۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

فشار سنگین کنگره برای تشدید تحریم ایران

بامداد سه شنبه نشستی در ارتباط با ایران در سنا برگزار می شود. این نخستین نشست کمیته ی امور بانکی سنا با هدف بررسی لایحه ی جدید تشدید تحریم ایران به ریاست سناتور کریستوفر داد، تنظیم کننده ی لایحه، است.
جیمز استاینبرگ، قائم مقام وزارت خارجه ی آمریکا، استوارت لوی، معاون وزارت خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، و دنیل هیل، کفیل معاون وزارت بازرگانی در امور صنعت و امنیت، از مقامات دولتی حاضر در جلسه خواهند بود. پیش از این گروه، سناتور دموکرات رابرت کیسی و سناتور جمهوریخواه سم براونبک به تشریح لایحه ی مشترک شان برای تحریم سرمایه گذاری در ایران می پردازند.
در کنگره بی صبری شدیدی برای تشدید تحریم ها دیده می شود. روشن نیست پرزیدنت اوباما تا چه موقع می تواند هم حزبی هایش و جمهوریخواهان را به ادامه ی تعامل با ایران مجاب کند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

در اولین روزهای ماه مه 2003، چند روز پس از سقوط حکومت صدام حسین در بغداد، "تام گولدیمن"Tom Guldiman سفیر وقت سوئیس در تهران به واشنگتن آمد. ظاهرآ وی حامل پیشنهادی از طرف رژیم ایران برای حل تمامی مسائل موجود بین ایران و آمریکا و یک "معامله بزرگ" بین دو کشور بود. این ابتکار و پاسخ آمریکا به آن، بمدت سه سال مخفی ماند تا آنکه در اوائل سال 2006 و پس از آنکه پرونده اتمی رژیم ایران به شورای امنیت ارسال شد، تریتا پارسی، رئیس "شورای ملی آمریکائیان ایرانی تبار" یا "NIAC"، نسخه ای از این پیشنهاد را در اختیار خبرنگاران قرار داد.
این موضوع نشان میدهد رژیم دیکتاتوری اسلامی فقط زبان زور مفهمد, راه دیگری نیست ,تحریم نه امکان دارد و نه به نتیجه خواهد رسید .

مینا گفت...

ابتدا تشکر میکنم از برنامه خوبتون و امیدوارم که...
( تا اینجا یک دقیقه تموم شده و مجری برنامه مجبوره ضمن اینکه یک دقیقه دیگه فرصت میده از طرف التماس میکنه لطفا وارد اصل موضوع بشید !)ولی تلفن کننده شاکی میشه چرا جواب سلامشو نگرفته و دلیل هم میاره که جزو فرهنگ ماست و دوباره عرض ادب میکنه ..!و انگار مجری از کوه بالا رفته دوباره یک خسته نباشید دیگه میگه! ایندفعه مجری تذکر میده لطفا صدای تلویزیون خودتون رو پایین بیارید تا صدا رو دو بار نشنویم (تو دلش هم میگه همین یکبارش سه دقیقه برده وای به دو بارش ! ) شنونده صدا رو میاره پایین و با جمله خدمتتون عرض کنم از موضوع خارج میشه و یک چیز بیربط میگه ..و این داستان همیشه تکرار میشود !

ابن سینا گفت...

اشتباه خالد مشعل در به کار بردن عبارت خلیج عربی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست همه می‌دانند که خلیج فارس در تمام تاریخ خلیج فارس بوده و به کارگیری عنوانی غیر از این تحریفی غیرقابل‌قبول است.
وقتی دولت ایران روی تمبرهای پستی بجای عکس ابن سینا عکس عماد مقنیه یک تروریست عرب که بیست میلیون دلار برای سرش جایزه تعیین شده بود را چاپ میکند از خالد مشعل و عربها انتظار دیگری نمیرود , عربها هم ادعا کرده اند ابن سینا و زکریای رازی دانشمندان عرب بوده اند !! از ماست که بر ماست .

pooneh گفت...

معاونت سیاسی استانداری تهران طی نامه‌ای به اعضای شورای شهر تهران خواستار توقف دیدار آنها با خانواده‌های آسیب دیدگان و بازداشت‌شدگانِ حوادث پس از انتخابات و زندانیانِ آزاد شده شده است. بنا به گزارش پارلمان نیوز یکی از نمایندگانِ مجلس در خصوصِ این نامه و اقدام معاونِ سیاسی استانداریِ تهران گفته است: آقایان معتقد هستند این ملاقات‌ها و رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان در جامعه ایجاد تشویش می‌کند آقایان معتقد هستند ملاقات‌ها و رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان در جامعه ایجاد تشویش می‌کند به همین دلیل مخالف این ملاقات‌ها هستند,تنها تشویش در ذهن قاتلان و عاملان سرکوب و شکنجه پیدا میشود که از بابت رسیدن به سزای اعمال پلید شان نگرانند گویا دولت جمهوری اسلامی وظیفه ای جز تامین امنیت و آرامش روحی فقط برای شکنجه گان و متجاوزان به بازداشت ‌شدگان برای خود نمیشناسد !!

خلیج فارس گفت...

جمهوری پلید ولایت فقیه این همه پول و لقمه را از گلوی ملت ایران درآورد و به خالد مشعل و حماس داد که با بیشرمی تمام نام فارس راازخلیج فارس به عربی تغییر دهد .