۱۳۸۷ مرداد ۱۴, دوشنبه

آیا دولت بوش به سوی سیاست های اوباما حرکت کرده است یا ...؟

کمپین سناتور مک کین در دو هفته ی اخیر کانون انتقاداتش علیه سناتور اوباما را بر این مهم قرار داده که او گرچه فردی بسیار محبوب مردم است اما، از تجربه ی لازم برای رهبری آمریکا برخوردار نیست. آگهی مقایسه ی اوباما با پاریس هیلتون و بریتنی سپیرز در همین راستا و با تاکید بر عدم آمادگی اوباما تهیه شده است.
سناتور دموکرات جان کری دیروز در گفتگویی با ام اس ان بی سی در دفاع از سناتور اوباما گفت او درباره ی عراق، افغانستان، پاکستان، کره ی شمالی و ایران موضعی درست تر از جان مک کین داشته است و حتی دولت بوش هم اینک بسوی سیاست های مورد نظر اوباما درباره ی مذاکره حرکت می کند اما، مک کین نه.
سناتور جو لیبرمن در دفاع از جان مک کین به قضاوت و شجاعت مک کین بر سر عراق اشاره کرد و گفت او می دانست اگر در عراق شکست بخوریم القاعده و ایران پیروز خواهند شد و این موضعی بود که اوباما در مخالفت با اعزام نیروی اضافی به عراق اتخاذ کرده بود.



تام دشل، رهبر پیشین دموکرات ها در سنا، و از اعضای ارشد کمپین اوباما دیروز در واکنش به اینکه ایران بی اعتنا به ضرب الاجل غرب به غنی سازی ادامه می دهد گفت اوباما ایران را خطری جدی برای منطقه و آمریکا می داند و گفتگوی جدی متکی بر فشار اقتصادی نخستین گام مورد نظر اوست و این همین کاری است که دولت بوش اینک انجام می دهد و ادعا کرد ایده ی بازگشایی دفتر حفاظت از منافع آمریکا در ایران را نخستین بار سناتور اوباما مطرح کرد.
سناتور لیندزی گراهم گفت مشکل این است که اگر درک کنیم جمهوری اسلامی رژیمی افراطی است هرگز در پی معتبر کردن ستمگران نخواهیم بود.

هیچ نظری موجود نیست: