۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

سنای آمریکا با اکثریت قاطع لایحه ی قربانیان سانسور در ایران را تصویب کرد

در تفسیر خبر این هفته کوشیدیم به این پرسش ها پاسخ دهیم: آیا مذاکره ی آمریکا با ایران بسود رژیم است یا ضربه ای به آن خواهد بود؟ آیا تحریم ایران تاثیرگذار بوده است؟ اگر نه دلایل آن چیست و تحریم های جدید چه تاثیری می تواند بگذارد؟
مصاحبه ای اختصاصی با سناتور جان مک کین، عضو ارشد جمهوریخواه کمیته ی نیروهای مسلح سنای آمریکا، داشتیم.
اکبر گنجی، فعال سیاسی و بانی اعتصاب غذا در برابر سازمان ملل متحد، از طریق تماس تلفنی مستقیم از نیویورک محل تحصن درباره ی دستاوردهای این روزه ی سیاسی سه روزه سخن گفت.
در بخش دوم تفسیر خبر کارشناسان برنامه، آرام حسامی، استاد علوم سیاسی دانشگاه مانتگمری، بابک یکتافر، سردبیر نشریه ی اینترنتی واشنگتن پریزم، این تحولات را زیر ذره بین قرار دادند.
متاسفانه نتوانستیم با بابک داد، تحلیلگر و وبلاگ نویس، ارتباط تلفنی برقرار کنیم.
لینک مطلب بابک داد که در برنامه به آن اشاره شد:
http://babakdad.blogfa.com/post-408.aspx

شب گذشته سنای آمریکا با اکثریت قاطع لایحه ای را به تصویب رساند که هدف از آن تقویت توانایی مردم ایران در کسب اخبار و اطلاعات و فایق آمدن بر سانسور الکترونیکی و اقدامات نظارتی رژیم ایران است.
در این لایحه سی میلیون دلار برای گسترش برنامه های فارسی رادیویی و تلویزیونی به ایران؛ تقویت پخش امواج ماهواره و سایت های اینترنتی؛ توسعه ی فناوری هایی برای مقابله با سانسور اینترنتی و بستن ارسال پیامک از طریق تلفن های همراه؛ در نظر گرفته شده است.
بیست میلیون دلار برای صندوق آموزش و تبادلات الکترونیکی برای ایرانیان منظور شده است.
همچنین مصوبه ی کنگره پرزیدنت اوباما را ملزم می کند گزارشی درباره ی شرکت های غیر ایرانی که در سانسور اینترنت رژیم ایران را یاری داده اند در اختیار کنگره قرار دهد.
سنا همچنین پنج میلیون دلار در اختیار وزیر خارجه ی آمریکا می گذارد تا اسناد نقض حقوق بشر در ایران را شامل سرکوب مردم پس از انتخابات ریاست جمهوری جمع آوری کند.
سناتور جان مک کین در تصویب این لایحه تلاش بسیاری به خرج داد.
اما، انگیزه ی تنظیم لایحه ی تشدید تحریم اقتصادی ایران چیست؟
وقتی به بهای متوسط نفت طی ده سال گذشته نگاه کنیم. می بینیم در فاصله ی سالهای دو هزار تا دو هزار و سه بهای نفت حدود بیست و پنج دلار بود. سال دو هزار و چهار به سی و چهار دلار در بشکه؛ سال دو هزار و پنج به چهل و نه دلار؛ سال دو هزار و شش به شصت و یک دلار؛ سال دو هزار و هفت به شصت و هشت دلار؛ و سال دو هزار و نه به نود و چهار دلار در بشکه رسید.
به مخارج واردات ایران نگاه کنیم.
سال دو هزار و سه تا دو هزار و چهار شاهد بیست و هشت میلیارد دلار واردات هستیم. این مبلغ در سال دو هزار و هشت تا دو هزار و نه به هشتاد و پنج میلیارد دلار جهش می یابد.
اگر مقایسه ای میان پرداخت یارانه ها و کمک های دولتی در دوران احمدی نژاد با ابتدای آغاز به کارش داشته باشیم می بینیم سال دو هزار و پنج شاهد نود و هشت هزار میلیارد ریال یارانه و در دو هزار و هشت شاهد دویست و پنجاه و دو هزار میلیارد ریال یارانه ها و کمک های دولتی هستیم.
دولت سالانه چهل و پنج میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می کند.
طی پنج سال گذشته بهای نفت سالانه سی درصد افزایش داشته است و درآمد سال گذشته سه و نیم برابر درآمد نفتی سال دو هزار و سه بوده است. به این ترتیب درآمد نفتی دولت احمدی نژاد در سال گذشته به تنهایی معادل درآمد نفتی چهار سال اول دولت خاتمی بود. بسیاری معترض اند که این درآمد کجا صرف شده است؟
به گزارش صندوق بین المللی پول اگر بهای نفت در همین سطح فعلی بماند که احتمال می دهند طی چند سال آتی در همین سطح بماند ایران با یک کسری بودجه ی هنگفت روبرو می شود. از این روست که واشنگتن امیدوارست بتواند از طریق تحریم های کمر شکن رژیم را تحت فشار بگذارد.

لینک برای دانلود با سرعت پایین یا بالا:

ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vFRI.wmv

ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vbFRI.wmv

متن کامل مصاحبه ی اختصاصی با سناتور جان مک کین، عضو ارشد کمیته ی نیروهای مسلح سنای ایالات متحده، رقیب جمهوریخواه پرزیدنت اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:

سیامک دهقانپور:
«از متمم های مرتبط با ایران به لایحه ی بودجه ی امور دفاع چه هدفی را دنبال می کنید؟»
سناتور جان مک کین:
«یکی از متمم ها که از اهمیت بالایی برخوردار است بودجه ی پخش برنامه های رادیو تلویزیونی را برای مردم ایران افزایش می دهد و مردم ایران از این طریق همبستگی ما را با خود احساس می کنند. همچنین از طریق متمم دیگری راههایی را برای انتقال اطلاعات در اختیار مردم ایران می گذاریم که از طریق امکانات حکومتی غیرقابل دسترسی است. در عین حال راههایی را برای دور زدن تلاش رژیم ایران در بلوکه کردن اینترنت در اختیار ایرانیان قرار می دهیم. متمم دیگر بیانگر موضع کنگره در این باره است که اگر بزودی مذاکرات هدفمند در راستای برنامه ی هسته ای ایران انجام نگیرد باید بانک مرکزی ایران در نخستین گام تحت تحریم قرار گیرد و تحریم های سنگین دیگری در راه باشد. همچنین فروشندگان بنزین به ایران در این اقدام کنگره تحت فشار قرار می گیرند. بطور کلی کنگره و سنا شب گذشته حمایت خود را از مردم ایران و حق آنها برای دسترسی به اطلاعات بسیار قدرتمندانه بیان کرد.»
سیامک دهقانپور:
«در متمم تحریم های جدید چرا شصت روز فرصت از زمان برگزاری نشست گروه بیست در بیست و چهارم سپتامبر تعیین کرده اید؟»
سناتور جان مک کین:
«قصد ما این است که با دولت همکاری کنیم زیرا پرزیدنت اوباما ضرب الاجلی را در پاییز برای ایران تعیین کرده است تا پیوستن ایران به مذاکرات را بسنجد. از این رو قصد نداریم این فرصت را از دولت بگیریم و بلافاصله تحریم های شدید وضع کنیم.»
سیامک دهقانپور:
«علت تحریم بانک مرکزی چیست؟»
سناتور جان مک کین:
«بانک مرکزی در انتقال منابع مالی برای فعالیت سازمان های تروریستی متعددی نقش داشته است و امید ما این است که این تحریم محدودیت هایی بر فعالیت بانک مرکزی در این راستا اعمال کند.»
سیامک دهقانپور:
«مخاطبان برنامه از طریق وبلاگ و فیس بوک پرسیده اند طرح موسوم به وویس یا قربانیان سانسور در ایران که شما در آن سی میلیون دلار به برنامه های ماهواره ای و بیست میلیون دلار برای استفاده از فناوری جدید اختصاص داده اید چگونه به اجرا گذاشته خواهد شد؟»
سناتور جان مک کین:
«نخست اینکه شاهد افزایش ساعت پخش برنامه های فارسی صدای آمریکا خواهیم بود. نکته ی دیگر حداکثر استفاده از فناوری های جدید برای ایجاد ارتباط با مردم ایران است. ما نمی دانستیم توویتر، یوتیوب و فیس بوک می تواند سه راه عمده ی ارتباطی میان جوانان ایران با مردم در خیابان و ارتباط با ما باشد. این توانایی ها را افزایش خواهیم داد و راههایی را برای گریز از بستن اینترنت برای مردم در نظر داریم. من فکر می کنم تویتر، فیس بوک و یوتیوب ابزار مدرن همان روش هایی است که ما از طریق کمک به چاپ و انتشار اخبار و اطلاعات در اختیار کارگران در گدانسک در لهستان گذاشتیم تا صدای خود را علیه استبداد به دیگران برسانند. آنها آن کمک ها را حیاتی می دانستند و لایحه ی ما هم اینک هر راهی را برای بهبود شبکه ی ارتباطی مردم ایران در نظر خواهد داشت.»
سیامک دهقانپور:
«لایحه ی نهایی چه موقع به رای گذاشته شده و قابل اجرا خواهد بود؟»
سناتور جان مک کین:
«تصور می کنم طی چند هفته ی آینده یا در سپتامبر برای اینکه باید لایحه ی سنا را با نسخه ی لایحه ی مجلس نمایندگان یکی کنیم.»
سیامک دهقانپور:
«مخاطبان برنامه پرسیده اند آیا از این طریق می توان بدون کنترل حکومت به اینترنت دسترسی داشت؟»
سناتور جان مک کین:
«تمام تلاش ما این است که نگذاریم حکومت ایران مانع دسترسی مردم به اینترنت شود.»
سیامک دهقانپور:
«هیلری کلینتون، وزیر خارجه ی آمریکا، می گوید تردید دارد ایران با توجه به چالش های داخلی اش در این فرصت به پیشنهاد آمریکا برای گفتگوی مستقیم و بدون پیش شرط در راستای توقف غنی سازی اورانیوم پاسخ دهد. شما چه فکر می کنید؟»
سناتور جان مک کین:
«نخست از اینکه پرزیدنت اوباما و وزیر خارجه حمایت اخلاقی خود را از حق مردم ایران در برخورداری از یک انتخابات آزاد و عادلانه و حق برپایی تظاهرات صلح آمیز اعلام کردند بسیار خرسندم. تردیدی نیست که مباحثاتی جدی در میان روحانیت حاکم بر سر اینکه اعمال اصلاحات لازم در ایران ضرورت دارد یا نه شکل گرفته است اما، در همین لحظات تلاش های ایران برای دستیابی به قابلیت تولید جنگ افزار هسته ای ادامه دارد. من ضمن اعلام حمایت اخلاقی خود از حقوق مردم ایران معتقدم باید راههایی برای برگرداندن ایران از مسیر برنامه ی هسته ای اش بیابیم و فکر می کنم می توانیم هر دو را توامان انجام دهیم.»
سیامک دهقانپور:
« روسیه به رغم تاکید دولت اوباما بر آغاز دوباره ای در روابط مسکو و واشنگتن تا کنون نشانه ای برای همکاری در تشدید برخورد با ایران نشان نداده است؟»
سناتور جان مک کین:
«من مایلم شاهد این باشم که روسیه درک کند تسلیح خاورمیانه به جنگ افزار هسته ای در جهت منافع بلندمدت اش نیست. تردیدی نیست که دستیابی ایران به سلاح اتمی دیگر کشورهای منطقه را بسرعت به این مسیر سوق می دهد ولی متاسفانه تا کنون هیچ اقدام سودمندی از سوی روسیه در این راستا ندیده ایم و دیمتری مدودیف و ولادمیر پوتین هیچ نشانه ای مبنی بر بکارگیری نفوذ خود بر تهران نمایش نداده اند. از این بابت واقعا متاسفم.»
سیامک دهقانپور:
«پس با این وصف تحریم ها چه نتیجه ای خواهد داشت؟»
سناتور جان مک کین:
«با پایین آمدن بهای نفت تحریم ها تاثیرگذار خواهد بود. اقتصاد نابسامان ایران و گسترش ابعاد نارضایی عمومی که به بالاترین سطوح حکومتی رسیده است بر این روند تاثیر می گذارد زیرا مردم در ایران نه تنها خواهان اصلاحات سیاسی بلکه خواهان اصلاحات اقتصادی اند. تظاهرات در تهران و دیگر نقاط ایران آغاز پایان حاکمیت روحانیون افراطی است و من معتقدم مردم ایران تا اثبات و احقاق حقوق خود ادامه می دهند. هر چند نمی دانم چقدر طول خواهد کشید اما، زیاد طول نمی کشد که مردم ایران از جامعه ای بسیار بازتر برخوردار باشند.»
سیامک دهقانپور:
«گروهی از ایرانیان با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و حمایت از معترضین به نتیجه ی انتخابات در ایران سه روز را در برابر سازمان ملل متحد دست به اعتصاب غذا زدند. تظاهرات در ایران و دیگر نقاط جهان ادامه دارد. فکر می کنید این روند به کدام سو می رود؟»
سناتور جان مک کین:
«تظاهرات در سراسر جهان ادامه دارد اما، آنچه که بنظر من اهمیت دارد انتقادات بعضی روحانیون ارشد چون رفسنجانی است. تاکید این روحانیون بر ضرورت اصلاحات از عمق نارضایی نخبگان از دولت احمدی نژاد حکایت دارد. ما از بابت زندانی کردن مردم و کشتار جوانان بشدت متاسفیم. همواره لحظات حیاتی در یک انقلاب یا یک حرکت تغییر فراگیر وجود دارد؛ حمله به زندان باستیل در فرانسه یا حرکت کارگران در گدانسک در لهستان نمونه های چنین لحظاتی اند و فکر می کنم تصویر جانسپردن ندا بر خیابانهای تهران تاثیر ژرفی بر جهان و مردم ایران داشته است و تاریخ نویسان از آن به عنوان نقطه ی تحول در ایران نام خواهند برد.»
سیامک دهقانپور:
«شما طرفداران بسیاری در میان ایرانیان دارید اما، هستند کسانی که معتقدند شما نیات واقعی خود را در حمایت از مردم ایران ابراز نمی کنید و تنها به فکر منافع آمریکا هستید. رژیم ایران هم در باره ی شما گزارش های مختلف درست کرده و شما را متهم می کند که پشت بسیاری از انقلاب های رنگی در دنیا بوده اید. پاسخ شما چیست؟»
سناتور جان مک کین:
«این نگرانی از سویی برای مردم ایران است و از سویی میراثی است که از بنیانگذاران این کشور در روز استقلال آمریکا به ما رسیده است؛ آنجا که می گویند همه ی نوع بشر یکسان خلق شده اند و از حقوقی برابر و غیر قابل انکار برخوردارند. در ابتدای قرن بیستم وقتی مساله ی دفاع از حقوق مردم و برخورداری از دولتی منتخب دوباره در راس مباحثات در آمریکا قرار گرفت ما این وظیفه را در این کشور و در هر جای دنیا برای خود قائلیم که از حقوق مردم دفاع کنیم. من خودم را بخشی از کل جمهوریخواهان و دموکراتهایی چون هری ترومن و رونالد ریگن می دانم که برای حقوق بشر در هر کجای دنیا چه در برمه چه در ایران و چه اروپای شرقی تلاش کرده اند.»

۳۶ نظر:

roya گفت...

Dear Congressman john mccain:
Thanks for your statements,i absulutly agree with you,change is a definite procese in IRAN but it's too slow to prevent ahmadinejad making bomb,
so the military strike is needed,otherwise Islamic republic will explode it over israel in order to imam mahdi come !

roya گفت...

تحریم شل و نیم بند بیفایدست چون با قاچاق میتوان تحریم آنرا بی اثر کرد مگر اینکه با محاصره کامل دریایی و هوایی و زمینی باشد و از آنجا که چنین تحریم سفت و سختی هم امکانپذیر نیست در تحلیل نهایی تحریم موثر نخواهد بود و راه حل فقط نظامیست

ناشناس گفت...

با سلام و تشکر از شما
من دقیقا می خواهم بدانم که آیا اصلا تحریمهای امریکا بر سران جمهوری اسلامی تا ثیری داشته است درست است که الان هموطنان ما هم توسط عناصر جمهوری اسلامی کشته می شوند هم توسط هواپیماهای روسی که در نتیجه تحریم علیه ایران، ایران مجبور به خرید آن است ولی ایا حتی یک نفر از سران جمهوری اسلامی تحت تاثیر تحریم بلایی سرش آمده من به عنوان یک ایرانی چیزی نمی بینم ثانیا چرا آمریکا اینقدر دست دست میکند چرا نمی رود سر تحریم اصلی که نفت باشه و شریان اینها رو بزنه ؟ بنزین راهش نیست چون می تونن برن از جای دیگه بخرن و به نظر من تنها راهش نفت است و نکته دیگه اینکه میگم باز هم من شک دارم که اصلا آمریکا توان تحریم موثر را داشته باشه چون اگه داشت حداقل نوکیا و زیمنس دیگر جرات نمی کردند به ایران تجهیزات سانسور بدهند. مطلب دیگر هم اینکه نقش دوگانه اروپا هم برای من سوال بر انگیز است چرا آلمان در سال گذشته 20 درصد مبادلات اقتصادیش با ایران بیشتر شد از طرف دیگر اینقدر هم آلمان ظاهرا ضد جمهوری اسلامی موضع میگیرد این دوگانگی در برخورد اروپایی ها هم بسیار تامل بر انگیز است و همچنین ایا میتوان امید داشت امریکا روسیه رو با نوعی زمین گیر کند تا نفوذش در ایران کمتر شود
با سپاس
احمد

ناشناس گفت...

ِبا عرض سلام واحترام
می خواستم بپرسم آیا فکر می کنید تحریم هایی اقتصادی که به ایران اعمال می شود چقدر بر روی رژیم موثر است ؟
ما که در داخل ایران هستیم با قاطعیت می تونیم بهتون بگیم که هیچ تاثیری نداشته و فقط مردم را بیچاره کرده فکر نمیکنید تحریم های سیاسی ابزار بهتری برای دفاع از مردم ایران باشه؟؟

ناشناس گفت...

salam agar momkene az agiaee mccain beporsid chera baa hamiee in shavaahed ke khodeton didid shelike mosdagim va anvaiee aziathaa aaiaa hanooz barnamiee atomiee iran dar saadr olaviathast iaa mabaniee hogog bashrii va cheraa?

ناشناس گفت...

با درود

مي‌خواستم از سناتور مك كين بپرسم آيا لازم نيست علاوه بر توقف غني‌سازي اورانيوم كشورهاي طرف مقابل جمهوري اسلامي و بويژه دولت ايالات متحده، شرط مذاكره و برقراري رابطه باايران را رعايت حقوق بشر از طرف حكومت و توجه به خواست معترضين به نتايج انتخابات نيز تعيين نمايند. همچنين در اين بين چگونه مي‌توان روسيه و چين را با جامعه‌ي بين‌الملل طرفدار دموكراسي همراه نمود.

با سپاس
علي از همدان

ناشناس گفت...

تحريم بي فايده است
اينا 30 سال تحريم بودن و بلدن چه جوري و از كجا جنساشون رو تامين كنن
بعدشم اگر آمريكا بخواد تا چند وقت ديگه صبر كنه با همين شيوه اي كه اوباما پيش گرفته بايد قيده خاوره ميانه و اسرائيلو بزنه چون ديگه ايران بمب هسته اي داره وبا تفكراته احمدي نژاد آمادش ميكنه براي امام زمان و جنگ آخر الزمان كه به نابوديا خيلي ها شايد بيشتر از جنگ جهاني دوم هم برسه چون هيتلر بمب اتم ندات و انقدر كشت احمدي كه داره چي ميشه
يه زماني بود كه ميگفتن كاش ميتونستيم به زمانه كودكيه هيتلر بريم و اونو بكشيم تا 60 مليون انسان بيگناه كشته نشن اما نميشه
ولي الان فرصتي پيش روي دنياست كه احمدي رو تو بچگي(قبل از ساخت بمب هسته اي) متوقف كنن وگرنه آرزوي بازگشت به زمانه قبل هرگز براورده نميشه
وقت كمه واگه همينطور پيش بريم ديگه
كسي نميتونه به خامنه اي بگه بالاي چشمت ابرو و ما هم هفتاد مليون گروگانشيم
حالا ما گفتيم
همونطور كه با بادبادك هوا كردن جنبشه ما جلو نميره
با تحريممم ايران درست بشو نيست
تا دير نشده بايد فكره اساسي كرد...

ناشناس گفت...

تحریم بنزین به صورت فراگیر در کوتاه مدت دولت را فلج خواهد کرد.
خواهشا بگویید چرا این کار را نمی کنید.
اگر تعلل کنید گریبان شما را خواهد گرفت. جنگ خاور میانه در پیش است و شما می توانید مانع آن شوید

pooneh گفت...

Dear Congressman john mccain, i'm an iranian and in my opinion today U.s and Iran beniftis are along with,and i think nuclear facilites in my country should be destroyed by millitary stsike otherwise ahmadinejad will threw the bomb over israel and the result is unbeliveble,maybe wiping IRAN off the map ,so i encourage you not only economic restriction but also you have to make managments to millitary strike as soon as possible.
sincerely your Pooneh

م گفت...

با سلام و احترام
از اینکه سناتور جان مک کین در کنار مردم ایران قرار گرفته و بعنوان مثال لایحه لغو تحریم های اینترنتی و شنود را در دست اجرا دارد.
می خواستم بدانم کدامیک زودتر به نتیجه می رسد؟
رسیدن ایران به سلاح هسته ای یا جنبش آزادیخواهانه مردم ایران.
آیا وضع تحریمهای جدید و سنگین علیه ایران به جنبش دموکراتیک مردم ایران کمک می کند و در کنار لوایحی است که به سنا ارائه می شود و یا اینکه باز هم دود این تحریم ها به چشم مردم ایران می رود و دولت جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای نزدیکتر می شود.
با کارهای کارشناسی انجام شده چقدر به جواب دادن این تحریم ها امیدوار هستید؟
آیا رفتار دولت ایران را بعد از این تحریمها پیش بینی کرده اید؟
اگر این تحریم ها همانند تحریم های قبلی پاسخگو نباشد احتمال حمله نظامی به ایران چقدر است؟
و سخن آخر اینکه با توجه به وضعیت موجود در ایران و اینکه دولت کنونی حد اقل از دید مردم ایران مشروع نیست .آیا شما نیز در کنار مردم ایران آنها را غیر مشروع می دانید و تحریم هایی علیه سران جمهوری اسلامی در دست اجرا دارید یا خیر و آیا همچنان سران جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی به عنوان نماینده مردم ایران می توانند عرض اندام کنند یا خیر؟
با سپاس

ناشناس گفت...

با عرض سلام لطفا از ایشان سوال کنید که آیا میشود در برابر جمع آوری آنتنهای ماهواره ای و پارازیت اندازی بر روی شبکه های فارسی زبان که آزادانه به مردم ایران اطلاعات میرسانند،دسترسی جمهوری اسلامی به ماهواره هایی را که از آنها برای سایر نقاط جهان برنامه پخش میکنند را قطع نمود
مازیار از تهران

marlik گفت...

با درود

من یک ایرانی مقیم داخل ایران هستم .

جناب سناتور مک کین .
مساله تحریم بویژه تحریم های آمریکا علیه ایران مدت سی سال است که ادامه دارد.
به نظر بنده تحریمی موفق خواهد بود که تمام جوانب و منافذ را در نظر بگیرد . پیشنهاد بنده به عنوان یک ایرانی ، برای تحریم دولتمردان (که نهایتا ترکش های آن متوجه ملت ایران نیز خواهد شد)این است که ابتدا منافذ و نقاط ضعف را بر طرف کنیم .
بزرگترین نقطه ضعف تحریم ایران ، ناهماهنگی ایالات متحده با روسیه و چین می باشد .ابتدا باید موافقت این دو کشور را بدست آورده و بعد اقدام به تحریم نماید .
بزرگترین مانع روسیه و چین می باشند که به نظر می رسد منافع آنان با منافع دولتمردان ایران به شدت گره خورده است .

به عنوان مثال تحریم بنزین و مواد اولیه(تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی ) مورد استفاده در تجهیزات نظامی و انتظامی و جنگهای الکترونیک و تحریم سیاسی و کنترل دقیق تر دارائی های سران نظام و تمام دارائی هائی که بیش از مبلغ عرف می باشند ،می تواند کمر دولتمردان را شکسته و بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.


مارلیک
33 ساله ایران

F-35 JSF گفت...

با درود به آقای مک کین که بنده یکی از طرفدارانشون هستم. یه سوال در مورد طرح مبارزه با فیلترینگ و پارازیت ماهواره ها دارم که در سنا در حال بررسی است. اگه امکانش هست کمی در مورد جزییات این طرح صحبت کنید و اینکه به امید خدا کی به مرحله ی قانونی می رسه. در برنامه هفته ی پیش تفسیر خبر از شبکه ی صدای آمریکا سناتور لیندسی گراهم گفتند که این طرح تا پایان امسال تصویب میشه با این اوصاف بایستی که تا آخر سال 2009 صبر کنیم؟ یه سوال دیگه در مورد اینترنت بی سیم از طریق هواپیماهای Predator دارم و پیشنهادی که شما در این زمینه دادید. آیا همچین چیزی امکان دارد؟ در آخر هم اینو بگم که من واقعا خوشحالم از اینکه افراد بانفوذی مانند شما به مسائلی توجه می کنید که از نظر خیلی از افراد بی اهمیت تلقی میشه. مسئله ی اینترنت و شبکه های ماهواره ای واقعا برای ما ایرانیانی که توسط حکومت محدود شدیم، بسیار مهم است و همین طور خوشحالم به دلیل حضور شما در برنامه فارسی صدای آمریکا
به امید دوستی همیشگی ایران و آمریکا

Baron گفت...

درود بر جان مک کین
دوست ایرانیان

در اخبار امروز چهارشنبه شنیدیم :
خانم کلینتون در تایلند گگفته است « ایران برای امنیت خود به سلاح هسته ای نیاز ندارد - زیرا سلاح ئهسته ای امنیت کشور ها را افزایش نمیدهد...»

این نشانه کانل « ساده نگری امریکائی » است .خانم کلینتون میخواهد با یک محاسبه ساده به ملاها نشان بدهد که صلاح آنها (از دید یک امریکائی ) چیست .
واقعیت اینست که ملاها بمب اتمی را نه به خاطر داشتن امنیت - که برای ترسانیدن دشمنان و فرار دادن آنها میخواهند - همانگونه که منظور یک راسو از انتشار بوی نامطبوع - فراری دادن دشمنان است .
در صورت خروج ( فرار) نیروهای غربی از خلیج فارس - از ترس بیماری های ناشی از تشعشعات هسته ای - حکام خوشگذران جنوب خلیج فارس چاره ای جز تن دادن به خواست ملاها ندارند . همین وضع در اسرائیل پیش خواهد آمد . ملاها بدون حمله هسته ای و فقط با پخش تشعشعات هسته ای به اندازه ای که برای غربی ها قابل اندازه گیری باشد - وبا ترسانیدن آنها از سرطان - باعث فرار آنان میشوند . بنا بر این ملاها بدنبال ساخت «راسوی هسته ای » هستند که دشمن را از صحنه عمل دور کند .
فراموش نکنید که در جریان جنگ با عراق- جمهوری اسلامی دهها موشک کرم ابریشم چینی به سوی کشتی های کویتی پرتاب کرد - وحتی تهدید های خشک و غیر فعال امریکا هم جلوی این عمل را نگرفت - و شما امریکائی ها ناچار شدید با پین کردن صفحات بسیار بزرگ فلزی در دریا آن موشک ها را منحرف کنید ( واکنش انفعالی) . و فقط پس از حمله امریکا به یک هواپیما که به آن مشکوک بودند - ملاها تسلیم شدند .( واکنش فعال امریکا = تسلیم ملاها ).

امروز نیز واکنش انفعالی پرزیدنت اوباما و تهدیدات غیرفعال خانم کلینتون فقط زمان کافی به جمهوری اسلامی میدهد که بمب خودش را بسازد . آن وقت آدم های ترسو بابت زمان از دست داده تاسف بسیار خواهند خورد . با احترام نسبت به همه شجاعان

ناشناس گفت...

Ba salam aghaye Dehghanpour fekr nemikonin moze e aghaye
Mccain tanha be dalile mokhalefat ba moze e aghaye Obama bashe? yani vaghean dele aghaye Mccain be hale mardome Iran ya hatta mardome US misooze?

Aria گفت...

Hello ,Dear Mr Senator . Attack The Mullas' Regime now .Nobody will fight you back except some criminals whose hands are dirty . Attack them and help us change the regime. Remember Frenchs helped you in fighting for your freedom & independence.Or atleast forbid (sanction)their oil export rigidly. They don't represent Iranians at all. Death or Freedom! Aria-16 ys old - Shiraz
درود. ازدولت و مردم آمریکا میخواهیم با دخالت نظامی به مردم ایران کمک کنند تا ازشراین جنایتکاران دزد نجات یابند. یالااقل تحریم فروش نفت همه جانبه باهمکاری همه شرق وغرب رابطورجدی اجراکنند. یا مرگ یا آزادی
مابه نیروهای آمریکایی کمک میکنیم.
آریا شیراز

Aria گفت...

Hi , I am borned in the year 1994 .why these damn Mullas should show themselves as my representative?while I have never chanted (death to US or UK ...) ? We love US and all haman beings in the world . we don't want Mullas' regime . no way . Please save us .We arenot armed nor can be armed. Won't you rescue some hostages from criminals ?well ! Mullas have taken us hostage using our own national resources! Please understand that we don't wanna be unser such an unhumane regime . They are killing us ! S.O.S
Mayday mayday mayday
Aria 16 years old- Shiraz

mohammadr گفت...

با درود و سپاس , از توجه سناتور جان مک کین به مردم ایران .

سناتور گرامی خانم هیلاری کلینتون روز 22 جولای - در تایلند مطالبی درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و واکنش امریکا بیان کرده اند , که اگر بیان مواضع عملی دولت امریکا باشد از هم اکنون باید به انتظار شکست سنگین امریکا در آینده بود و به همین لحاظ جهت اطلاع جناب عالی به عرض میرسد.
خانم کلینتون در واکنش به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی , امریکا بر سه مطلب تاکید کردند .

1 - در صورت ساخت سلاح هسته ای از سوی جمهوری اسلامی - امریکا متحدان خود در منطقه را زیر چتر امنیتی خود میگیرد.
2 - در صورت ساخت سلاح هسته ای امریکا متحدان خود را از نظر تسلیحاتی تقویت میکند
3 - اصولا امنیت حکومت جمهوری اسلامی با سلاح هسته ای بیشتر نمیشود بلکه کمتر میشود .

در گفتار عامیانه مردم کوچه و بازار ایران چنین سخنانی را «خالی بندی » میگویند - به معنی سخنان غلو و گزافه گوئی ناشی از نشناختن حریف . لذا لازم به تذکر است .

1- اصولا چتر امنیتی قدرتهای بزرگ برای دفاع در برابر هواپیماها و موشک ها طراحی شده - این تجهیزات در برابر تروریسم هیچ ارزشی ندارد - زیرا تروریست ها نه موشک دارند و نه هواپیما - خانم کلینتون که سناتور نیویورک بوده - ظاهرا حملات 11 سپتامبر را فراموش کرده - تروریستها در قوی ترین کشور جهان با کوبیدن سه هواپیمای غیر نظامی به دو ساختمان عظیم و به مرکز اصلی کنترل کل نیروهای هسته ای و متعارف امریکا - تلی ازخاک با هزاران کشته به جا گذاشتند که تا چند سال آرامش شما را گرفته بود .پس این چتر امنیتی اگر گذار تروریستها به کشوری بیفتد هیچ فایده ای ندارد .

2- برای تروریست هاانبارهای تسلیحاتی کشور عقب مانده(از نوع خاور میانه - با ارتش های پر زرق و برق و توخالی )- فقط به عنوان انبار اسلحه مورد طمع قرار دارند - همچنانکه تسلیحات نیرومند ارتش ایران در سال 1979 -و در عراق , در سال 2002 - صدهاتن ماده منفجره بسیار نیرومند ارتش دست نخورده به انبار القاعده منتقل شد که هنوز مورد استفاده است - بنا بر این پر کردن این انبار ها باتسلیحات مدرن شما در روزهای تلخ نخستین پاداش تروریست ها است .

3 - اتفاقا تروریست ها با داشتن اسلحه اتمی کاملا احساس امنیت میکنند - آنها با یک هواپیمای مسافری برج صد طبقه را ویران کردند - پس با بمب اتمی قدرت ویران کردن جهان را خواهند داشت .

خانم کلینتون ظاهرا نمیدانند که سلاح ضد موشکی و چتر امنیتی بر علیه هواپیماها و موشک ها کاربرد دارد- اما وقتی یک بمب هسته ای اولیه در کامیون هندوانه جاسازی شود و با یک قایق کوچک وارد آبهای خلیج فارس شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
تروریستها با داشتن سه کیلو اورانیوم و ده کیلو ماده منفجره قدرتمند و چند چاشنی و یک کپسول فلزی به راحتی یک بمب اولیه میسازند و انفجار آن در آب امواج قدرتمند سونامی همراه با تشعشعات اتمی را تا همه پایگاههای غربیان میفرستد - در آن صورت شما غربی ها باید امیدوار باشید که پیش از رسیدن آن امواج به افرادتان - سلاح ها و مهمات و چتر امنیتی را رها کرده و فرار کنید - و تروریستها از این وسایل جهت مسخره کردن شما و قدرت نمائی خودشان استفاده خواهند کرد .هوای منطقه هم تا چندین سال آلوده خواهد بود - حتما خواهید گفت مردم خودشان هم دچاربیماری میشوند . آیا شما تا به حال در تاریخ خوانده اید که یک دیکتاتور برای ملت خودش اهمیت قائل باشد ؟

ناشناس گفت...

بجای تحریم های اقتصادی بهترین وفوری ترین روش تحریم دیپلماتیک وسیاسی می باشد.آمریکاه وسازمان ملل وکشورهای جهان بدانند که دولت احمدی نزاد بهیچ وجه نماینده ملت ایران نیست لذا ازسازمان ملل وآمریکاه می خواهیم فرستادگان دولت کودتا را بعنوان نمایندگان کشور ایران به رسمیت نشناسند وبه چنین افرادی اجازه ورود وویزا ندهند.وکرسی نمایندگی ایران درسازمان ملل را موقتا دراختیار دبیرکل سازمان ملل قرار دهند.(البته بدون حق رای )

farid salavati گفت...

فرزندم من هفتاد سال است که نماز می خوانم

روی پیشانیم حتی به اندازه یک نخود جای مهر نیست ،

چگونه شما با این سن کمت روی پیشانیت جای مهر حک شده ؟

اروپایی گفت...

دوست عزیز بنام (م) هیچ کس مشتاق بمب نیست پس شما هم انتظار نداشته باشید مردم اسراییل منتظر و مشتاق به ثمر رسیدن بمب اتمی آخوندی باشند آنها هم دلشان نمیخواهد انفجار اتمی را برفراز کشورشان ببینند ,
شما اگر بودید آیا دست به اقدام عاجل علیه کسی که دائما میگوید که کشورتان باید محو شود نمیزدید ؟
اینکه مردم ایران خواهان حمله به تاسیسات اتمی و نجات خود باید باشند برای اینستکه از بمباران و نابودی کل کشور در صورت تلافی اسراییل و آمریکا جلوگیری شود وگرنه اگر احمدی نژاد قاچ اتمی را روی اسراییل منفجر کند در اثر تلافی اسرایل و آمریکا ایرانی بر جا نخواهد ماند البته احمدی نژاد فقط ظهور امام زمان خیالی را میخواهد و در این راه نابودی ایران برایش مهم نیست او یک مالیخولیاییست .

arash گفت...

جناب سناتور مک کین،
1- با توجه به ادامه سیاست های دو پهلوی مسکو در قبال ایران و حتی حمایت فوری آنها از دولت کودتای احمدی نژاد و عدم همکاری محتمل ایران با آژانس انرژی اتمی، به نظر شما آیا قطعنامه بعدی شورای امنیت سازمان ملل به همان نرمی سابق خواهد بود یا قاطعیت بیشتری خواهد داشت (با توجه به نقش همیشگی روسیه در ملایم ساختن پیش نویس قطعنامه ها)؟
2- با توجه به اینکه بزرگترین شریک تجاری ایران در دولت خاتمی، آلمان و در دولت احمدی نژاد،امارات عربی متحده بوده است؛ آیا دولت آمریکا همچنان به شریک خود در منطقه یعنی امارات اجازه خواهد داد تا با بیشترین صادرات غیر قانونی به ایران نقش خنثی کننده تحریمهای اقتصادی شورای امنیت را بیش از پیش بازی کند؟
سپاسگزارم.

Abbas گفت...

علی هستم از ایران.کرج
در کل از آقایان سوال دارم که آیا شما به حقانیت خود اعتقاد دارید یاخیر؟
بنا به گفته خمینی که گفت چراسی سال پیش
باید در مورد امروزیها نظر داده بشه؟
ما اون موقع غلط یادرست انقلاب کردیم و به قیمت خون بسیاری از مردم حکومت را عوض کردیم.اما ماحق نداریم برای امروز هم تصمیم بگیریم؛پس چرا الان نوع حکومت به رفراندوم گذاشته نمیشود؟
تا به کی مردم باید تاوان مفت خوریها و گردن کلفتیهای یک مشت مفتخورشکمباره را بدهد؟
چرا سازمان بین الملی به دادمردم بینوا نمیرسد.آقا یک نظرخواهی عمومی در مورد نوع حکومت بگذارید تامعلوم شود که اصلآ مردم چقدر خواهان این حکومت است.
متشکرم،به امید آزادی کشور و مردم ایران از استبداد و دیکتاتوری

سرکار خانم زندی گفت...

درود بر جان مک کین شجاع و با غیرت ,
میدانید چرا اوباما رئیس جمهور شد ? چون افکار عمومی تحت تاثیر بمب گذاریهای عراق بدون توجه به اینکه این انفجارها بدست ایران انجام میشود از جرج بوش و جمهوریخواهان ناراضی بود,غافل از اینکه جمهوری اسلامی با ماکیاولیسم و حیله گری و ارسال بمب و تروریست به عراق سیاست آمریکا را در اداره عراق اشتباه جلوه داد .متاسفانه در گمراه کردن افکار عمومی ملت آمریکا جمهوری تروریست پرور اسلامی تا حد زیادی موفق بوده تا به اهداف ویرانگر خود برسد .

ناشناس گفت...

با حمایت از مردم داخل ایران و به رسمیت نشناختن دولت دهم...دراینجا نقش اتحادیه اروپا حیاتی واساسی است.

مهدی ی گفت...

من بعموان عضوی از جنبش دموراسی خواهی ایران از آقای مک کین و دیگر اعضای جمهوری خواه کنگره بسیار متشکرم.
بعد از عوض شدن رئیس جمهور در آمریکا، مردم ایران تقریبا از آن کشورر نا امید شده بودند، اما کنگره نشان داد که آمریکا همچنان در کنار ملت ایران ست.

roya گفت...

آقای کروبی نحوه برخورد خشونت بار با معترضین را « غم انگیزتر» از برخورد سربازان اسرائیلی با فلسطینی ها دانسته است..باید خدمت ایشان عرض کنم فلسطینیها برای اسراییلیها بیگانه و دشمن خارجی محسوب میشوند که رسما با اسلحه خواستار محو و نابودی کشور اسراییل هستند ولی جمهوری اسلامی از ابتدای حیات استبدادی خودبا ایرانیان و هموطنان خود به جنگ و سرکوبگری پرداخته و جواب اعتراضات مسالمت آمیز مردم خود را با زندان و شکنجه و اعدام میدهد بنابراین مقایسه با دولت دمکرات اسراییل که مردم داخل آن آزادی بیان و انتقاد از دولت خود را دارند نوعی عوامفریبیست آقای کروبی شما باید دمکراسی را از دولت اسراییل نسبت به اسراییلیهاو هرکس شناسنامه اسراییلی دارد یاد بگیرید .

farid salavati گفت...

بیاییم دنیا را به لجن بکشیم تا منجی بیاید.

شهرام بیطار گفت...

سلام آقای دهقانپور عزیز
برنامه رو دیدم
البته اینجا موضوعات متفاوتی رو مطرح کرده بودین
اما به نظرم اون قسمت تصویب بودجه برای مبارزه با سانسور توی ایران جالب اومد . چون که کاربران اینترنت و برنامه های فریگیت و غیره توی ایران تازگی ها با صفحه ای مواجه میشن که توی اون به فارسی نوشته شده به خاطر درخواست زیاد شما ایرانی ها ماها قادر به ادامه این سرویس نیستیم و منابع مالی مون کم میاد . اما این طوری فکر کنم دیگه بهانه ای نتونن داشته باشن و مردم ما راحت تر بتونن وارد اینترنت بشن



با درود و سپاس فراوان : شهرام

ناشناس گفت...

پدر محسن روح‌الامینی بعد از مشاهده جسد فرزندش :
جنازه‌اش را که دیدم متوجه شدم که دهانش را خرد کرده‌اند!!
راه افتادم و به پزشکی قانونی رفتم. مشخص شد که فرزندم را وقتیکه گرفته‌اند مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و او را مجروح کرده‌اند. جنازه‌اش را که دیدم متوجه شدم که دهانش را خرد کرده‌اند. فرزندم انسان صادقی بود. دروغ نمی‌گفت. مطمئنم هرچه از او سؤال کرده‌اند، درست پاسخ داده است. آنها احتمالاً نتوانسته اند، صداقت او را تحمل کنند و وی را به شدت، کتک زده و زیر شکنجه کشته‌اند. با عنایت مسؤولین، پرونده پزشکی او را مطالعه کردم، محل فوت او را لاک گرفته بودند. مشخص شد که بعد از مجروح شدن، به او نرسیده‌اند تا خون او عفونی شده و دچار تب شدید بالای ۴۰ درجه گردیده و از شدت تب، دچار بیماری مننژیت شده است. او را ساعت سه و نیم بعد از ظهر چهارشنبه به عنوان فرد مجهول‌الهویه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و صبح روز پنج شنبه جسد او را به سردخانه تحویل می‌دهند. آنها، پس از یک هفته، ما را در جریان قتل فرزندم، قرار دادند.»


حسین علایی در ادامه می‌نویسد که برای تحویل جسد محسن روح‌الامینی از خانواده وی تعهد گرفته‌اند که شکایتی از هیچ فردی نداشته باشند.
http://www.radiofarda.com/content/F8_SEPAH_GENERAL_ROUHOLAMINI_TORTURE/1785554.html

م گفت...

با سلام خدمت آقای دهقانپور
شما در مورد اینکه پرسشهای خود را در مورد صحبت با آقای مک کین مطرح کنید موضوع گفتگو را بیان نکردید و بیشتر به طور عمومی موضوع صحبت و سوالهای احتمالی را بیان کرده بودید.
فکر می کنم در بلاگ از هر در سخنی آمد که کمتر ربط به گفتگو شما داشت.
اینجوری آدم فکر می کنه این همه کامنت و نظر و استقبال زیاد خوانندگان مورد توجه قرار نگرفته است.
اگر امکان دارد در بحثهای بعدی موضوع گفتگو را بیشتر باز کنید تا بتوانیم سوال های مرتبط تر بپرسیم.
البته ناگفته نماند که در بحثهای قبلی حداقل به نظر من این مشکل وجود نداشت.
با تشکر

سيامک دهقانپور گفت...

از همه ی دوستانی که پرسش های خود را برای گفتگو با سناتور مک کین فرستادند بی نهایت سپاسگزارم. طبیعتا وقت محدود مصاحبه طرح بیش از ده یازده پرسش را ممکن نمی کند اما، سعی کرده ام نگرانی های مشترک شما را قطعا در مصاحبه مطرح کنم. تمام هدف من این است که پلی قوی میان مردم ایران و کنگره ی آمریکا بسازم. البته موارد زیادی هم دوستان بیشتر اظهار نظر کردند تا پرسش. با تمام این اوصاف این پروسه ای است که هر چه بیشتر پیش برود همه با هم بهتر کار خواهیم کرد.
من را در جریان دیدگاههایتان در مورد برنامه بگذارید.

م گفت...

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا در تارخ 3/5/88 راجع به لایحه سنا چنین می نویسد.
"جزييات بودجه 55 ميليون دلاري آمريکا عليه ايران"
جان مک کين سناتور جموري خواه آمريکا پيشنهادي را به کنگره ارائه کرده است تا مبلغ 55 ميليون دلار براي تقويت رسانه هاي مخالف ايران اختصاص يابد.
و در انتها نیز به عنوان دلایل این طرح اضافه می کند.
آمريکايي ها در تلاشند با استفاده از اين سرمايه گذاري هنگفت که با کمک عواملي در داخل انجام مي شود به ايجاد ناآرامي در ايران دست زده و موقعيت خود را در برابر جمهوري اسلامي که در چند سال اخير به شدت تضعيف شده است، باز يابند.
حال کسی نیست بگوید موقعیت صدا و سیمای دروغین شما در بین مردم تقویت شده و اخبار صحیح و درست و حقایق از آن پخش می شود فکر می کنم بزرگترین کمک داخلی به کنگره آمریکا هیمن صدا و سیما شماست که بجز اخبار غلط و پنهان کاری هیچ برنامه ای تحویل مردم نمیدهد.
و بالاخره این حقایق و فجایع که درون ایران اتفاق می افتد باید از طریق یک رسانه آزاد به گوش جهانیان و مردم ایران برسد.
فکر می کنم صدای امریکا موفق بوده و با سرمایه گذاری بیشتر قدم بزرگتری در جهت پیشروی دمکراسی در ایران بلکه در جهان را برداشته است.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=602426

Ben Nate گفت...

با سلام

من مدیر یک سرویس دهنده خدمات سایتها و وبلاگ (وب هاستینگ) در ایران هستم.

خواهش من اینست به اطلاع سیاست مداران امریکا برسانید قوانین تحریم امریکا علیه ایران که شامل تحریم خدمات دیتا سنتر و نرم افزار های مدیریت سرورهای سایتها که مهمترین آنها کنترل پنل سی پنل است cpanel.net اولین و بزرگترین سد راه در مقابل آزادی و دسترسی آسان به خدمات سایت و وبلاگهای فارسی برای ایرانیان است.

با توجه به محدودیت های فیلترینگ در ایران، عملا استفاده از بسیاری سرویسهای اجتماعی اینترنت برای کاربران ایرانی مقدور نیست. از سوی دیگر سرویس دهنده های سایتها و وبلاگهای شخصی به دلیل محدودیت های موجود برای کار با خدمات دهندگان امریکایی، با مشکلات زیادی مواجه میشوند که از جمله قطع سرویس از سوی شرکتهای امریکایی بدلیل تحریمها، عدم دسترسی به نرم افزارهای مدیریت سرور و ... است. که اینها از عوامل اصلی کندی رشد سرویسهای وب در ایران و گران قیمت بودن آنست. لازم به ذکر است با توجه به سابقه بیش از شش سال بنده در کار سرویس دهی وب، بهترین و ارزانترین دیتاسنترها و سرویس دهنده های وب در امریکا هستند و از لحاظ پشتیبانی خدمات و ارائه نرم افزارهای مدیریت وب سرور، امریکا در رتبه اول است.

حال آنکه اگر دولت امریکا واقعا میخواهد کمک به رشد استفاده از اینترنت برای بیان آزاد نظرات و پخش اطلاعات نماید، میبایست قدم اول در این راه را با حذف تحریمهای بازرگانی شرکتهای سرویس دهنده اینترنت و خدمات سرورها و نرم افزارهای مدیریت سایت و سرور در امریکا بردارد که عملا بسیار سریعتر از هر کار دیگری قابل انجام است ونتیجه میدهد. تنها با بازنگری قوانین تحریمها و تصویب حذف هوشمندانه بخشی از خدمات و سرویسهای اینترنت در این رابطه میتوان اولین گام موثر را برداشت. به این ترتیب افراد امکان دسترسی آسانتر و ارزانتری به سرویسهای وبلاگ شخصی و سایتهای اینترنت خواهند یافت و عملا مقابله با حجم بالای وبلاگهای شخصی و سرویس دهنده های ایرانی که رشد پیدا خواهد کرد برای دولت ایران سخت تر خواهد بود.

من بیشتر اوقات گزارشات شما از کنگره و مصاحبه با سیاستمداران امریکا را میبینم و انتظار من از شما که به دولتمردان امریکا دسترسی دارید اینست که مطالب فوق را به اطلاع آنها رسانیده و بخواهید نظر خود را در این رابطه ابراز کنند.

ناشناس گفت...

ملت ایران و همه مردم ازادیخواه کشورهای دیگه باید به خاطر تلاشهای امریکا در راستای رسیدن مردم کشورها که همان ازادی و دموکراسی میباشد بسیار سپاسگذار باشد چون واقعااگه کشور قدرتمند و دموکراتیکی مثل امریکا وجود نداشت مردم ازادی خواه دنیا واقعا باید چیکار میکردن/ به خاطر تمام اقدامات این کشور برای پیاده کردن دموکراسی در همه جای دنیا و از جمله اقدامات رسانه ای گسترده ای که همیشه بدنبال اون بوده و داره اونو به صورت کاملا شفاف ارائه میده برای اگاه کردن مردمی که بدنبال ازادیند و همینجا من از تمام سناتورها و سیاستمداران امریکا وبخصوص سناتور جمهوریخواه جان مکین از طرف تمام مردم ازادیخواه ایران وهمه ازادیخواهان دنیا تشکر میکنم و همینطورتشکر ویزه از سیامک دهقانپور عزیز به خاطر دویدنهاش در کنگره مهد ازادی

ناشناس گفت...

آقای دهقانپور با لسامو من مرتب برنامه های شما را دنبال میکنم
بهترین برنامه شما 3 شماره بود یکی با اقای بنی صدر یکی با خانم وفا و اقای زندی و دیگری اقای دکتر منصور ولی آقای نظامی بیسیار کلمات انگلیسی بکار برد و بسیار لغات اختصاصی اقتصادی جوری که برای همسر من قابل فهم نبود مواضع ایشان. خانم وفا و نیز اقای بینصدر و دکتر منصور بسیار خوب حرف زدند . هم پر مایه بود و هم رسا برای همه قشرها. در ضمن بایستی بگویم اقای بنیصدر را باید وقت زیاد داد چون جدا حیف است ایشان یک فیلسوف و اندیشمند هستند و برای 4 تا 2 دقیقه وقت دادن به ایشان واقعا به ما شنوندگان اجحاف است.
در ضمت بسیاری از شرکت کنندگان گویی نمیدانند که در تلویزیون ظاهر میشوند. خانم مهر انگیز کار که پپلیور سیها پوشیده بودند اقایی از سوئد پلیور راه راه. شما خود اقای دفهقانپور بهکت و شلوار خود نگاه کنید چقدر شیک است. اقای دکتر بنی صدر و اقای منصور و خانم وفا هم در سخنگویی سر امد بودند و هم در شیک پوشی . گویی میدانستند برای ظاهر شدن در تلویزیون بایستی لباس مناسب پوشید.
ایا شما به میهمانان تذکر نمیدهید لباس درخور تلویزیون بپوشند؟
به هر حال سعی کنید از این 3 نفر بیشتر دعوت بعمل اورید
سپاسگزارم
کامبیز شوقی