۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۴, شنبه

ایندیانا یک پنسلوینیای دیگر؟

یکشنبه صبح برای پوشش خبری یکی از حساس ترین مراحل دور آخر انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا میان کاندیداهای دموکرات هیلاری کلینتون و رقیبش براک اوباما در ایندیانا و کارولاینای شمالی به ایندیاناپولیس می روم. یکشنبه شب کلینتون و اوباما در یک میهمانی به همت حزب دموکرات در ایندیانا سخنرانی خواهند کرد. این مهمترین اتفاق پیش از انتخابات سه شنبه است.
سعی می کنم لحظه به لحظه شما را در جریان تحولات بگذارم. با من در تماس باشید و سوالات و نقطه نظرات خود را در میان بگذارید.
گروهی تصور می کنند با توجه به شباهت های بسیار میان ایندیانا با پنسلوینیا و اوهایو، ایالت های بزرگی که کلینتون با اختلاف چشمگیر اوباما را در آن شکست داده، کلینتون می تواند بار دیگر اوباما را شکست داده و او را در وضعیتی ناخوشایند قرار دهد. کلینتون همچنین کمپین سنگینی را برای فتح کارولاینای شمالی، خاکریز اصلی اوباما، آغاز کرده است. لطماتی که از بابت جنجال های حول و حوش جرمایا رایت، کشیش بازنشسته ی کلیسای محل عبادت اوباما، نصیبش شده و در نظرسنجی ها انعکاس یافته امید کلینتون را به ادامه ی حضور در رقابت ها تقویت کرده است.
در عین حال، اوباما که تا به حال هیچ یک از ایالت های همسایه ی ایالت خود، ایلینوی، را نباخته امیدوارست بتواند در ایندیانا، همسایه ی شرقی، موفق ظاهر شود. در کارولاینای شمالی اوباما با تکیه بر ۲۶ درصد جمعیت سیاهان، ۴۵ درصد فارغ التحصیل دانشگاهی، و درصد بالای جوانان کماکان امیدوارست با اختلافی قابل ملاحظه پیروز بیرون بیاید.
مصاحبه ای اختصاصی با ملوین وات، عضو دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت کارولاینای شمالی، انجام داده ام که در آن آقای وات، از اعضای باسابقه ی کمیته ی مالی و قضایی کنگره، به طیف گسترده ای از پرسش ها درباره ی انتخابات پاسخ می دهد. این مصاحبه در روز انتخابات پخش خواهد شد.


۳ نظر:

ناشناس گفت...

با درود بر شما و عرض تبریک به خاطر راه اندازی این وبلاگ که نیازبه آن از مدتها قبل احساس میشد امیدوارم بازهم گزارشات جذاب ودقیق شما را از کنگره چه در voa و چه در این وبلاگ شاهد باشیم با آرزوی موفقیت برای شما

Unknown گفت...

سیامک عزیز
به سهم خود از راه اندازی این وبلاگ توسط شما تشکر می کنم. شخصابا جدیت و علاقه پیگیر گزارش های جذاب و پرمحتوای تان در تلویزیون صدای امریکا هستم. بی اغراق، همه ی این تلویزیون یک طرف، گزارش های شما یک طرف.
شادکام و سرافراز باشید/ فرهاد جعفری

سيامک دهقانپور گفت...

با سپاس از محبت بی پیرایه ی فرهاد عزیز و دیگر دوستان. امیدوارم بتوانیم این ارتباط را روز به روز قوی تر کنیم.
سیامک دهقانپور