۱۳۸۷ مرداد ۹, چهارشنبه

اخباری از کنگره

سناتور دموکرات براک اوباما روز سه شنبه گفتگوهای متعددی با مقامات داخلی و خارجی داشته است. او دیروز در حوزه ی کمپین اقتصادی دیداری با بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی، داشت. سپس در تماسی تلفنی با هنری پالسون، وزیر دارایی، اوضاع اقتصادی کشور را مورد بحث و گفتگو قرار داد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اوباما در نهایت ملاقاتی با یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، داشت. اوباما پاکستان را متحد مهم آمریکا در منطقه خواند و در عین حال گفت چنانچه رئیس جمهور شود و اطلاعات قطعی در باره ی محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در پاکستان داشته باشد دستور اقدام نظامی خواهد داد.
آقای گیلانی از اظهارنظر درباره ی محتوی گفتگوها با اوباما پرهیز کرد.
ظاهرا آقای گیلانی تماسی تلفنی با سناتور مک کین خواهد داشت. نخست وزیر پاکستان امروز با رهبران کنگره ملاقات کرد.
دیروز، سناتور جمهوریخواه سم براونبک، از مدافعان صریح الهجه ی حقوق بشر و منتقدان دولت چین، نه روز مانده به افتتاح المپیک تابستانی چین بر اساس مدارکی که مدعی است از هتل های محل سکونت ژورنالیست ها و ورزشکاران دریافت کرده پکن را متهم کرد سیستم های کنترل ارتباطات اینترنتی در هتل های بزرگ نصب کرده است. دولت چین می گوید تدابیر ویژه ی امنیتی برای سلامت برگزاری مسابقات درنظر گرفته است اما، منتقدان می گویند هدف از این تدابیر سانسور انتشار برپایی خبر تظاهرات احتمالی تبتی ها و فعالان حقوق بشر است.
و خبر دیگر این که سناتور ایالت آلاسکا تد استیونس که چهل سال در سنا سابقه دارد و باسابقه ترین سناتور جمهوریخواه است با هفت مورد اتهام درباره ی اظهارات کذب روبروست و روز پنج شنبه در دادگاه حاضر می شود.
دادستان های فدرال مدعی اند سناتور جمهوریخواه تد استوینس ۲۵۰ هزار دلار هدایایی را که از شرکت نفتی «وکو» دریافت کرده تنها ۸۵۰ دلار طی ۷ سال گذشته اعلام کرده است. ظاهرا بخش عمده ای از این هدایا کمک هایی برای بازسازی منزل مسکونی سناتور استیونس بوده است. سناتور استیونس می گوید تمام صورتحساب ها را پرداخته است. استیونس شخصیتی سرشناس در آلاسکاست و در چند دهه ی گذشته با دریافت کمک هایی از دولت فدرال چهره ی آلاسکا را دگرگون کرده است. فرودگاه آلاسکا به نام استیون است.
در صورت اثبات اتهامات این ضربه ی دیگری به جمهوریخواهان در آستانه ی انتخابات خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: