۱۳۸۷ خرداد ۵, یکشنبه

گفتگو با نماینده ی آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی

روز دوشنبه قرار است محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش خود را درباره ی برنامه ی اتمی ایران در اختیار کشورهای عضو هیات مدیره ی آژانس بین المللی انرژی اتمی و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دهد.
در برنامه ی روز دوشنبه ی تفسیر خبر از واشنگتن از طریق رله ی ماهواره ای مصاحبه ای زنده با گرگوری شولتی، نماینده ی آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، خواهم داشت تا به ابعاد گزارش البرادعی و موضع آمریکا نسبت به آن بپردازیم.
سوالی دارید با من در میان بگذارید سعی می کنم در حد امکان در برنامه مطرح کنم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با درود
طی این چند سال ایران به خوبی توانسته زمان را به نفع خود بخرد که اینکار در نهایت به دسترسی ایران به انرژی و شکست دیپلماسی آمریکا در برابر ایران خواهد انجامید.
چرا با اینکه دولت آمریکا اطمینان دارد که این رژیم دست از غنی سازی اورانیوم برنخواهد داشت همچنان منتظر پاسخ ایران میماند؟

ناشناس گفت...

سلام آقای دهقانپور
خواهشم در ابتدا این هست که لطفا اسم منو تو برنامه تون نیارین چون خداییش نمیخوام اینجا نیست و نابودم کنن. اما سئوال من این هست که آیا فکر نمیکنید این طول کشیدن زمان برای حل و فصل مسئله هسته ای یک جورایی به نفع آقایون تو وقت خریدن تموم شه؟ چون احساس میکنم شاید منافع قضیه بیشتر به سمت آمریکا باشه، چون هر جوری فکر میکنم آمریکا آنقدر سیاست و قدرت و توانایی داره که اگه میدید مسئله کاملا جدیه وداره واقعا به ضررش هست، ظرف مدت خیلی کوتاهی اینا رو کله میکرد. پس چرا اجازه میده که اینا هی برای مقاصد خطرناکشون پول و صد تا چیزه دیگه بین ایران و کشورای دیگه رد و بدل کنن و همیشه بعد از چند سال فقط موضوع رو رو میکنه بدون هیچ واکنش جدی عملی ای؟ خوب اگه اینا خطرناکن و مردم هم اینو میدونن، اصلا نیازی نیست که اینقدر کشش بدیم...جمشون کنید برن دیگه...البته من میدونم که موضوع به این سادگی ها هم نیست ولی قطعا بقائ اینا برای دوستان آمریکایی هم بنظر اینقدر ها هم بدون فایده نمیاد!!!چون در بعد کلان قضیه اگر یک لولو تو منطقه باشه منافع مالیش از بودن یک آجان ظاهرا تو این مقطع خیلی بیشتره چون اگر غیر از این بود که اون خدابیامرز رو که عوضش نمکردن...اینطور نیست؟؟
ارادتمند همیشگی