۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۷, جمعه

سرنوشت آخرین درخواست بودجه ی جنگ

طرح بودجه ی یکصد و شصت و دو میلیارد و پانصد میلیون دلاری هزینه های جنگ عراق و افغانستان را تا سپتامبر دو هزار و نه تامین می کند اما در رای گیری دیروز با صد و چهل و نه رای در برابر صد و چهل و یک رای رد شد. ترکیبی نامتجانسی از جمهوریخواهان خشمگین و دموکرات های ضد جنگ لایحه را متوقف کردند. صد و سی و یک جمهوریخواه رای ممتنع دادند و دموکرات ها را متهم کردند که بدون مشورت با آنها لایحه ی بودجه به رای گذاشته شد. مخالفت جمهوریخواهان با متمم هایی بود که آن را بی ارتباط به بودجه ی جنگ می دانند. از جمله متمم ها تخصیص پنجاه و دو میلیارد دلار برای آموزش پس از بازگشت سربازان از جنگ بود. پس از شکست طرح دموکرات ها قطعنامه ای غیرالزام آور برای آغاز خروج نیروها از عراق طی سی روز با دویست و بیست و هفت رای موافق در برابر صد و نود و شش رای مخالف به تصویب رسید.
پرزیدنت بوش پیشتر تهدید کرده بود هر متممی را به لایحه ی بودجه ی جنگ وتو می کند. سنا هفته ی آینده این لایحه را بدون متمم های غیرمرتبط به بحث و رای می گذارد و احتمالا این آخرین درخواست بودجه ی دولت بوش از کنگره برای جنگ بدون مشکل تصویب خواهد شد.

۳ نظر:

Unknown گفت...

درود بر آقای سیامک دهقانپور خبرنگار خستگی ناپذیر صدای امریکا
امریکا خرج بسیار زیادی در نبرد با تروریستها در عراق و افغانستان متحمل شد و بنظر من بخشی از آن بخاطر دخالتهای ایران و پول نفت ایران است که توسط حکومت ملایان ایران برای مقابله با امریکا خرج میشود و در واقع امریکادر یک جنگ سرد و یا حتی گرم در مرزهای عراق و افغانستان با حکومت اسلامی ایران است و آنهم خرج خودش را دارد . دو دولت عراق و افغانستان امروز متحدان امریکا در نبرد با تروریستها هستند و در زمان آزادی ایران یک دولت دیگر متحد برای نبرد با تروریسم وجود خواهد داشت .
اگر ناآرامی در عراق تنها یک جنگ داخلی بود بنظر من حتی اشکال نداشت اگر امریکا از عراق خارج میشد ولی بخش بزرگ ناآرامی عراق بخاطر مداخلات ایران است و برای مقابله با ایران امکریا باید در عراق بماند و محکم در برابر حکومت اسلامی ایستادگی کند . کاری که امروز در حال انجامش است و حتی باید بیشتر بکوشد . این یک واقعیت است که تروریستها بسیار بسیار متضرر هستند و آزادیخواهان پیروز نهایی خواهند بود . بودجه امریکا بیهوده خرج نشده است. تاریخ در مورد نبرد بزرگ با تروریسم بین الملل قضاوت خواهد کرد.
خسته نباشید آقا سیامک و موفق باشید

ناشناس گفت...

سلام آقای دهقانپور
محسن از شیراز هستم
در برنامه دیشب تفسیر خبر پس از اتمام برنامه آقای دیوید فولی به نظر می رسید از چیزی ناراضی بود و وقتی همه مشغول جدا کردن میکروفون ها بودند داشت به چیزی اعتراض می کرد.اگه امکان داره بگید اگه ایشون اعتراض می کردند این اعتراض به چی و به کی بود؟

سيامک دهقانپور گفت...

اعتراضی نبود. اشکال فنی باعث شده بود بعضی از صحبت های ما را در ترجمه ی همزمان بدرستی متوجه نشود از این بابت کمی ناراحت بود.