۱۳۸۷ شهریور ۷, پنجشنبه

کلینتون مهر تائیدی بر سند اتحاد حزبی زد تا دموکرات ها یکپارچه دنور را ترک کنند

تا ساعتی دیگر سناتور دموکرات براک اوباما بر روی سکوی استادیوم اینوسکوفیلد قدم می گذارد تا رسما کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب دموکرات را در برابر بیش از ۸۰ هزار تن بپذیرد. مراسم امشب توسط ۱۵ هزار ژورنالیست از سراسر آمریکا و جهان پوشش خبری داده می شود.
از سخنرانان مهم امشب ال گور، معاون ریاست جمهوری بیل کلینتون، خواهد بود. ال گور تلاش خواهد کرد توصیفی دقیق از اوباما به عنوان یک رهبر ساده و مردمی ارائه کند.
انتظار می رود سخنرانی براک اوباما حول سه محور متمرکز باشد: هشدار نسبت به خطرات ناشی از انتخاب مک کین؛ تلاش برای جلب طبقات سفید کارگری؛ و اثبات قابلیت هایش در امور امنیت ملی.
از دقایقی دیگر کمپین او طرح جاه طلبانه ی ثبت نام انتخاباتی حدود ۵۰۰ هزار رای دهنده ی جدید را با هدف گسترش پایگاه رای دهندگانش آغاز می کند. استیوی واندر، خواننده ی سرشناس نابینا، امشب برنامه ای مخصوص دارد.
گفته می شود سناتور جمهوریخواه جان مک کین بلافاصله پس از سخنرانی اوباما نامزد معاونت خود را معرفی خواهد کرد تا اخبار حاکی از نمایش قدرت او را تحت الشعاع قرار دهد. کنوانسیون حزب جمهوریخواه از روز دوشنبه کار خود را در سینت پال مینه سوتا آغاز می کند.
دیروز پپسی سنتر در سومین و آخرین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات در دنور شاهد سه رخ داد مهم بود. رای گیری انتخاباتی نمایندگان ایالت ها برای تعیین رسمی کاندیدا از مهمترین اتفاقات دیشب بود. در حالی که ایالت ها به ترتیب الفبایی شمار نمایندگان اوباما و هیلری کلینتون را که نتیجه ی رای مستقیم مردم بود اعلام می کردند سناتور کلینتون در میان نمایندگان ایالت خودش، نیویورک، حاضر شد و از ریاست کمیته ی ملی حزب دموکرات خواستار توقف رای گیری و معرفی اوباما به عنوان کاندیدای حزب شد. تا آن مرحله کلینتون ۳۴۱ و اوباما ۱۵۴۹ رای نمایندگان را بدست آورده بودند. کلینتون در رقابت های انتخابات مقدماتی رای نزدیک به ۲ هزار نماینده ی حزب را کسب کرده بود. به این ترتیب اوباما با رای اکثریت قاطع نمایندگان انتخاب شد.
دیشب همچنین بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک سخنرانی پرشور در حمایت از براک اوباما به تمام تردیدها در باره ی شکاف حزبی پایان داد و اوباما را رهبری آماده ی پذیرش ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد. بیل کلینتون گفت آمریکای تحت رهبری اوباما دوستان بیشتر و دشمنان کمتری خواهد داشت. بیل کلینتون گفت همسر من رای خود را به اوباما داد من نیز چنین می کنم و ما دو تن باتفاق ۱۸ میلیونی ای که به کلینتون رای دادند در انتخابات نوامبر در پشت اوباما خواهیم ایستاد تا او را به ریاست جمهوری برسانیم. کلینتون گفت اوباما کسی است که می تواند جایگاه آمریکا را در رهبری جهان به آن بازگرداند و بهتر از هر کس دیگری از قانون اساسی آمریکا حفظ و حراست خواهد کرد.
مهمترین سخنرانی دیشب را سناتور جوزف بایدن، کاندیدای معاونت ریاست جمهوری آمریکا، ایراد کرد. بایدن از یک سو دوستی دیرین خود با سناتور جان مک کین را برای ۲۰ هزار مشتاق در سالن کنوانسیون توصیف کرد و از سویی گفت مک کین در بسیاری از موارد سیاست های غلط دارد. بایدن عراق، افغانستان و ایران را از جمله شواهد نگاه غلط او به مسايل دانست. سناتور بایدن گفت انتخاب در نوامبر روشن است. این دوران نیازمند رهبری بیش از یک سرباز خوب است و رهبری خردمند را می طلبد؛ رهبری که بتواند تغییری را که همه می دانند به آن نیاز داریم موجب شود. بایدن تاکید کرد اوباما چنین خواهد کرد. بایدن گفت سیاست های «بوش ـ مک کین» ما را بیش از هر زمانی به انزوا کشانده، آسیب پذیر کرده و در چنان چاله ای انداخته که دوستان انگشت شمار ما نمی توانند ما را از آن بیرون بیاورند.
بر طبق برنامه ی اعلام شده از فردا بایدن و اوباما به اتفاق خانواده هایشان کمپین مشترکی را آغاز می کنند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خيلي جالب بود