۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

نماینده ی کنگره ی آمریکا: «به دیکتاتورها در ایران می گوییم زندانیان سیاسی بویژه بهاییان را آزاد کنید»

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای حکومت ایران را برای نقض مداوم حقوق بشر، و شکنجه و آزار بهاییان محکوم کرد. قطعنامه با رای چهارصد و هفت عضو کنگره در برابر دو رای مخالف به تصویب رسید.
قانونگزاران دموکرات و جمهوریخواه تاکید دارند برغم مذاکرات حساس هسته ای با ایران در برابر نقض حقوق بشر در ایران ساکت نمی نشینند.
دقیقا در ساعاتی که وین صحنه ی مذاکرات هسته ای با ایران بود و گزارش ها از دیدار دو جانبه ی نماینده ی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاون وزارت انرژی آمریکا حکایت داشت؛ دایان واتسن، عضو دموکرات کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تاکید کرد این مذاکرات حساس نباید باعث شود ما حقوق اساسی مردم ایران را فراموش کنیم.
در میان ایرانیان این نگرانی قوت می گیرد که مبادا نقض حقوق بشر وجه المصالحه ی توافق میان ایران و آمریکا قرار گیرد.
مارک کرک، رئیس جمهوریخواه کارگروه ایران در کنگره، منتقد دولت اوباما، تاکید کرد در حالی که پرزیدنت اوباما سیاست تعامل با دیکتاتورهای بیرحم ایران را پی می گیرد نباید فراموش کنیم با چه افرادی رو در رو هستیم.
کرک گفت ایران حقوق اساسی مردمش را زیر پا می گذارد و اقلیت های آن کشور بویژه بهاییان را با اتهام ارتداد، جاسوسی برای اسرائیل، و تبلیغ علیه نظام، حبس و اعدام می کند.
قطعنامه ی صد و هفتاد و پنج مجلس نمایندگان آمریکا با مروری بر سابقه ی آزار و ایذاء و کشتار بهاییان در ایران نسبت به وضعیت رهبران حدود سیصد و سی هزار بهایی در ایران عمیقا ابراز نگرانی می کند.
برغم تعویق دوباره ی محاکمه ی رهبران جامعه ی بهایی؛ مارک کرک، تنظیم کننده ی قطعنامه، با اشاره به سه دوره اعدام بهاییان در گذشته نسبت به تکرار چنین فاجعه ای هشدار می دهد.
قطعنامه از حکومت ایران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط هفت رهبر بهاییان و دیگر زندانیان مذهبی از جمله فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، مهوش ثابت، وحید تیزفهم، رها ثابت، ساسان تقوی، و هاله روحی شده است.
قطعنامه از پرزیدنت اوباما و هیلری کلینتون، وزیر خارجه، می خواهد در همکاری بین المللی به فوریت ادامه ی نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرده، و خواستار آزادی فوری این زندانیان شوند. مارک کرک می گوید امروز مجلس نمایندگان پیام مهمی برای رژیم ایران می فرستد: کنگره ی آمریکا رفتار رژیم ایران را در قتل و کشتار زنان و کودکان بیگناه افشا می کند و به دیکتاتورها در ایران می گوییم زندانیان سیاسی بویژه بهاییان در بند را آزاد کنید.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با تشکر فراوان از جناب دهقانپور و همچنین ابراز همدردی با تمامی هموطنان بهائی

میترا از تهران

فرناز گفت...

من در ایران زندگی میکنم نه بهائی هستم ،نه زرتشتی و نه سنی و کلا" از نظر قانون ایران اقلیت محسوب نمی شوم و مسلمان شیعه هستم.
اما این را بدانید ماهم در اینجا به گونه ای اقلیت هستیم زیرا بعنوان مثال حجابم انگونه که انها می خواهند نیست.
در کارهای روزمره ما هم دخالت می کنند .آیا نماز میخوانید یا نمیخوانید.
روزه میگیرید یا نمیگیرید.
و به هزاران مسائل روزمره و شخصی ما کار دارند.
ما نیز نمیتوانیم پستی مهم در جمهوری اسلامی داشته باشیم.
و اگر کسی به عنوان یک کارمند شیعه هم وارد یک ارگان معمولی دولتی شود تمام زندگی او تحت شعاع قرار میگیرد و باید حقیقت فکری و زندگی خود را مخفی نگه دارد و در بیرون از محیط کار نیز باید خود را به غیر از آنچه که هست نشان دهد.
اینجا شیعه هم اقلیت است از حقوق ما هم بگوئید.
در ایران فقط قشر خاصی که به حکومت نزدیک هستند اقلیت نیستند.