۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

مک کین: «باد تغییر در ایران هم وزیدن خواهد گرفت»

دولت محمود احمدی نژاد حدود دو ماه و نیم فرصت دارد تا رهبران گروه هشت را از اتخاذ یک سیاست شدید علیه ایران منصرف کند. اما، یک عضو بلندپایه ی سنای ایالات متحده می گوید واشنگتن نباید در این بین مردم ایران را فراموش کند.
سناتور جمهوریخواه جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنای آمریکا، معتقد است ایران یکی از دشوارترین چالش های پیش روی آمریکا است.
رهبران گروه هشت از جمله پرزیدنت اوباما و دیمتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، تا بیست و پنجم سپتامبر به رهبران ایران زمان دادند تا در نشسست گروه بیست تصمیم بگیرند آیا ایران از این در فرصت برای کاهش تنش و دست کشیدن از سیاست دستیابی به قابلیت تولید جنگ افزار هسته ای اش استفاده کرده است اگر نه اقداماتی در انتظارش خواهد بود.
سناتور جمهوریخواه جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنای آمریکا، معتقد است تحریم های مهم و هدفمند باید علیه ایران وضع شود.
در کنگره ی آمریکا آمادگی بسیاری برای وضع تحریم های فلج کننده از جمله قطع فروش بنزین و تحریم خرید گاز از ایران دیده می شود.
مک کین در گفتگویی با شبکه ی خبری ام اس ان بی سی گفت در عین حال ضروری است که ما اخلاقا از مردم ایران که در کشاکش دستیابی به یک دموکراسی آزاد و جامعه ای باز و برخورداری از انتخاباتی عادلانه هستند حمایت کنیم.
تهران هر چند می گوید بیانیه ی گروه هشت هیچ پیامی برای رژیم در بر نداشته و غرب را تهدید می کند اگر برای انتقادهایش از سرکوب تظاهرات مردم پس از انتخابات عذرخواهی نکند مذاکراتی در کار نخواهد بود اما، یک روز بعد از بیانیه ی گروه هشت از آماده کردن بسته ی پیشنهادی مذاکرات هسته ای به قدرت های بزرگ جهان خبر می دهد.
سناتور مک کین که باتفاق سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهم و سناتور مستقل دموکرات جوزف لیبرمن لایحه ای را برای حفظ آزادی های رسانه ای مردم ایران و جلوگیری از سانسور اینترنتی در دست تنظیم دارد می گوید مرگ ندا در خیابان های تهران واقعه ی مبنایی بود و این امر که او به نمادی از یک رژیم سرکوبگر و ستمگر بدل شد بطور بنیادی آینده ی ایران را تغییر خواهد داد.
به باور مک کین باد تغییر در ایران هم وزیدن خواهد گرفت اما، او تاکید می کند دشوار بتوان گفت این امر با چه سرعتی رخ خواهد داد.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از کاندیداهای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری ایران، هشدار داده است اگر رژیم مسیر تغییر را طی نکند و اوضاع به همین وضع ادامه داشته باشد نظام از درون فروخواهد پاشید. سناتور مک کین می گوید کسی فروریختن دیوار برلین را پیش بینی نمی کرد اما، فرو ریخت. این عضو بلندپایه ی جمهوریخواه سنای آمریکا معتقد است در ایران حرکتی جریان گرفته است که قابل متوقف کردن نیست.

۶ نظر:

م گفت...

از اینکه گروه 8 در ابتدا دولت احمدی نژاد را به رسمیت می شناسد و به او دو ماه و نیم فرصت میدهد به عنوان یک ایرانی متا سفم.
که ایران از این دو ماه نیز همانند قبل استفاده خواهد کرد زیرا اگر اهل گفتگو بود تا کنون قانون های بین المملی را نقض نمیکرد.
اگر خون ندا ریخته شد برای این بود که بگوید این دولت منتخب ما نیست.
حال چگونه گروه 8 می تواند سر میز مذاکره با افرادی که دولت مردم ایران نیستند بنشیند و گفتگو کند.
گوئی سفر آقای اوباما به روسیه افکار او را هم همسو با روسیه کرده که با هم توافق کرده اند.
آقای مک کین باد تغییرات در ایران وزیدن گرفته است اما این دنیا است که باید با کمکهای بین اللملی و حقوق بشر به کمک ایرانیان بیاید.
تا نقض حقوق بشر در ایران بیشتر از این بیداد نکند.

Unknown گفت...

قربون مک کین برم...کاش به جای این اوباما مک کین شده بود.حداقل چهار تا حرف که میزنه اساسی هستش.

تر و خدا اون مسیج قبلیم که نوشتم رو به مک کین بگین رسانه در ایران خیلی مهمه

roya گفت...

Dear Congressman john mccain:
Thanks for your statements,i absulutly agree with you,change is a definite procese in IRAN but it's too slow to prevent ahmadinejad making bomb,
so the military strike is needed,otherwise Islamic republic will explode it over israel in order to imam mahdi come !

ناشناس گفت...

یک سایت جدید اصلاح طلب آغاز بکار کرد
این سایت با نشانی Mowjcamp.com و با نام « موج سبز » از جمله نوشته است که حامیان میرحسین موسوی و معترضان به نتایج انتخابات و حوادث پس از آن، در گروههای اینترنتی و کلوپ‌های فضای مجازی اعلام کرده‌اند که جمعه این هفته پس از شرکت در نماز جمعه که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار خواهد شد، برای اعلام حضور و تداوم اعتراض، شرکت و راهپیمائی خواهند کرد.
http://www.radiofarda.com/archive/news/20090714/143/143.html?id=1776725

Unknown گفت...

با عرض سلام. به نظر من خیلی سخنان امیدوار کننده ای است.این لایحه که سناتور مک کین و گراهم و لیبرمن تهیه کرده اند کی به کنگره ارائه میشود؟ یعنی کنگره امریکا هزینه ای برای ازادی رسانه ای در ایران متحمل میشود؟ در ضمن شما نوشته اید سناتور مستقل دموکرات. من نمیفهمم منظورتان از مستقل چیست؟

ناشناس گفت...

با سلام
حدود سی سال پیش نماینده حزب دمکرات یعنی کارتر به مردم ایران ظلم بزرگی کرد.این بار هم نوبت یک دموکرات دیگر به نام اوباما است.اوباما ثابت کرد که هیچ ارزشی برای حقوق بشر قائل نیست.و فقط از آن دم میزند