۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

جایزه صلح نوبل به پرزیدنت اوباما چه تاثیری بر سیاست او در برابر ایران می گذارد؟

در برنامه ی تفسیر خبر جمعه شب مارک فیتزپتریک، مدیر برنامه ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای و خلع سلاح در انستیتو بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن، مهمان برنامه بود. فیتزپتریک نویسنده ی کتاب «بحران هسته ای ایران: پرهیز از بدترین پیامدها» است. او بیست و شش سال دیپلمات آمریکا و چهار سال از اعضای گروه آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی بود. آخرین پست او معاون مدیرکل وزارت خارجه ی آمریکا در امور منع گسترش جنگ افزار هسته ای بود.

با او این پرسش را در میان گذاشتیم که «جایزه ی صلح نوبل به پرزیدنت اوباما چه تاثیری بر صلح جهانی و ادامه ی سیاست دیپلماسی اوباما در برابر ایران می گذارد؟»
با بابک یکتافر، سردبیر نشریه ی اینترنتی واشنگتن پریزم، و بابک داد، تحلیلگر و وبلاگ نویس، این پرسش و آخرین تحولات مرتبط با ایران را بررسی کردیم.
بابک داد همچنین نگاهی داشت به دهم اکتبر روز مخالفت با اعدام.


لینک برای دانلود با سرعت کم یا بالا: 
 
لینک وبلاگ بابک داد:

لینک وبسایت بابک یکتافر:

۸ نظر:

زندانی سیاسی گفت...

جایزه نوبل رو باید به پرزیدنت بوش میدادند او بود که با ایستادگی در برابر تروریستها و اهداف اتمی رژیم ایران ساخت بمب اتم و به فاجعه کشیدن جهان رو به تاخیر انداخت
ولی اوباما با سیاست تساهل در برابر دولتهای یاغی و دشمن صلح ونرمخویی بیجا داره به اونا فرصت نفس تازه کردن و خلق فاجعه میدهد
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستمکاری بود بر گوسفندان

roya گفت...

کجا لیاقت داشت ? توی این ده ماه جلوی کشورهای دشمن صلح و در پی سلاح هسته ای سخن از نرمی و کوتاه آمدن زد , و هر چه پرزیدنت بوش رشته بود پنبه کرد غافل از اینکه آزموده را آزمودن خطاست مگر جمهوری اسلامی رو توی این سی سال نشناخته که دوباره سخن ازمذاکره میزنه اتفاقا اوباما به وقوع جنگ اتمی آینده کمک کرده نه به صلح جهانی

سرکار خانم زندی گفت...

کمیته اعطای جایزه صلح نوبل ظاهرا صحنه جهانی رو با کودکستان اشتباه گرفته هر کی اهل دعوا نباشه و پسر خوبی باشه و مظلوم باشه جایزه بهش میدن!! امنیت ملی آمریکا و جهان با سیاست نرمخویانه اوباما در برابر سلاح اتمی رژیم ایران و تروریسم به خطر افتاده و کلا صلح جهانی به خطر خواهد افتاد چون به رژیم ایران فرصت ساخت بمب اتم و نابودی اسراییل را خوهد داد جایزه را باید به پرزیدنت بوش میدادند که دنیا را برای تروریستها ناامن کرد .

ناشناس گفت...

سیامک متاسفم من 3 ساعت قبل از برنامه کامنت گذاشتم و عمدا پیامها رو بعد از برنامه منتشر میکنی چرا ?

ایران امروز گفت...

وقتی رژیم ایران بنا به گفته آقای امید مهر در دقیقه 30 در برنامه روی خط قسمتی از خاک خود را به پاکستان بخشیده تا بمب اتمی بدست آورد!!!! میتوان به اراده قاطع رژیم برای دسترسی به بمب اتمی پی برد !

ناشناس گفت...

جايزه صلح نوبل!من كه وقتي شتيدم خنديدم.واقعا كه كميته صلح نوبل بيشتر از اين نميتونست خودش رو بي اعتبار كنه.آدم ها براي كارهايي كه هنوز انجام ندادن جايزه صلح ميگيرن.جايزه صلح نوبل بايد به كسائي داده بشه كه از همه چيزشون گذشتن تا اون چيزي كه صلح رو تحديد ميكنه از بين ببرن.اين جايزه بايد با پرزيدنت بوش تعلق ميگرفت نه اوبامايي كه به دنبال ايجاد ارتباط با افرادي هست كه تحديد براي صلح دنيا هستن و دستشون به خون آزادي خاهان و بي گناهان آلوده شده.
كارنامه حمايت از حقوق بشر آقاي اوباما نمونه خوبي هست.كشته شدن جوونهاي ايران در جلوي دوربين هاو سكوت ايشون و در نهايت زير فشار افكار عمومي و جمهوري خواهان اين اعلاميه كه ما متاسفيم و....واين مسئله داخلي ايران هست.ملاقات نكردن با دالائي لاما و ....به خاطر مسائل اقتصادي و....و تمام مسائل ديگه كه باروسيه و كشورهاي ديكتاتوري است.متمئنن كسي كه چاوز و ديكتاتورهاي ديگه ازش تعريف و تمجيد كنن نميتونه براي ما ايراني هايي كه تا مرز تير خوردن در خيابون هاي ايران رفتيم و فرياد آزادي زديم مورد تائيد باشه.واقعا آدم بايد خيلي ساده لوح و كوته فكر باشه كه فكر كنه اوبامارياست جمهوري خودش و اينكه براي دور بعد انتخاب بشه رو به خاطر عقب نشيني نكردن رژيم ايران در مورد حقوق بشر به خطر بندازه.
تاريخ قضاوت ميكنه كه چه افرادي واقعا سزاوار گرفتن جايزه حقوق بشر هستند.

سیامک گفت...

در واقع کمیته صلح نوبل میخواست برای خودش اعتبار کسب کنه !
مثلا بگه بعله ما به ریس جمهور آمریکا جایزه مید یم از دستمون !
اگه معیار بقیه رشته ها هم همین باشه باید فاتحه نوبل رو خوند بیچاره آلفرد نوبل اگه زده بود پس میگرفت .
سیامک

مظلوم گفت...

یک دیپلمات ایرانی پناهنده دیروز در صدای آمریکا افشا کرد که دولت ایران قطعه ای از خاک ایران را بازائ کمک پاکستان به ساخت بمب اتمی به پاکستان داده است آیا این نشانگر اراده قاطع و پنهان دولت ایران به ساخت بمب اتمی نیست ?