در گفتگویی با شبکه ی خبری ای بی سی گفت اگر آمریکا واقعا خواهان اعمال تحریم است بهتر است بجای حرف زدن به آن عمل کند. احمدی نژاد تاکید می کند ما از رو در رویی استقبال نمی کنیم اما، تسلیم زورگویی هم نمی شویم.
بنا به گزارش ها دولت اوباما که چند هفته ای از کنگره وقت خواسته است تا تحریم ها را فعلا به تصویب نرساند؛ در حال بررسی طیفی از تحریم های قابل اجرا در شورای امنیت هست که از بخش انرژی تا سپاه پاسداران را مد نظر دارد.
اما، پکن تمایل چندانی به این امر نشان نداده است.
سناتور جمهوریخواه جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنا، در گفتگویی با ای بی سی ضمن انتقاد از ضرب الاجل های پیاپی ای که دولت اوباما برای تهران در نظر داشته است گفت زمان از دست می رود. مک کین در اظهار نظری کم سابقه گفت اگر آمریکا در مبارزه ی مردم ایران برای کسب حقوق بشر و آزادی در کنار آنها بایستد شاهد ادامه ی شکاف در روحانیت حاکم خواهیم بود و سرانجام رژیم بدست مردم ایران سرنگون خواهد شد.
ران پال معتقد است برنامه ی هسته ای ایران را تهدیدی جدی برای امنیت جهانی خواندن در شرایطی که ایران حتی نمی تواند بنزین مورد نیازش را تامین کند بزرگنمایی خطر است. پال هشدار می دهد بسیاری فراموش کرده اند ماجرا در عراق از همین ممنوعیت ها شروع شد.
سناتور جان مک کین معتقد است تحریم ها باید پیش از بررسی بدترین گزینه، اقدام نظامی، به کار گرفته شود اما، پرسش این است که اسرائیلی ها تا کی صبر خواهند کرد؟
کارشناسان معتقدند نگرانی اسرائیلی ها از آنجا ناشی می شود که چند ماهی هم میان دولت اوباما و کنگره بر سر تصویب تحریم های بین المللی در شورای امنیت و خارج از شورای امنیت وقت سپری شود و لایحه ی تحریم بنزین در این میان متوقف شود.
هر چند لایحه امضای هشتاد سناتور را بر خود دارد اما، سابقه نشان داده که امکان دارد لایحه در سنا به تصویب نرسد. آخرین نمونه آن لایحه ی تام لنتوس، رئیس فقید کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، بود که برغم تصویب در مجلس نمایندگان بدلیل اختلافات سیاسی در مجلس سنا به تصویب نرسید.
در نسخه ی تحریم ایران در دو مجلس تفاوت هایی وجود دارد. بویژه در نسخه ی سنا بندهایی جدید درباره ی منع سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی آمریکا در بخش انرژی ایران، و مجازات بیمه کنندگان کشتی های باری به مقصد ایران وجود دارد که تلفیق آن با نسخه ی مجلس نمایندگان وقت گیر است. نسخه ی مصوب مجلس نمایندگان با طیفی از چالش ها از این تغییرات عمده تا فهرستی از نگرانی های دولت روبروست و با توجه به ترافیک کاری سنا روشن نیست دقیقا چه موقع به تصویب برسد. البته این بار با توجه به مسائل داخلی در ایران عدم تصویب لایحه بسیار بعید است و مساله زمان انجام آن است.

۸ نظر:

داریوش ایرانی گفت...

فقط نابودی تاسیسات اتمی کافی نیست چون رژیم این بار بهانه لازم را دارد و از ان پی تی خارج و مشغول ساخت بمب اتمی در مکانهای مخفی خواهد شد و دیگر محل تاسیسات اتمی خود را هم علنی نمیکند تا مورد بازرسی و حمله قرار گردیدو بدون رودربایستی به بمب گذاری و دخالت در عراق و کل منطقه میپردازد بنابراین هر حمله ای باید نهایتا منجر به براندازی این افراطیون امام زمانی شود وگرنه دنیا روی آرامش نخواهد دید .

صدف گفت...

با نظر ران پال مخالفم پرزیدنت بوش بسیار کار خوبی کرد که صدم را سرنگون کرد زیرا نیتونست ریسک کند باید خطر وجود سلاح کشتار جمعی را در عراق از میان برمیداشت و روی احتمات نباید جان شهروندان آمریکا را بخطر مینداخت بامید اینکه انشالله در عراق سلاح کشتار جمعی نیست
وضعیتی که در عراق وحشتناک میخوانند در واقع حاصل دخالتهای جمهوری اسلامی ایران در فرستادن بمب و تروریستهای انتحاری وآموزش دیده به داخل عراق است و نباید بعنوان یک عامل بازدارنده از حمله به جمهوری آخوندی محسوب شود چون درست خواست رژیم ایران هم همین بوده که با بتصویر کشیدن یک عراق آشوب زده آمریکا را از حمله مشابه به خود بازداد ,آمریکا نباید گول بخورد, نابودی ژیم ایران به فعالیت حامی بزرگ تروریسم در جهان پایان خواهد داد و آرامش در عراق و منطقه برقرار خواهد شد .

یک ایرانی میهن دوست گفت...

تا دیر نشده باید تاسیسات بمب اتم سازی احمدی نژاد را نابود کرد
, ایران بدون سلاح اتمی منبع شرارت و حامی توریسم است وای به حال وقتیکه ببیند بخاطر بمب اتم ترسش هم بریزد .

پیشگو گفت...

فاجعه اتمی و هیتلر اسلامی در راه است .
متاسفانه سرعت اتمی شدن از سرعت جنبش سبز بسیار بیشتر است.

ایرانی گفت...

احمدی نژاد که غرامت جنگ دوم را میخواهد چرا نامی از روسیه نبرد? روسها هم نیمی از ایران را اشغال کردند آیا روسها حسابشان از سایر بیگانگان جداست ?

Mohammad گفت...

Long live JOHN MCCAIN

Sen. John Mccain is O.K - But there is a question - What will occure after the first atomic explosion in the middle of Iranian Deserts ? The Answere is very EASY - in the second step a weak explosion will occure in the PERSISN GULF - and the Nato and US ARMY WILL ESCAPE IMMEDIATELY from cancer effect - Then you American people must go as far as possible from PERSIAN GULF - and a monopole by Islamic Republic - WILL sell the OIL - only to It's friends on a cost that It wants

Mr OBAMA - Don't warry and sleep fair - your future is lighting!

your sincerely Mohammad !

An iranian patriot گفت...

Nuclear facilities must be destroyed in iran as soon as possible,otherwise islamic republic will threw first atomic puch on israel .

ابن سینا گفت...

دوستان عزیز در صورتیکه به تاسیسات اتمی حمله شد فکر دفاع را از سر بیرون
کنید این دفاع نیست , مانند آلمانیهای وطن پرست به جنگ با ارتش نازی و
هیتلری ولایت فقیه بپرازید اینست دفاع واقعی تا ایران را از شر این هیتلر
سی ساله رها سازیم .
به قوای متفقین کمک کنید .
آزادی ایران