۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

راه بی دردسرتری برای استفاده از انرژی هسته ای وجود دارد

رئیس کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان قطعنامه ای را با هدف تائید همکاری غیر نظامی هسته ای آمریکا و امارات ارائه کرده است.
هاوارد برمن، رئیس دموکرات کمیته، ضمن ارائه ی این قطعنامه ابراز رضایت می کند که این همکاری در جهت منافع آمریکا در مقابله با جلوگیری از گسترش جنگ افزار هسته ای است و الگویی برای آینده ی همکاری هسته ای غیرنظامی آمریکا و دیگر ارائه دهندگان فناوری هسته ای خواهد بود.
قانونگذاران انتقادهایی به عدم همکاری کامل امارات با آمریکا در برابر ایران دارند. برمن می گوید انتظار دارد امارات گام هایی را بسرعت برای رفع نگرانی ها از جمله استفاده ی تهران از نظام مالی امارات برای قاچاق فناوری هسته ای بردارد. عضو ارشد دموکرات کنگره می گوید اینکه امارات تعهد قانونی سپرده است بدنبال غنی سازی اورانیوم یا تولید پلوتونیوم نرود و پروتکل الحاقی را به اجرا بگذارد نشان می دهد راه دیگری هم برای استفاده ی حقیقی از انرژی هسته ای وجود دارد.

۱ نظر:

م گفت...

با سلام
همانطور که راههای ساده تری برای دسترسی به انرژی هسته ای موجود است امیدوارم راههای ساده تری هم برای منع گسترش جنگ افزار هسته ای وجود داشته باشد.
پس شاید تا کنون هم برای استفاده از انرژی هسته ای می شد راههای دیگری را استفاده کرد که جهان با اینگونه تهدیدها مواجه نشود.
براستی مقصر کیست؟
ایران یا کشورهائی که اجازه داده اند و شاید به ایران کمک نیز کرده باشند که به نزدیکی تولید جنگ افزار های هسته ای برسد.