۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

جنگ زود هنگام مک کین و اوباما بر سر ایران

سناتور جمهوریخواه جان مک کین امروز همزمان با سالگرد استقلال کوبا در یک سخنرانی در میامی فلوریدا در میان جمعی از کوبایی آمریکایی ها برای چندمین روز پیاپی براک اوباما را بشدت مورد انتقاد قرار می دهد. مک کین معتقد است این که اوباما از لغو تحریم های کوبا برای بهبود روابط با دولت کمونیستی کسترو و گفتگوی بدون پیش شرط با احمدی نژاد سخن می گوید و آن را با مذاکرات روسای جمهوری پیشین آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی سابق مقایسه می کند از عمق بی تجربگی او و ضعف در قضاوت اش حکایت دارد.
به باور مک کین اوباما خطر ایران را چندان جدی نگرفته است و صحبت های او مبنی بر رد گفتگو با حماس در تناقض آشکار با گفتگوی بدون پیش شرط با ایران است که از حماس حمایت می کند.
اوباما می گوید به خطرات ناشی از برنامه ی هسته ای ایران و حمایت هایش از تروریسم واقف است اما باور دارد سیاست های چند سال گذشته ی دولت بوش از جمله ی ادامه ی جنگ بی پایان در عراق و پرهیز از دیپلماسی مستقیم و سرسختانه با ایران که او معتقد است مک کین آن را ادامه خواهد داد به تقویت بیشتر ایران منجر شده است.
فلوریدا ایالتی حیاتی در انتخابات نوامبر خواهد بود و رای کوبایی تبارهای ساکن آن که مخالف سر سخت دولت کسترو هستند می تواند در پیروزی در آن ایالت بسیار موثر باشد.
نظر شما چیست؟
به گزارش امروزم در خبرها و نظرها نگاهی بیاندازید.

هیچ نظری موجود نیست: