۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۸, شنبه

مردی برای تمام فصول

سناتور دموکرات ادوارد کندی به بیمارستان بوستون منتقل شده است. او یکی از شش سناتور تاریخ آمریکاست که بیش از ۴۰ سال در سنا خدمت کرده اند. تد کندی ۴۶ سال است که نماینده ی ماساچوست در سنای آمریکاست.
او فرزند کوچک خانواده ی مشهور کندی هاست و یکی از نه برادری است که هر یک فصلی از تاریخ معاصر آمریکا را به خود اختصاص داده اند. جوزف، برادر بزرگ خانواده، افسر خلبان بود و در جنگ جهانی دوم کشته شد. جان اف کندی، رئیس جمهوری فقید آمریکا، و سناتور رابرت کندی، که پس از کشته شدنش برادرش خود را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کرد هر دو در دهه ی شصت ترور شدند. جان اف کندی در سال ۱۹۶۳ و رابرت کندی سال ۱۹۶۸.
ادوارد کندی ۷۶ ساله، رئیس کمیته ی کار، آموزش و بهداشت سنا، یکی از لیبرال ترین سناتورهای تاریخ آمریکاست که تلاش های او در راستای تنظیم قوانینی در راستای بهبود وضعیت بهداشت عمومی، آموزش و مهاجرت زبانزد عام است.
لایحه ی اصلاحات در قوانین مهاجرت به آمریکا نتیجه ی تلاش مشترک سناتور جمهوریخواه جان مک کین و کندی است. مک کین در بیانیه ای او را یک قانونگذار افسانه ای توصیف کرد. سناتور هیلاری کلینتون وسناتور براک اوباما برای او از صمیم قلب آرزوی سلامتی کرده اند. اوباما او را غول تاریخ سیاسی معاصر آمریکا می داند. کندی از مخالفان صریح الهجه ی جنگ عراق است.
او و کرولین کندی، دختر جان اف کندی، تلاش زیادی برای کمپین براک اوباما انجام داده اند. ادوارد کندی موسوم به تد کندی یکی از سوپردلگیت ها و از رهبران متنفذ حزب دموکرات است و سال ۱۹۸۰ تلاشی ناموفق در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری داشت که از جیمی کارتر شکست خورد.
سناتور جان کری، کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر سناتور ایالت ماساچوست، که ادوارد کندی را استاد خود می داند ساعاتی پس از انتقال کندی به بیمارستان مرکزی بوستون بر بالین او حاضر شد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ترور جان اف کنی و وابستگانش که حتی به ترور مرلین مونرو نیز انجامید نشان می دهد که حتی در آمریکا نیز دمکراسی واقعی وجود ندارد.

Rahman Javanmardi گفت...

خسته‌ نباشید و دستت درد نکند سیامک عزیز، کار شما بسیار عالی است و واقعن در مسایل کنگره‌ آمریکا اطلاعات بسیار خوبی را منعکس می‌کنید، باشد که‌ مردم ما این انستیتوی دمکراسی را که‌ در جهان نیز منحصر به‌فرد است، بهتر بشناسند.

همانطوری که‌ ذکر کرده‌اید. این سناتور یکی از لیبرالترین و در مسایل زیادی پیشروترین، همه‌ دمکراتهای آمریکا است. ویژه‌گی سیاستمداران موفق امروزه‌، حقه‌بازتر بودن، دورو بودن، نان به‌ نرخ روز خوردن و دروغگو بودن نیست. بلکه‌ راست و درست و شفاف بودن است. سیاست در عصر ما(قرن 21)هر روزه‌ و شاید هم هر ساعت توسط مردم قضاوت میشود. اینگونه‌ است که‌ مردانی مثل ادوارد کندی محبوب حتی حزب مخالف نیزمی‌شوند. ولی متاسفانه‌ ما گرفتار آن دسته‌ از سیاستمدارانی هستیم که‌ هنوز معتقدند که‌ سیاست همان حیله‌گری است، و دروغگویی خاصه‌ سیاستگردانی خوب است. اینکه‌ بیشتر سیاستگران ایرانی مثل آقای احمدی‌نژاد و آقای خامنه‌ای براحتی جلو مردم ایران دروغ‌پراکنی میکنند از برداشتشان و تعلقشان به‌ شیوه‌ "سیاستمداری=حیله‌گری است".