۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

اوباما و یکصدمین سالگرد روز مادر در آمریکا

سابقه ی روز مادر در آمریکا به سال ۱۹۰۸ میلادی در ویرجینیای غربی بازمی گردد. جایی که سه شنبه ی آینده صحنه ی دور بعدی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکاست. در آن سال آنا جارویس با برپایی مراسمی در کلیسایی در گرفتون در ویرجینیای غربی به مناسبت سومین سالگرد درگذشت مادرش بنای روز گرامیداشت همه ی مادران را گذاشت.
امروز هیلاری کلینتون روز مادر را در آن ایالت در کمپین انتخاباتی بود. در میان سه کاندیدای در کورس رقابت های انتخاباتی تنها کسی که مادرش در قید حیات نیست، براک اوباماست. مادر اوباما زنی سفیدپوست اهل کانزاس بود که چند سال پیش در اثر بیماری درگذشت. اوباما در گفتگویی با وولف بلیتزر در سی ان ان مادرش را مهربانترین و باسخاوت ترین شخصیتی عنوان کرد که در عمرش دیده است و گفت هر چه هست مدیون مادرش است. او گفت اگر مادرش زنده بود و او را در آستانه ی کسب نامزدی حزب می دید می گفت مواظب باش غرور چشمت را کور نکند و کماکان سخت به فعالیت ادامه بده. اوباما گفت وقتی با مشکلاتی در زندگی اش روبرو می شود فکر می کند مادرش در آن شرایط از او چه انتظاری دارد؟ براک اوباما در عین حال همسرش، میشل، را مادری نمونه عنوان می کند و روز مادر را به او تبریک می گوید. مادری که به باور اوباما دو دختر را در میان تمام گرفتاری ها تربیت کرده که هر کسی آرزوی داشتن آنها را دارد.
آنا جارویس که نه فرزندی داشت و نه هرگز ازدواج کرد پیشنهاد کرده بود برای ادای احترام به مادران تنها یک میخک سفید چون نماد عشق پاک و بی آلایش مادر از سوی فرزندان به مادران هدیه داده شود. پیش بینی می شود امسال مردم آمریکا حدود ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صرف خرید کادوی روز مادر کنند.
لینک زیر گفتگوی اوباما با سی ان ان درباره ی روز مادر است:
http://www.youtube.com/watch?v=tEwoY5Ap5cM
لینک زیر آگهی تبلیغاتی اوباماست که در آن فرزندان از مادرانشان می خواهند به اوباما رای دهند.
http://www.youtube.com/watch?v=HkCIOcgOi4s

هیچ نظری موجود نیست: