۱۳۸۷ خرداد ۱۴, سه‌شنبه

آمریکا به خود می بالد

سناتور دموکرات براک اوباما در یک سخنرانی آتشین در سنت پال مینه سوتا از فتح قله خبر داد. برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک آمریکایی آفریقایی تبار نامزدی حزب دموکرات را بدست آورد. اوباما این پیروزی را به مادر بزرگ سفیدپوست خود تقدیم کرد که جوانی را بزرگ کرد تا امروز فاتحانه بر صحنه بایستد. کاندیداتوری اوباما با حمایت گروهی از سوپردلگیت ها حتی پیش از انتشار نتیجه ی پیروزی او در مانتانا محرز شد. سناتور کلینتون در داکوتای جنوبی آخرین پیروزی خود را بدست آورد و در میان تعجب بسیاری هیچ نشانه ای از کناره گیری نشان نداد. پیروزی کلینتون جنبه ی سمبلیک داشت و هر چند او آرای بیشتری کسب کرد اما، اوباما با حمایت سوپردلگیت ها نمایندگان بیشتری در داکوتای جنوبی کسب کرد.
حدود ۳۲ هزار تن برای سخنرانی اوباما به سالن ورزشگاهی در مینه سوتا آمده بودند که جمهوریخواهان چند ماه دیگر کنوانسیون خود را برگزار می کنند.
سناتور مک کین ساعتی پیش در یک سخنرانی در نیواورلیان ضمن تقدیر از کلینتون با مجموعه ای از انتقادها به استقبال اوباما رفت. مک کین تم تغییر اوباما را به چالش گرفت و خود را نماینده ی تغییر اصولی عنوان کرد.
اوباما در سخنرانی اش توانایی رهبری کلینتون را برشمرد و گفت او در کانون بسیاری از تغییرات از جمله در طرح بیمه ی همگانی خواهد بود. اوباما حتی از دستاوردهای بیل کلینتون یاد کرد. اوباما گفت برای دستاوردهای مک کین احترام قایل است حتی اگر مک کین بخواهد دستاوردهای او را رد کند. اوباما گفت اختلافات او با مک کین شخصی نیست بلکه سیاسی است. اوباما گفت مک کین اخیرا از ضرورت سفر به عراق سخن می گوید من می گویم بهتر است سفری به شهرهای آسیب دیده از بحران اقتصادی در میشیگن، اوهایو، و مینه سوتا داشته باشد.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام سیامک عزیز.
حالاکه اوباما برای دموکراتها اومد بالا.
تو هم بیا بالا.
چه جوری ؟
بیا تو ورد پرس توهم بشو یه ورد پرسی حرفه ای.

مرسی از تلاشت برای آگاهی مردم از کنگره واتفاقات آن.

Unknown گفت...

بايد به آقاي اوباما بسيار تبريك گفت و به خانم كلينتن هم بايد تبريك گفت . هر دو راهي پر فراز و نشيب را در اين مدت رقابت طي كردند و به هر حال هر دو تقريبا مساوي طرفدار دارند.

مبارزه اصلي بين دو حزب جمهوري خواه و دموكرات تازه آغاز شده است و این رقابتی بسیار بسیار تاریخی و مهم خواهد بود.

عميقا اميدوارم كه آقاي جان مك كين برنده نهايي باشند و ايشان رئيس جمهور بعدي باشند تنها به اين يك دليل كه تصورم اينست كه ايشان خطر تروريسم و خطر حكومت آخوندي ايران را بهتر و بیشتر درک کرده اند.
البته این نظر شخصی منه .
بنظر من آقای مک کین درست گفتند که تغییراتی که جناب اوباما از آن صحبت میکند در اصل حرکتی رو به عقب است. خروج نیروها از عراق بدون رسیدن به پیروزی تنها همین معنا را دارد.
در مورد ایران هم که من فکر نمیکنم اصلا دولت بوش اجازه دهد کار به کابینه بعدی برسه...!
آقا سیامک خدا حفظتان کنه . کارتان عالی بود . شما واقعا زحمت کشیدید و به نحوی عالی ما را در جریان انتخابات مقدماتی قرار دادید و ما بی صبرانه باقی این رقابت بزرگ که اکنون بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است را دنبال خواهیم کرد . خسته نباشید آقا سیامک .

ناشناس گفت...

امیدوارم آقای اباما رایس جمهور آمریکا بشه فکر میکنم آقای اباما میتونه فضای دنیارو از این حالت تند و پر از خشونت خارج کنه.
شما تغییرات دنیا رو توی دوران آقای بوش ببینید همه دنیا به سمت حاکمای خشن با گارد جنگی رفتن تو ایران خاتمی میره و مردم به یک رایس جمهر تندتر روی میاران توی فلسطین حماس سر کار میاد و....
میبینید همه دنیا آرایش سیاسی شو متناسب با آمریکا تنظیم میکنن امیدوارم با امدن اقای اباما فضای همه دنیا به سمت تییر و صلح بره