۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

اوباما ـ کلینتون بلیط برنده یا بازنده برای دموکرات ها؟

آیا فکر می کنید آنطور که گمانه زنی می شود هیلاری کلینتون برای این در رقابت ها مانده است تا از بابت منظور شدن نامش در برگه ی انتخاباتی اوباما به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری اطمینان حاصل کند؟ آیا نام او بر بلیط انتخاباتی دموکرات ها به موفقیت در انتخابات نوامبر کمک می کند یا لطمه خواهد زد؟ فکر می کنید چه فردی مناسب نامزدی معاونت ریاست جمهوری است و چرا؟ ممنون می شوم اگر نظرات خود را با من در میان بگذارید.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

با درود و تشکر فراوان از آقای سیامک دهقانپور بابت این وبلاگ ارزشمندشون،
به نظر من ترکیب اوباما - کلینتون احتمال برنده شدن دموکراتها را افزایش میدهد چون رای دهندگان طرفدار هر یک از اینها حاضرند با هم در مقابل جمهوری خواهان بایستند.
ولی قبل از این ائتلاف باید خاطرات رقابتهای دوران کمپین حاضر را در اذهان مردم کمرنگ نمایند. البته من خودم یک جمهوری خواه هستم و امیدوارم آقای سناتور مک کین رئیس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا گردند.

ناشناس گفت...

به نظر من کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا مناسبت‌تر است چون اوباما در مورد مسائل دنیا خیلی خام فکر می‌کند! اما اوباما بدرد معاون ریاست جمهوری می‌خورد، چون تخصص وی در امور داخلی آمریکا بسیار بیشتر است و وی می‌توان با دیدگاه‌های مثبت خود کارهای بزرگی انجام دهد.

مصطفی گفت...

به نظره من نه اوباما نه کلینتون ./ فقط و فقط باید جمهوری خواهان برنده بشند . ولی بین بد و بدتر میشه اوباما رو انتخاب کرد.

ناشناس گفت...

به نظر ميرسد پافشاري خانم كلينتون بر ادامه حضور در رقابت با اوباما بيشتر يك تصميم احساسي باشد تا يك برنامه جدي براي رسيدن به جايگاه معاونت رئيس جمهور .

هر چند كه با توجه به هزينه هايي كه خانم كلينتون براي حضور در رقابت ها پرداخته است نمي خواهد با دستي خالي با رقابت ها وداع كند .

ادامه حضور خانم كلينتون در رقابت با اوباما حتي اگر با معاونت كلينتون همراه باشد منجر به رويگرداني مردم از حزب دموكرات و در نهايت كاهش راي دموكراتها خواهد شد .

به نظر من خانم كلينتون پايگاه اجتماعي خوبي ميان مردم امريكا دارد . ايشان شرافتمندانه مبارزه كردند و برنامه هاي خوبي براي امريكا داشتند . با اين حال خانم كلينتون بهتر است به خاطر منافع حزب دموكرات و حفظ پرستيژ خود دست به يك فداكاري بزرگ بزنند . ايشان بايد از ادامه رقابت ها كنار بكشند و يك سناتور بمانند . تا چهار سال اينده و دوره بعدي انتخابات .

-----------------------------------

در مورد اينكه چه كسي براي معاونت رئيس جمهوري امريكا مناسب است .

اگر دموكراتها انتخابات را ببرند من فكر كنم اقاي جوزف ليبرمن به دليل شخصيت فراجناحي و در عين حال عملگرايي كه دارند فرد مناسبي هستند .

در صورت پيروزي جمهوريخواهان نيز من دوست دارم از ميان اقايان جان بولتون - ديك چني - رودي جولياني و يا ميت رامني يك نفر به عنوان معاون رئيس جمهور برگزيده شود .

Arash Sigarchi گفت...

آقای دهقانپور ارجمند. حتما می دانید که تازه به آمریکا آمده ام این را یادآوری کردم که بگویم این نظر که در زیر می آید کارشناسانه نیست بلکه از روی سلیقه و یک مقدار هم به زمینه تخصصم در روزنامه نگاری بر می گردد.
البته که معمول است حریفان پایانی یک جناح اکر متحد بشوند می توانند بر جناب رقیب پیروز شوند اما من فکر نمی کنم سناتور "اوباما" از سناتور "کلینتون" استفاده کند. در ماه های اخیر نحوه جذب رای این دو به گونه ای بوده که همواره بر دو آیتم گوناگون تکیه داشته اند. چه آنکه خانم کلینتون خود را "تجربه دار" تر می داند و از سویی آقای اوباما می گوید من از "لابیست ها" نیستم و آمده ام "تغییر" بدهم.
هر چند دوره های گذشته ام کاندیدا ها اینچنین همدیگر را برای پیروزی ، مورد انتقاد قرار می دادند اما این دفعه گویا جنگ جدی تر است. فکر می کنم اگر هم اوباما کلینتون را برگزیند ، شعارهایش زیر سوال می رود و بر عکس اگر کلینتون او را برگزیند ، برخلاف تجربه گرایی ، یک بی تجربه را برای معاونت برگزیده است!

ناشناس گفت...

آقای دهقانپور سلام
محسن هستم از شیراز
قبلاً سوالی در مورد امکان نرسیدن نامزد های دمکرات به عدد 2025 کردم که متاسفانه جوابی به من ندادید.
در مورد دموکراتها به نظر من اتفاقات امسال تابستان در خاور
میانه تاثیر بسیاری در انتخاب نامزد حزب دموکرات برای انتخابات نوامبر دارد.اما ماندن خانوم کلینتون در عرصه انتخابات انجام یک تاکتیک جدید برای ایجاد یک وضعیت منتج به برد برای دموکراتهاست.چون باایجاد یک اتحاد بین اوباما و کلینتون در ایالات پر جمعیت طرفدار کلینتون و ایالات جنوبی طرفدار اوباما پیروزی قطعاً در چنگ دموکراتهاست.اما نتیجه نهایی در مورد انتخابات نوامبر به سیاست خارجی آمریکا در تابستان بستگی داره.

سيامک دهقانپور گفت...

محسن عزیز، همان موقع که سوال را مطرح کردی پاسخ ات را بطور مفصل در مطلب کلینتون به امید لاتین تبارها تا آخر خط خواهد ماند نوشتم.
الان کلینتون تلاش می کند ۲۰۲۵ را به ۲۲۰۹ بدل کند چون معتقد است فلوریدا و میشیگن علیرغم زیر پا گذاشتن قوانین حزب باید به حدنصاب شمار نمایندگان لازم اضافه شوند. به هر شکل هیچ یک بدون سوپردلگیت ها یا ابرنمایندگان به حدنصاب نمی رسند اما، اوباما به حدود ۳۰ درصد از ابرنمایندگان نیاز دارد کلینتون به حدود ۷۰ درصد.

Unknown گفت...

با سلامی گرم و با سپاس از آقای سیامک دهقانپور عزیزم
آقا سیامک وبلاگ شما را میبینم و باید به شما تبریک بگم که چنین وبلاگ باارزش و جالبی را دارید . برای ما هم بسیار جالبه که گزارشهای شما را چه در برنامه ها و چه در همین وبلاگ دنبال کنیم.
آقا سیامک بنظر من آنقدر قابت بین آقای اوباما و خانم کلینتن تنگاتنگ است که هر کدام از این دو نفر بعنوان نامزد نهایی انتخاب شوند باید نفر دیگر را بعنوان معاون خود انتخاب کنند تا به حزب دموکرات ضربه نخورد و این حزب در برابر جمهوریخواهان بتواند قاطعانه پیروز شود ولی از طرف یکیاز دوستان در اینجا خیلی به نکته جالبی اشاره کرده و در واقع تناقصی بوجود خواهد آمد با توجه به صحبتهای این دو کاندیدا در طی مبارزاتشان بر علیه هم داشته اند . حالا باید نشست و دید چه خواهد شد ولی از طرفی شنیدم که خانم کلینتن ممکن است به فکر یک حزب جدید باشند زیرا برایشان قابل باور نیست که مقامات دموکرات تا این حد به ایشان پشت کرده باشند!!
آقا سیامک وبلاگ بسیار خودمانی و گرم و جالبیست. آفرین و واقعا درود بر شما .خدا شما و خانواده شما را حفظ کنه.
ارادتمند کوچکتان
سعید