۱۳۸۷ دی ۲۰, جمعه

کنگره ی آمریکا کمک های تهران به حماس برای ارتقای برد موشک هایش را محکوم می کند

مجلس نمایندگان آمریکا امروز با تصویب قطعنامه ای حمایت بی شائبه و قاطع خود را، از حق غیرقابل انکار اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس اعلام و در عین حال نسبت به بحران انسانی در نوار غزه عمیقا ابراز نگرانی کرد. قطعنامه توسط ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، و جان بینر، رهبر اقلیت جمهوریخواه، تنظیم شد و نسخه ی مشابهی از آن دیروز در مجلس سنا با رای اکثریت قاطع سناتورهای آمریکایی به تصویب رسیده بود.
سنای آمریکا ساعاتی پیش از تصویب قطعنامه ی شورای امنیت و در سیزدهمین روز جنگ در غزه با تصویب این قطعنامه ضمن دعوت اسرائیل و فلسطینیان به آتش بس از حمله ی نظامی اسرائیل با هدف متوقف کردن موشک پرانی های حماس قاطعانه حمایت کرد و حماس را به عنوان گروهی تروریستی برای سوء استفاده از فلسطینیان بشدت محکوم کرد.
قطعنامه توسط سناتور دموکرات هری رید و سناتور جمهوریخواه میچ مک کانل، رهبران اکثریت و اقلیت سنا، در دومین روز آغاز به کار سنای یکصد و یازدهم با اکثریت قاطع به تصویب رسید.
سناتور هری رید تاکید کرد اسرائیل از هر گونه حق غیرقابل انکار برای دفاع از مردم خود در برابر تروریسم برخوردار است. سناتور مک کانل حماس را آغازگر جنگ چهارده روزه در غزه عنوان کرد و گفت اسرائیل همان کاری را در دفاع از مردمش در برابر حملات موشکی انجام می دهد که آمریکا در شرایط مشابه دست به آن می زد.
قطعنامه از حماس برای مستقر کردن عامدانه ی جنگجویان و رهبران حماس، و سلاحها و مهماتشان در منازل مردم، مدارس، مساجد، بیمارستان ها و دیگر مناطق مسکونی و سوء استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به مثابه ی سپر انسانی بشدت انتقاد می کند.
ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دیروز در نخستین کنفرانس خبری خود در کنگره ی جدید، از عزم مجلس نمایندگان برای تصویب قطعنامه ی مشابهی در روز جمعه خبر داده بود که توسط او و رهبر اقلیت جمهوریخواه، جان بینر، تنظیم شده است.
پلوسی گفت حمایت آمریکا از اسرائیل در جهت منافع ملی آمریکاست اما، در عین حال باید اطمینان حاصل کرد جان و مال غیرنظامیان در این میان قربانی نشود.
قطعنامه دولت آمریکا را به تلاش برای برقراری صلحی بادوام میان اسرائیل و فلسطینیان ترغیب می کند که در آن حماس قادر به بازسازی نظامی خود نباشد.
در قطعنامه آمده است حماس از سال دو هزار و پنج، زمان خروج اسرائیل از غزه، بیش از شش هزار موشک به خاک اسرائیل پرتاب کرده است.
کنگره در قطعنامه ایران را برای ارائه ی کمک های تکنولوژیکی به حماس در راستای ارتقای برد موشک ها به حدود چهل کیلومتر که می تواند عمق خاک اسرائیل را مورد هدف قرار دهد بشدت مورد انتقاد قرار می دهد.
کنگره خواهان تقویت تلاش های مصر در راستای جلوگیری از قاچاق به غزه شده است و آمادگی آمریکا را برای هر گونه کمکی اعلام می کند.
قطعنامه خواستار اتخاذ هر گونه اقدام لازم برای حفاظت از جان غیرنظامیان در اسرائیل و مناطق فلسطینی شده است و از هر گونه طرح آتش بس قابل اجرا و پایدار حمایت می کند.
رئیس مجلس نمایندگان پیش از تصویب قطعنامه گفت ما همه خواهان آتش بس هستیم؛ آتش بسی واقعی در هر دو سوی جبهه.
قانونگذاران همچنین خواستار آزادی فوری گیلات شلیت، سرباز اسرائیلی، شده اند که از ژوئن دو هزار و شش بطور غیرقانونی توسط حماس به گروگان گرفته شده است.
قانونگذاران آمریکایی طی این قطعنامه حمایت قاطع خود را از پیگیری روند صلح خاورمیانه در راستای ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطینی در کنار یکدیگر در صلح و ثبات تصریح می کنند.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

hello

fati گفت...

جناب دهقان پور سوال من این بود که به نظر شخصی شما کدام ایالت یا شهر امریکا جای بهتری برای زندگی است با توجه به سفر های شما به نقاط مختلف امریکا. ممنون میشوم جواب بدهید هرچه که میتوانید

ناشناس گفت...

خيلي لطف دارند!!!!!!1

سيامک دهقانپور گفت...

فاطی عزیز،
انتخاب محل زندگی در آمریکا چندان که بنظر می رسد دلبخواه نیست و بستگی تام به شغل و کار فرد دارد. بسیاری در آمریکا هر چند سال از شرق به غرب یا از شمال به جنوب یا بالعکس مهاجرت می کنند چرا که یا موقعیت بهتر کاری بدست آورده اند یا پس از مدتی بیکاری موفق به کسب کار خوبی شده اند.
از سوی دیگر شهر یا ایالت محل زندگی با مجرد یا متاهل بودن ارتباط تنگاتنگ دارد. چه بسیاری زندگی در نیویورک را دوست دارند اما، تصور بزرگ کردن فرزندان در مدارس آن متروپولیس برایشان غیرقابل تصور است. در ضمن هر ایالتی طبیعتا شرایط آب و هوایی خاصی دارد. ایالات همچنین قوانینی خاص خود دارند. از جمله قوانین مالیاتی و قوانین جزایی بسیاری از ایالات با هم تفاوت دارد.
اما، برای اینکه حوصله ات را سر نبرم این را می توانم بگویم که آب و هوای تکزاس را خیلی می پسندم. کوهستان های مانتانا هوش از سر آدم می برد. اسپن در کلورادو یک رویاست. سواحل فلوریدا بیاد ماندنی است و سن دیه گو در کالیفرنیا بهشت روی زمین است. اما، شمال ویرجینیا برای من یعنی خانه.

fati گفت...

مرسی سیامک جان بسیار اطلاعات مفیدی دادی همه ی شهرهایی که گفتید را سرچ کردم سلیقه شما را تحسین میکنم و بدون تعارف باید بگم که لِوِل کارتون بالاتر از voa است
یک کمک دیگر از شما داشتم من 24 ساله مرد مجرد در ایران تحصیلات مهندسی و علاقه مند به کامپیوترو بیشتر عقاید دموکرات ها را می پسندم. و هدفم از زندگی در امریکا پیشرفت است.با توجه به اینکه من قبل از ورود امکان انتخاب شهر زندگی را دارم ...
چیزی که در ذهنم هست 1.Newyork
2.shahri dr CA mesle Sanfransisco
3.Chicago
لطفن بیشتر راهنمایی کنید برای من خیلی مهمه
مرسی

سيامک دهقانپور گفت...

تمام شهرهایی که گفتی همه محل تجمع دموکرات هاست. شیکاگو در چند سال آتی با توجه به ریاست جمهوری پرزیدنت اوباما بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد و احتمالا بازار کار در آنجا بهتر خواهد شد. شیکاگو هر چند مهد معماری شهری آمریکاست اما، شهر سرما و باد است.
نگفتی تحصیلات مهندسی چه رشته ای را داری اما، سن فرانسیسکو انتخاب خوبی است از جهت تخصص تو در امور کامپیوتری و شاید یکی از لیبرال ترین شهرهای آمریکاست.
نیویورک هم از لحاظ بازار کار خوب است و کعبه ی آمال بسیاری در جهان است. در نیویورک فرصت ارتباط با بسیاری از افراد شناخته شده را خواهی یافت اما، مطمئن نیستم جای مناسبی برای یافتن کار در حوزه ی کامپیوتر باشد.
امیدوارم کمکی کرده باشم.
ارادتمند،
سیامک